Marketing X Business

Zašto je novi Porsche Macan tako efikasan u punjenju

N. D.

(Foto: Porsche)

Proces punjenja novog potpuno električnog Macana najbolje je opisati kao simbioza jednostavnosti i brzine, s nepokolebljivim fokusom na besprijekornu integraciju punjenja u svakodnevni rad. Kao i Taycan, Macan ima trajne sinhrone električne motore (PSM) i tehnologiju od 800 volti, koja ne samo da doprinosi visokim performansama, već ima za cilj i optimiziranje vremena punjenja.

– Viši napon poboljšava performanse punjenja i smanjuje gubitak, a istovremeno održava manju težinu u vozilu, objašnjava Tomas Gajdos, menadžer projekta energetskog sistema za seriju Macan.

Kapacitet punjenja do 270 kW

Novi Macan je prvi Porsche koji je razvijen na bazi Premium Platform Electric (PPE) razvijene u saradnji sa Audijem. Zato što sportski automobil dostiže kapacitet punjenja do 270 kW. Pod optimalnim uslovima*, njegova baterija se stoga može brzo napuniti od 10 do 80 procenata za oko 21 minuta.

Bankovno punjenje dolazi u igru ​​ako odabrana stanica radi sa 400-voltnom tehnologijom, uz inteligentni softver koji efektivno dijeli 800-voltnu bateriju na dvije baterije istog napona zahvaljujući ugrađenim visokonaponskim separatorima. Obje baterije se tada mogu puniti istovremeno sa do 135 kW na stanici za punjenje od 400 volti bez dodatnog HV pojačivača, što Macan čini kompatibilnim sa stanicama za punjenje širom sveta i podržava da ga kupci mogu koristiti što efikasnije.

Razvijena posebno za performanse i efikasnost, sama baterija sadrži ćelije koje nude optimalnu ravnotežu između gustine snage, sadržaja energije, održivosti i vijeka trajanja. Ovo je dodatno podržano visoko razvijenim termalnim upravljanjem koje reguliše temperaturu baterije radi optimizacije performansi. Cirkulacija stoga obezbjeđuje potrebno hlađenje kada temperature porastu, dok se u hladnijim mjesecima visokonaponske komponente kao što je baterija mogu zagrijati po potrebi integracijom visokonaponskog grijača.

– Kao rezultat toga, temperatura baterije uvek ostaje u optimalnom opsegu, bilo da je vozilo na putu ili u režimu brzog punjenja“, kaže Gajdos.

Porsche Charging Planner, funkcija integrirana u navigacijski sistem, može dovesti bateriju do optimalne temperature prije punjenja, uzimajući u obzir različite aspekte kao što su profil rute, trenutni nivo potrošnje vozila i očekivane performanse stanice za punjene.

Inteligentan proces punjenja

Proces punjenja je pojednostavljen za vozača sa intuitivnim konceptom upravljanja u kokpitu. Novi Macan ima inteligentni sistem displeja koji jasno prikazuje informacije kao što su status punjenja, preostalo vrijeme punjenja i trenutni domet.

– Novi režim održavanja baterije ima za cilj da optimizuje životni vek visokonaponske baterije. Ako ovu funkciju aktivira vozač, ciljni nivo napunjenosti je postavljen na 80 posto pogodnih za baterije, kaže Gajdos.

Sve to upotpunjuje aplikacija My Porsche, koja korisnicima omogućava daljinsko upravljanje i praćenje procesa punjenja. Uz pomoć aplikacije i kontrole vremena integrirane u vozilo, procesi punjenja se mogu programirati da se odvijaju noću kada su cijene struje niže. Vozač također može odabrati vrijeme kada je baterija termički prethodno kondicionirana ili vrijeme do kojeg bi vozilo trebalo biti potpuno napunjeno.

Jedna od najvažnijih inovativnih komponenti je Porsche Integrated Power Box (IPB), za koji je Porsche registrovao patent. Kombinira tri komponente: ugrađeni AC punjač, ​​visokonaponski grijač i 12-voltni DC-to-DC pretvarač. Sa težinom od samo 19 kilograma, ultrakompaktni IPB je relativno lagan i pozicioniran je između zadnjeg sjedišta i baterije ispod kako bi se uštedio prostor.

– Ovo pakovanje optimizuje raspodelu težine vozila. I nudi više prostora u prednjem dijelu vozila za “prtljažnik”, što je još jedan prtljažni prostor ispod haube sprijeda, objašnjava Gajdos.

Port za punjenje sa svake strane

Pored ovih tehničkih karakteristika, Macan se može pohvaliti i mogućnošću za punjenje koje nudi visok stepen fleksibilnosti kako kod kuće tako i na putu. S DC priključkom za brzo punjenje na lijevoj strani i dva AC priključka za punjenje – po jedan sa svake strane automobila – punjenje je moguće bez obzira na situaciju na parkiranju. Sam hardver je dizajniran da bude robustan i lak za upotrebu. Novi Macan stoga kombinuje praktičnost sa brzim punjenjem.


Povezani članci