Marketing X Business

U čemu je njihova tajna: Lanac brze hrane svima "trn u oku", ali odolijeva i mnogo većima

Marx.ba

(Izvor: The Daily mail)

Svaki lanac restorana u SAD, od McDonald’sa do Popeyesa, želi “izbaciti iz igre” Chick-fil-A, ali je njegova kontrola nad kupcima čvršća nego ikad. Od svog osnivanja 1967. godine, Chick-fil-A je postao treći po veličini lanac restorana u SAD – gledano po prodaji širom sistema, uprkos tome što ima manje lokacija od Sonic Drive-In-a ili Papa John’sa.

Chick-fil-A teži tome da postigne većinski tržišni udio u kategoriji “brze hrane sa piletinom”. Prosječan franšizni restoran Chick-fil-A, koji nije u tržnom centru, ostvari godišnji prihod od 8,7 miliona dolara. To se, pritom, ostvaruje uprkos tome što je lanac uglavnom zatvoren nedjeljom.

McDonald’s, koji je najveći američki lanac restorana po prodaji, ima jasnu prednost u veličini u odnosu na Chick-fil-A, sa otprilike 14.000 lokacija u SAD, i planira da izgradi još 900 do 2027. godine. Ali, zanimljivo je da nije uspio da parira lancu Chick-fil-A u ovim ogromnim godišnjim brojkama ili reputaciji za korisničku uslugu, piše CNBC.

Chick-fil-A je, također, pokazao otpor kontroverzama. U prošlosti je bio na udaru kritika zbog donacija porodične fondacije anti-LGBTQ organizacijama i zbog komentara bivšeg izvršnog direktora, Dena Ketija, o istopolnim brakovima.

Uprkos negativnim reakcijama, Chick-fil-A je uspio otvoriti objekte u liberalnim mjestima kao što su Njujork i Sijetl. Kako se lanac piletine sa sjedištem u Atlanti proširio sa jugoistoka na otprilike 3.000 lokacija širom zemlje, šira industrija restorana je primijetila njegov uspjeh.

Recimo, primaoci franšize McDonald’sa tražili su sendvič sa piletinom koji bi mogao da parira onom koji pravi Chick-fil-A, još 2019. godine. Mnogi bi rekli, sve je ipak u kvalitetu.