N. D.
U revolucionarnom potezu u borbi protiv ugljičnog otiska teških teretnih vozila, švedski proizvođač Scania je predstavio prikolicu za transport na solarni pogon koja bi mogla igrati ključnu ulogu u dekarbonizaciji industrije kamiona.
S obzirom da transport čini oko 25% evropskih emisija ugljika, potreba za ekološki prihvatljivim alternativama nikada nije bila hitnija. Scania je, u saradnji sa Univerzitetom u Upsali, razvila prikolicu prekrivenu solarnim panelima koja se može spojiti na hibridni motor, djelujući kao dodatna baterija kapaciteta oko 200 kilovat sati.
Ovo inovativno rešenje takođe omogućava dinamičko punjenje tokom vožnje, potencijalno smanjujući potrošnju goriva za oko 40%, prema preliminarnim podacima iz testova motora sa unutrašnjim sagorijevanjem.
Solarni hibridni kamioni trenutno prolaze rigorozno testiranje na cesti u Švedskoj, s planovima da se nastave tokom 2024. godini.
Uprkos ograničenoj sunčevoj svjetlosti u Švedskoj zimi, Eric Falkgrim, tehnološki lider za dizajn vozila u Scaniji, napominje da bi uspješna ispitivanja u takvim uvjetima pokazala svestranost tehnologije, što ga čini pogodnim za primjenu u sunčanijim regionima.
Jedan od glavnih izazova sa kojima se suočavao tokom procesa razvoja bio je pronalaženje odgovarajućih solarnih panela dizajniranih da izdrže teške uslove sa kojima se susreću kamioni. Paneli su morali biti lagani, izdržljivi i opremljeni sigurnosnim elementima kako bi se spriječili kratki spojevi u slučaju nezgoda. Rješavanje ovih izazova ključno je za uspješno proširenje ove ekološki prihvatljive tehnologije.
Dok Scania predstavlja prvi solarni hibridni kamion na svijetu, on označava značajan korak ka održivijem i ekološki prihvatljivom transportu, pružajući nadu u zeleniju budućnost u transportnoj industriji.