Marketing X Business

Uzlet Saponije, Brodomerkura i Koestlina na hercegovački pogon

Marx.ba

(Izvor: Jutarnji)

Nasljednici pokojnog vlasnika širokobriješkog Mepasa Mirka Grbešića žestoko su prionuli na podizanje profitabilnosti u kompanijama u hercegovačke kompanije u Hrvatskoj. Devetomjesečni izvještaji o poslovanju Saponije, Brodomerkura i Koestlina ukazuju da se u tim firmama u zadnjih godinu dana događaju brojne promjene koje su već rezultirale uspješnijim poslovanjem od onoga u prethodnim godinama, piše Lider.

Saponia je u ovoj godini dobila kompletno novu Upravu. Promjene su započele nedugo nakon smrti Mirka Grbešića, lani koncem avgusta, time što je upražnjeno mjesto člana Uprave Saponie preuzeo njegov sin Ivan. Prave su promjene uslijedile ovog proljeća. Dotadašnja predsjednica Uprave Dajana Marčela dobila je otkaz, a novi je predsjednik Uprave postao Ivan Grbešić. Tokom godine Uprava Saponie, koja je još iz vremena otkako ju je 1998. godine Mepas preuzeo bila jednočlana ili dvočlana, proširena je na pet članova. Iz Francka je doveden dugogodišnji menadžer Hrvoje Bujan, iz Uprave Kraša akviziran je Davor Bošnjaković, koji je ujedno postao i jedini član Uprave Kandita, konditorske firme u Saponijinom vlasništvu. Četvrto je mjesto nedavno popunio Marko Mikulić, suprug jedne od kćeri pokojnog Grbešića, a na peto mjesto, kao prokurist, u Upravu Saponije ulazi Ivanov brat Filip.   

Rast prihoda

Nova je ekipa na čelu Saponije u prvih devet mjeseci ove godine svojski pogurala rast prihoda (16 posto više nego u istom lanjskom razdoblju) na 78,6 miliona eura. Dobit razdoblja iznosila je 3,3 miliona eura, nešto preko milion eura više nego lani u prvih devet mjeseci. Konsolidarni prihodi grupe, Saponije i Kandita, još su i za mrvicu bolji, iznosili su gotovo 91 milion eura, 17 posto više nego lani u istom razdoblju. No konsolidirana je neto dobit iznosila 3,2 miliona eura, što ukazuje da se Kandit još uvijek nije uspio izvući iz zone gubitka u koju je upao prošle godine.

– Saponia i Kandit kao vodeći proizvođači deterdženata u regiji i konditorskih proizvoda i dalje će svojim potrošačima isporučivati kvalitetne proizvode u atraktivnim pakiranjima. Naši brendovi su naša snaga. Kvalitetan portfolio i unaprjeđenje poslovanja te fokus na upravljanje resursima uz održivo poslovanje preduvjeti su da i u narednom razdoblju ostvarimo planirane poslovne ciljeve. Trasiramo strategiju investiranja s ekološkim karakterom, kako bi ozelenili ekonomiju i tako kreirali uključivije društvo, tako da u njemu mogu sudjelovati svi naši djelatnici, njihove porodice, poslovni partneri, dioničari i šira zajednica – komentar je Uprave Saponije.

Preko distributerske mreže Saponije u prvih je devet mjeseci ostvarena osam miliona eura od prodaje principalskih Koestlin brendova, što je 31 posto više nego u istom lanjskom razdoblju. Sinergija između Osijeka i Bjelovara očito je snažno ojačana, jer je taj kanal prodaje Koestlina izravno zaslužan i za ukupan rast njegove prodaje. Koestlinovi prihodi u prvih su devet mjeseci iznosili 19,4 miliona eura, odnosno 26 posto više nego lani u isto vrijeme. Za razliku od lanjskog devetomjesečnog gubitka od 255 hiljada eura, Koestlin je u tom razdoblju ove godine prikazao dobit u iznosu od 493.000 eura.

Uspješno restrukturiranje 

Ipak, najveće se promjene među Mepasovim firmama u Hrvatskoj u ovoj godini događaju u Brodomerkuru, u kojem je u toku cjelovito restrukturiranje s ciljem fokusiranja na “core business”. Za početak, i u Brodomerkuru je od početka ove godine postavljen novi predsjednik Uprave, Mate Pezo, kojem je glavni ovogodišnji posao prodaja neaktivnih nekretnina i podružnica koje su vezane uz poslovne segmente energetike i rudarstva. Dosad je Brodomerkur u ovoj godini već prodao skladišno prodajne komplekse Sirobuja i Rakitje, poslovni prostor u Gospiću, firmu Brodomerkur energetika, skladišta eksploziva u Dicmu – Sičane te sklopio ugovor o prodaji prostora u Splitu.

To je firmi omogućilo smanjiti zaduženost za 9,6 miliona eura te ostvarivanje devetomjesečne dobiti prije oporezivanja u iznosu od 75 hiljada eura, iako joj je prihod od prodaje u tom razdoblju bio devet posto manji nego lani u prvih devet mjeseci.

Brodomerkur je i prva kompanija u većinskom vlasništvu Mepasa (96,17 posto) koju je obitelj Grbešić odlučila preuzeti u cijelosti. Ponuda za preuzimanje objavljena je sredinom oktobra.