Marketing X Business

Zašto je 2025. „zlatna godina” za turizam manjih gradova u Evropi

Marx.ba

(Foto: Ilustracija)

Prekomjerni turizam u najpopularnijim velekim gradovima, kao što su Rim, Pariz, Barcelona ili Napulj, natjerao je i vlade pojedinih evropskih zemalja, ali i potrošače da preispitaju svoje izbore putovanja.

Turisti sve više traže autentičnost, održivost i prostor – kvalitete koje je lakše pronaći u manjim gradovima i ruralnim regionima Evrope. Od vinograda oko Tokaja u Mađarskoj do suncem okupanih brda portugalskog regiona Alentežo, manje poznate destinacije su sada u centru pažnje.

U Italiji, gradovi poput Matere i Urbina bilježe rekordnu popunjenost. U Španiji, Ronda i Girona imaju itekakvih koristi od ciljanih kampanja na društvenim mrežama.

Čak se i destinacije koje su se ranije smatrale „lokalnim tajnama“ pojavljuju na listama želja za međunarodnim putovanjima, zahvaljujući platformama kao što su Airbnb i Booking koje ih ističu kao dragulje „van uobičajenog“. To su sve sjajne vesti za gradove nevjerovatne ljepote, kao štu su Albi u Okcitaniji, koji ima najveću zbirku djela Tuluz-Lotreka (Toulouse-Lautrec).

Lokalne privrede će imati značajne koristi. Ugostiteljska preduzeća, mali trgovci i agroturistički operateri u ovim regionima prijavljuju sezonske dobitke od 20 do 40 posto veće u poređenju sa prošlom godinom i Uskrsom 2024. godine. Ovaj ekonomski „mikrobum” predvođen turizmom može biti posebno značajan za one zajednice koje se u velikoj mjeri oslanjaju na sezonski prihod.

Opštinske vlasti i turističke organizacije također su pojačale svoje napore, stvarajući „pop-up događaje”, festivale na temu Uskrsa i kulturne programe kako bi privukli i zadržali posjetioce. Ove manje destinacije postaju ne samo stanice na putovanju, već i glavna atrakcija.

Koji je ekonomski efekat? Preduzeća koja su u skladu sa ovim trendovima – posebno ona koja posluju u manjim gradovima ili ruralnim mjestima – mogla imati dugoročne dobitke. Štaviše, sa klimatskom nepredvidljivošću i globalnim nemirima koji utiču na tradicionalne rasporede putovanja, sam kalendar turizma postaje fluidniji. Prilagodljive strategije – kao što su fleksibilne marketinške kampanje i modularni turistički proizvodi – definisat će slijedeću generaciju uspešnih firmi.

U jeku ovih analiza, treba naglasiti da je primjetan i konstantan rast broja turista u našoj zemlji.

VEZANO

SAS povećava broj letova Kopenhagen – Sarajevo: Sezonska linija prelazi u cjelogodišnju