N. D.
Niskotarifni prevoznik Wizz Air nastavio je da smanjuje raspoloživi kapacitet sjedišta na gotovo svim bivšim jugoslovenskim tržištima tokom narednog četvrtog kvartala u poređenju sa istim periodom prošle godine.
Ovo je uprkos bržim nego što se očekivalo zaokretima nekih inspekcija motora koji su prizemljili značajan dio njegove flote, što je rezultiralo velikim rezovima u njegovoj mreži.
U 2025. niskobudžetna avio-kompanija predviđa prizemljenje 35 aviona, što će joj omogućiti povratak u rast, nakon skoro nikakvog povećanja kapaciteta ove godine, što je rijetkost za velike niskotarifne avioprijevoznike, koji se uglavnom oslanjaju na široki rast za održavanje prihoda i profitabilnosti.
U Skoplju, gdje Wizz Air ima najveću bazu u bivšoj Jugoslaviji, niskobudžetni avioprevoznik će do 2025. godine imati smanjenje kapaciteta za 22,6%, odnosno 125.726 sjedišta manje nego prošle godine.
Slično, u Ohridu će broj slobodnih mjesta biti smanjen za 32,6% ili 17.858. U Beogradu, i pored više letova ovog septembra i oktobra u odnosu na prošlu godinu, Wizz Air će u posljednjem kvartalu ove godine smanjiti ukupan kapacitet za 27,6%, brišući sa tržišta 148.292 sjedišta, dok će u Nišu imati 36.316. manje mjesta ili smanjenje od 57,2% u odnosu na 2023. godinu, pieš EX YU aviation.
U Prištini će smanjenja biti skromnija, a prevoznik će smanjiti kapacitet za 6,4%. To rezultira uklanjanjem 9.366 mjesta sa tržišta. U Podgorici Wizz Air smanjuje kapacitet za 7,3% ili 5.452 sjedišta. Slično, u Ljubljani, sa jednom linijom manjom nego prošle godine, avioprevoznik će imati 44,9% manje kapaciteta na slovenačkom tržištu ili 11.756 sjedišta manje.
Jedino tržište u bivšoj Jugoslaviji na kojem će Wizz Air odbiti trend smanjenja je Bosna i Hercegovina. Uz više letova na postojećoj liniji između Lutona i Sarajeva, kao i pokretanje operacija između Rima i glavnog grada Bosne i Hercegovine, kapacitet bi trebao porasti za 183,3%, uz dodatnih 22.908 sjedišta.
S druge strane, raspoloživi kapaciteti za poslovanje u Tuzli bit će smanjeni za 3,6% tokom četvrtog kvartala sa 1.812 mjesta manje.
Treba naglasiti da se radi o trenutnim najavam, a promjene su i dalje moguće, budući da budžetski prevoznik nastavlja da prilagođava svoj raspored na osnovu raspoloživosti aviona. U ovom trenutku, tržišta na kojima će Wizz Air imati manje sjedišta u Q4 ove godine u odnosu na Q4 2023. su: Luksemburg (potpuno povlačenje), Bugarska, Norveška, Rumunija, Grčka, Kipar, Švedska, Litvanija, Island, Poljska, Nizozemska, Francuska, Njemačka, Latvija i Malta, pored gore navedenih tržišta bivše Jugoslavije.