Marx.ba

Marketing je sve o osjećajima. I što snažniji osjećaj izazovete, više ćete moći nešto prodati svojoj ciljnoj publici. U tom pogledu, malo je osjećanja koja su tako moćna kao nostalgija. Zato je neki oblik “retro” uvijek u modi – stariji ljudi s velikom kupovnom moći žele da se osjećaju kao prije nekoliko decenija, u cvijetu mladosti.
S druge strane, i mlađi ljudi žele da oponašaju svoje roditelje i prethodne vizuelne trendove. Kao rezultat toga, poštovanje prema prošlim erama poput 1980-ih dovelo je do porasta nostalgičnog marketinga u posljednjih nekoliko godina. Poduzetnici i trgovci mogu iskoristiti ovaj osjećaj kako bi izgradili moćne brendove i povećali svoj profit. Dok se udubite u ovo, vidjet ćete zašto je nostalgijski marketing mnogo više od jednostavnog vizuelnog trenda.
Zašto nostalgija osamdesetih djeluje u modernom marketingu
Psihologija potvrđuje da je nostalgija moćan marketinški alat. Prema istraživanjima, nostalgija izaziva pozitivne emocije. Zato brendovi i trendovi iz 1980-ih i danas ostaju moćna snaga. U to vrijeme, budućnost je izgledala kao velika granica koja samo čeka da bude osvojena. Govori se o vremenu neviđenih kulturnih promjena, tehnološkog napretka i globalnog razvoja zabave. Na mnogo načina, ovo je bila odlučujuća decenija globalizacije, stvarajući modernu globalnu kulturu kakvu danas poznajemo.
Ono što je najvažnije, bilo je to vrijeme kada su se praktično svi osjećali optimistično u pogledu budućnosti. Naravno, povezujemo te pozitivne osjećaje iz tog doba s dominantnim vizualima tog vremena. Zato brendovi uvijek brzo uključuju nostalgične elemente u svoj moderni marketing. Kada brendovi pokažu zahvalnost za 1980-e, oni stvaraju emocionalnu vezu sa svojom ciljnom publikom, koja se osjeća na isti način. Ako brend pravilno njeguje svoju bazu kupaca, ova emocionalna povezanost može dovesti do dugoročne lojalnosti brendu.
Trajni utjecaj brendiranja iz 1980-ih
Sada, više nego ikad, postaje jasno da vizuelni trendovi 1980-ih nisu nestali i doveli do nečeg potpuno novog. Pozitivni efekti nostalgije osiguravaju da smo prihvatili šaroliku smjelost 80-ih u pop kulturi kao nikada prije. I to je istina čak i ako moderni minimalizam još uvijek vlada u ozbiljnim estetskim krugovima poput arhitekture.
Neon, odvažna tipografija i blistava moda — sve ovo je sada popularnije nego u bilo kom trenutku u protekle tri decenije. Zato ćete primijetiti više retrospektivnih džinglova i “limitiranih izdanja” vintage ambalaže maloprodajnih brendova. Danas ne izgledate kao da koristite jeftin emocionalni trik kada se vratite u osamdesete. Uz porast nostalgičnog marketinga, ovo je savršen način da izgledate svježe, a da pritom još uvijek uspostavite bliskost s potrošačem.
Zašto Millennials i Gen X vole osamdesete
Danas su milenijalci i Gen X glavna ciljna publika za većinu vrsta marketinga, uključujući nostalgično brendiranje. Zapamtite, Gen X je generacija duboko ukorijenjena u 1980-ima. Na kraju krajeva, svjedočili su tome iz prve ruke kao mlađi, što je za većinu ljudi najbolji period u životu. S druge strane, milenijalci su odrasli u kulturi koja je bila pod velikim utjecajem 1980-ih.
Igre, pjesme, filmovi – sve je to kodirano i obojeno u jednoj od najvažnijih decenija 20. stoljeća. Sada, ove dvije generacije imaju raspoloživi prihod da pokažu lojalnost brendu prema proizvodima koji pokazuju određeno poštovanje za ovo doba. Kao rezultat toga, sasvim je prirodno da Gen X i milenijalci pozitivno reaguju na marketing koji ulazi u njihove formativne godine.
Ne trebaju vam povjerljivi marketinški uvidi da biste znali da čak i pripadnici generacije Z vole VHS efekte i retro filtere u svojim pričama. Jasno je da mlađe generacije prihvataju ovu posebnu retro estetiku.
Primjeri uspješnog nostalgičnog marketinga
Ne morate tražiti daleko da biste primijetili porast nostalgičnog marketinga. Razmislite samo o tome šta najpopularniji svjetski brendovi rade da ožive 1980-e u svojim nišama. U proteklih pet godina, Nike je nekoliko puta izazvao nostalgiju ključnim ponovnim izdanjima popularnih klasičnih dizajna. Kultura patika posebno je zaživjela u 80-im godinama otkad su se svemoćni Air Jordan prvi put pojavili na tržištu.
Naravno, Coca-Cola je oduvijek koristila nostalgiju da brzo uspostavi bliskost i emocionalnu privlačnost. Međutim, posljednjih godina, njeni nostalgični marketinški napori bili su fokusirani na 1980-e. Kompanija je čak nakratko oživjela svoju tada katastrofalnu New Coca for Stranger Things. Ovo je sjajan primjer dva moćna brenda koji stvaraju nostalgičnu sinergiju za vrlo moćan učinak.
Procvat retro igara
Ljudi koji nisu strastveni igrači to možda nisu primijetili, ali industrija igara je zapravo bila jedna od prvih niša u kojima se pojavio retro bum iz 1980-ih. Početkom 2010-ih, grafika u arkadnom stilu postala je glavni oslonac, posebno među indie naslovima. Uskoro će njihov uspjeh preslikati i veliki izdavači.
Ovih dana, Nintendo ponovo izdaje starije konzole u minijaturnom obliku, sjajan način da se novije generacije povežu sa svojim roditeljima preko klasika igara.
Wrapping Up
Kao što vidite, uspon nostalgičnog marketinga predstavlja mnoge mogućnosti i za trgovce i za poduzetnike. Međutim, uključivanje vizuelnih elemenata u vaš brend nije dovoljno. Umjesto toga, morate uravnotežiti svjež izgled sa estetskim povratnim pozivima. Teško je održavati ravnotežu, ali ako njome upravljate, možete dotaknuti emocionalnu srž nekoliko generacija odjednom.
Koristite pikseliziranu umjetnost, neonske boje i snažnu tipografiju, ali štedljivo i samo tamo gdje i kada će napraviti prskanje. Zapamtite, vaš brend ne smije imati 40 godina da bi zajahao val nostalgije. Morate uspostaviti pravu emocionalnu vezu sa svojom ciljnom publikom.
VEZANO