Marxa.ba
“Električni automobili imaju premali domet i punjenje nije baš praktično.” Kada je u pitanju elektromobilnost, ovo su dvije glavne zabrinutosti koje se stalno izgovaraju. Da bi ih odagnao, Porsche je kreirao Taycan 1.111 kilometara Challenge.
Zadatak prisutnih medija bio je da obiđu četiri Porsche salona za punjenje: Koblach, blizu Bodenskog jezera u Austriji, Bingen am Rhein u Rhineland-Pfalz u Njemačkoj, Würzburg u Frankoniji (Njemačka) i Ingolstadt u Gornjoj Bavarskoj (Njemačka).
Ako se povuku linije između sve četiri tačke punjenja na karti, uz malo mašte pojavljuje se obris Nürburgring Nordschleife. A u najboljem slučaju, udaljenost je tačno 1.111 kilometara. Punjenje na stanicama koje nisu kompanije Porsche bilo je zabranjeno tokom vožnje. Posebnost ovog izazova bila je da fiksne tačke punjenja nisu najbrži način da se pređe ova udaljenost, pa je umjesto toga fokus bio na stilu vožnje i strategiji punjenja.
Ko je vozio do salona, koliko brzo i kojim redosljedom, zavisilo je od novinara. Koblah je bio startna i ciljna tačka. Prvi korak do Bingena odnosio se na efikasnost. Druga etapa do Koblacha bila je oko pronalaženja ispravne strategije punjenja.
Događaj je počeo rano u toku dana u 06:30. Preći više od 1.000 km u jednom danu je izazov, bez obzira na tip pogona, pa je svaki od šest modela Taycan koji su učestvovali imao tim od dva vozača. Korišteni su automobili Sport Sedan, Sport Turismo i Cross Turismo u obliku 4S, Turbo ili Turbo S. Svi automobili su imali domet koji se približavao 600 km prema WLTP-u.
Nakon što je svih šest automobila bilo potpuno napunjeno u Koblachu, krenuli su na put u isto vrijeme. Prvi izazov: 450 kilometara do Bingena autocestom, bez punjenja. Jednocifrene temperature, kiša i saobraćajne gužve otežavale su odabir najbolje moguće brzine. Svi su željeli ići što brže, u granicama dozvoljenog, i u potpunosti iskoristiti raspoloživih 97 kilovat sati. Prosječna potrošnja od 21,5 kWh/100 km ili manje trebala bi biti dovoljna da stignete do prve stanice. Kao i kod lokacije Koblach, Porsche Charging Lounge u Bingenu ima šest Alpitronic punjača od 400 kW, dnevni boravak sa toaletima, aparat za kafu i aparat za grickanje. Kada se šest Taycan modela puni istovremeno, na više od 300 kW, ukupno skoro dva megavata protiče kroz dalekovode. Ovdje je postavljen rekord punjenja događaja s maksimalnom snagom od 321 kW.
Slijedeća stanica bio je Würzburg 190 kilometara dalje. Pitanje za učesnike je bilo: za koliko treba napuniti bateriju? Da li je bolje naplatiti više nego što je potrebno u slučaju da je autoput čist ili je bolje krenuti ponovo što je prije moguće? Timovi su odabrali različite strategije, prema kojima su stanja napunjenosti (SoC) varirala od 55 do 92 posto pri odlasku. Na dugim putovanjima koja opslužuje dobro razvijena infrastruktura, punjenje do SoC-a veće od 80 posto rijetko rezultira ranijim vremenom dolaska, jer se brzina punjenja smanjuje kada je baterija skoro puna. Dodatni izazov: za razliku od Koblacha i Bingena, u Würzburgu i Ingolstadtu su bila samo četiri punjača. Mreža Porsche salona za punjenje će se kontinuirano širiti na saobraćajnim čvorištima u blizini autoputeva. Ukupno je planirano do 15 lokacija za Njemačku, zajedno sa 25 punjača širom Evrope. Sljedeća dva će biti otvorena u sjevernoj Njemačkoj i Švicarskoj.
Četiri tima stigla su u Würzburg s preostalim SoC-om od dva posto. Većina timova je tada napunila svoje baterije do skoro 70 posto za samo četvrt sata. Ovo je kada je elektromobilnost zabavna. Sljedeće odredište je bilo tačno 200 kilometara dalje – Ingolstadt. Tamo se većina automobila napunila na oko 80 posto, opet za samo 20 minuta. Tada je došlo vrijeme za posljednji guranje. Posljednja etapa bila je duga skoro 300 kilometara. Vrijeme je za posljednju užinu, još jednu kafu i promjenu vozača.
Trebalo je da izbegnu minhensko usko grlo – bilo da idu dalje, preko Augsburga, ili da idu A99 sjeverno od glavnog grada Bavarske. Ponovo su timovi dali sve od sebe. Na kraju izazova, šest modela Taycan je prešlo ukupno 20.000 km tokom tri dana koristeći električnu energiju. Najbržem paru je trebalo tačno 11 sati, uključujući 80 posto punjenja u finalnom Charging Loungeu. Njihov Taycan 4S Cross Turismo u prosjeku je imao 25 kWh/100 km, bez gubitaka pri punjenju, pri prosječnoj brzini većoj od 100 km/h.
Kako kilovat sat košta samo 39 centi na svim lokacijama Porschea, zahvaljujući tri godine besplatnog pristupa niskim stopama punjenja Porsche usluge punjenja koja je dostupna korisnicima Taycana, ukupna cijena izazova, uključujući gubitke pri punjenju, bila je samo 125 eura. To je bilo nakon što je Taycan bio potpuno napunjen do 100 posto, baš kao što je bio i ujutro. Ukupno, Taycan je potrošio 320 kWh u izazovu. Benzin za uporedivi automobil sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem koštao bi najmanje duplo više na ovom putovanju.
Podsjetimo da je ranije Porsche osvojio P3 Charging Index 2024 s ažuriranim Taycanom, koji je premijerno predstavljen širom svijeta u februaru. U poređenju sa prvom generacijom iz 2020. godine, novi model ima prednost od 50 kW povećanja snage punjenja i značajno produženog perioda brzog punjenja. Taycan dostiže vršnu snagu punjenja od 325 kW, što je više od bilo kojeg drugog automobila, i održava svoj gornji plato od više od 300 kW dok ne dostigne stanje napunjenosti od najmanje 60 posto (SoC). To se ogleda u prosječnoj snazi punjenja između 10 i 80 posto SoC-a, koja iznosi 282 kW, nudeći dobar balans između maksimalne i prosječne snage punjenja. Potonji je najveći broj za bilo koji automobil, što Porsche model čini jasnim liderom u pogledu performansi punjenja. Nova Performance Battery Plus može se napuniti od 10-80 posto SoC-a za 18 minuta.
VEZANO