Marketing X Business

Turistička zajednica KS: U junu 58,7 posto više turista, do kraja godine padaju rekordi

Marx.ba

(Foto: Visit Sarajevo)

Prema statističkim podacima Turističke zajednice Kantona Sarajevo tokom juna 2024. godine ostvareno je povećanje dolazaka turista za 58,7 posto, dok je 52,7 posto više noćenja u poređenju sa junom 2023. godine. Po riječima predsjednika TZ KS Harisa Fazlagića, tekuća 2024. godina mogla bi oboriti dosadašnje rekorde.

– Statistička povećanja dolazaka i noćenja bilježimo u periodu prve polovine ove godine, kada je Kanton Sarajevo posjetilo 30,7 posto više turista, a ostvareno je 31,1 posto više noćenja u odnosu na isti period prošle godine, navode iz TZ KS.

U navedenom periodu najviše turista zabilježeno je iz Saudijske Arabije, Turske, Hrvatske, UAE, Srbije, Slovenije, Njemačke, Kine, Velike Britanije i SAD.

– Prema dosadašnjim statističkim podacima vidljivo je da bi tekuća 2024. godina mogla oboriti dosadašnje rekorde, budući da već u prvoj polovini godine imamo značajno povećanje u odnosu na prošlu godinu, kazao je predsjednik TZ KS Haris Fazlagić.

Kako bi putnicima olakšali kretanje i povećali mogućnosti putovanja, dodao je, Turistička zajednica KS u saradnji s Međunarodnim aerodromom Sarajevo i Vladom KS je putem javnih poziva sufinansirala aviosaobraćaj za oko 30 novih aviolinija a koje obavljaju nisko budžetne aviokompanije poput Ryanaira, SunExpressa, TUI Airwaysa…

Mnogo je razloga za posjetu Sarajevu a on je izdvojio samo neke.

– Bez posjete Baščaršiji, kao da niste bili u Sarajevu. Baščaršija je srce Sarajeva a mi preporučuemo da upoznajte njene kaldrme, domaće kafiće s kafom iz fildžana. Tu su brojne zanatske prodavnice porodičnih radinosti koje tradiciju vuku i do 10 generacija unazada, čajdžinice i suvenirnice… Ponesite sa sobom razglednicu – sliku pored sebilja koji predstavlja centralno mjesto Baščaršije, kaže Fazlagić.

Preporučena sarajevska atrakcija je i Trebevićka žičara koja ide od Bistrika do Trebevića. Žičara je simbol ne samo Sarajeva, već i cijele Jugoslavije jer je bila jedna od rijetkih koja za svega 12 minuta dovozila iz užurbanog centra grada u oazu prirode, uz nevjerovatan pogled na grad sa Vidikovca. Tu su, zatim, Vrelo Bosne, Žuta tabija,

Sarajevo je kulturno-historijski grad, te je neizostavan obilazak brojnih muzeja, vjerskih objekata, historijskih… Preporučuje posjetu vjerskih objekata poput Begove džamije, Stare pravoslavne crkve, Katedrale Srca Isusova, Sinagoge, a sve su smještene u blizini, u starom odnosno centralnom dijelu grada.

Muzeji Sarajeva su posebna atrakcija, a među najposjećenijim je Tunel spasa. Turisti također posjećuju Zemaljski muzej BiH, Muzej Sarajevo 1878-1918, Svrzina kuća, Muzej optičkih iluzija, Olimpijski muzej Sarajeva…

Uz bogatu gastronomsku ponudu, turisti i gosti mogu uživati u jelima različitih svjetskih kuhinja, a preporuka je da probaju domaću kuhinju – ćevape, pite, sogan dolme, te ostala jela bosanske kuhinje.

Turistička zajednica KS putem javnih poziva podržala je brojne projekte koji će obogatiti turističku ponudu u gradu a među kojima su i festivali.

Najprepoznatljiviji je naravno Sarajevo Film Festival, koji je Sarajevo pozicionirao na listu festivalskih gradova. Naravno tu su i festivali muzike poput Live Stage Festa, Festivala Baščaršijske noći te Internacionalnog festivala folklora, zatim festivali književnosti i umjetnosti, gastronomije i slično.

Također je Turistička zajednica KS kreirala kalendar dešavanja 2024. koji obuhvata na desetine događaja koji su planirani u narednom periodu, a kalendar je objavljen na društvenim mrežama i web platformi visitsarajevo.ba

– Promocija turističkih potencijala i atrakcija te privlačenje turista za dolazak jedan je od osnovnih zadataka Turisitčke zajednice KS te u tom cilju aktivno radimo u cijelom svijetu. Tokom godine prezentujemo turističku ponudu na više od 25 internacionalnih sajmova, te smo već prepoznatljivi kao brend Visit Sarajevo na brojnim važnim turističkim sajmovima i road show kampanjama, ističe Fazlagić.

Međutim, on smatra da je Sarajevu neophodna jača promocija i još više promotivnih aktivnosti, kako bi potencijalni turisti dobili direktne i provjerene informacije o sarajevskoj turističkoj destinaciji.

U tom cilju raditi će međunarodno marketinško oglašavanje i digitalne kampanje, odnosno jaču promociju putem društvenih mreža.

– Turiste u Sarajevu, pored svih navedenih atrakcija, privlači naša gostoljubivost, dobar odnos cijene i kvaliteta usluge, te činjenica da je naša turistička destinacija nedovoljno istražena a nudi brojne opcije i različite mogućnosti, naglasio je predsjednik TZ KS Haris Fazlagić.