Marketing X Business

Umjetna inteligencija postaje neizostavna za planiranje putovanje i godišnjih odmora

Marx.ba

(Izvor: Poslovni plus)

Današnji putnici i turisti otkrivaju korist generativne umjetne inteligencije u planiranjima putovanja, stoji u zaključku istraživanja konsultantske kuće Oliver Wymana koje je provedeno na više od 1.000 putnika u SAD-u i Kanadi.

– Iznenađujuće je koliko ljudi već koristi generativnu umjetnu inteligenciju s obzirom na to da su ovi alati tek predstavljeni ranije ove godine, rekao je Scot Hornick, partner i šef odjeljenja za cijene, prodaju i marketing za Sjevernu Ameriku u Oliver Wymanu.

Izvještaj, koji je istraživalo chatbotove poput Googleovog Barda, AI Trip Planner-a Booking.com-a, ChatGPT integracije Expedia-e i Penny-a Priceline-a, između ostalog, otkrilo je da je svaki treći putnik nedavno koristio alate pokretane generativnom umjetnom inteligencijom.

– Stopa usvajanja bila je prilično visoka za tehnologiju koja je bila na tržištu samo oko šest mjeseci kada je istraživanje provedeno, rekao je Lawrence Burka, partner u Oliver Wymanu za promet i usluge te prakse cijena, prodaje i marketinga.

Od putnika koji su koristili jedan od tih popularnih AI chatbotova, Oliver Wyman je otkrio da je 84% bilo zadovoljno, a više od polovice je prihvatilo većinu ili sve preporuke koje je pružila umjetna inteligencija.

I to ide dalje od isprobavanja tehnologije. Istraživanje je otkrilo da 54% putnika već vjeruje generativnoj umjetnoj inteligenciji u svrhu inspiracije za putovanje i planiranje, a 81% njih reklo je da bi rezervirali na temelju preporuka umjetne inteligencije.

I prema drugim stručnjacima, nivo uzbuđenja oko umjetne inteligencije i revolucije koju donosi samo raste – dio toga je zbog promjena u pretraživanju koje je rezultat umjetne inteligencije.

– Dogodila se velika promjena, rekao je Pablo Laucirica, regionalni potpredsjednik za oglašavanje u Microsoftu, tijekom PhocusWire Let’s Hear It! LinkedIn audio eventa.

– Ako razmišljate o razdoblju prije AI chatbota, tradicionalno iskustvo pretraživanja bilo je tipkanje upita i dobivanje hrpe linkova. Sada prelazimo s traženja na pronalaženje, rekao je Laucirica.

Rahul Todkar, potpredsjednik i šef podataka Tripadvisora, rekao je “ovo je prilično veliki trenutak.”

Vodeći izvršni direktori brendova putovanja otvoreno su govorili o svojim eksperimentima s generativnom umjetnom inteligencijom. Do sada rezultati izgledaju obećavajuće.

U utorak tokom prezentacije poslovnih rezultata, izvršni direktor Tripadvisora Matt Goldberg rekao je kako članovi koji koriste alat za planiranje putovanja pokretan umjetnom inteligencijom “generiraju prosječno trostruko veći prihod od prosječnog korisnika Tripadvisora.”

Isto tako, Glenn Fogel, izvršni direktor Booking Holdingsa, rekao je kako se kompanija fokusira na integraciju generativne umjetne inteligencije u svoju poslovnu strategiju. Hotelijeri poput Marriotta, Wyndhama i IHG-a također razmatraju kako uključiti tu tehnologiju u svoje poslovne i marketinške procese.

Hornick je rekao kako se neće baš svi putnici osloniti na generativnu umjetnu inteligenciju, ukazujući na primjer nekoga ko rezervira poslovno putovanje. Ali prema Hornickovoj procjeni, ova tehnologija mogla bi biti temelj planiranja putovanja za mnoge u budućnosti.

– Mislim da će generativna umjetna inteligencija postati gotovo standard za razmišljanje o planovima putovanja. Mogu zamisliti porodicu okupljenu oko kompjutera ili nečijeg iPada i gledanje preporuka koje proizlaze iz generativne umjetne inteligencije i korištenje AI chatboata kao svog vodiča, poručio je.

Hornick je rekao da je “neizbježno” da će GenAI postati važan dio “svih glavnih kanala za rezervaciju”.