Marketing X Business

Žele prikazivati reklame na zaslonima u automobilima

Marx.ba

(Foto: Ford)

Nedavno je objavljena patentna prijava, koju su Patentnom uredu SAD predali iz Forda u februaru ove godine, a tiče se nove funkcionalnosti automobilskih infotainment sistema. No, iako bi se moglo očekivati da je riječ o nekom korisnom dodatku, koji će biti od pomoći vozaču ili putnicima, priča je sasvim suprotna – taj bi dodatak njima prikazivao reklame, a finansijsku bi korist od toga imali oni koji sistemom upravljaju.

Gleda, sluša, prisluškuje

Fordov se patent naziva “Sistemi i metode za prikazivanje oglasa u automobilima” i opisuje dodatak infotainment sistemu, sposoban razaznati kontekst pa na temelju toga putnicima u vozilu na velikim ugrađenim ekranima prikazati relevantne reklame. Za ulazne bi podatke koristio brzinu vozila, smjer kretanja i odredište, podatke o prometu u stvarnom vremenu, podatke o vlasniku vozila i putnicima, predviđanje rute iz navigacijskog sistema, ali i, pomalo kontroverzno, zvučne zapise razgovora iz same kabine.

Tako bi putnicima s vremena na vrijeme na ekranu pred njima mogla iskočiti reklama za, recimo, restoran na odredištu, motel pored puta u slučaju da zapnu u gužvi ili pak kakvu uslugu i proizvod koje su spomenuli u razgovoru. “Prisluškivanje” razgovora u ovom bi slučaju još jednom dobilo svoju ulogu u marketingu, što je prilično kontroverzno i na njega se ne gleda s odobravanjem.

Bez ometanja vozača

Iz Forda u patentnoj prijavi naglašavaju da će sistem biti “implementiran na siguran i razuman način”, odnosno da ne bi mogao biti aktiviran u slučajevima kad bi mogao ometati vozača ili prekršiti neki lokalni zakon. Stoga je sistem oglašavanja osmišljen tako da se može isključiti automatski ili pak ručno, požele li to putnici i vozač učiniti u bilo kojem trenutku. Za vrijeme vožnje, pak, oglasi bi se prikazivali samo na zaslonima koje vide suvozač i putnici, ne i vozač.

Fordu, dodajmo, to nije prva patentna prijava vezana uz prikaz oglasa u kabini vozila. Prije više od tri godine imali su ideju prema kojoj bi infotainment u vozilu mogao uočiti i pročitati reklame postavljene uz cestu, pa ih prenijeti putem svojih ekrana i zvučnika, da ih slučajno putnici u vozilu ne bi propustili primijetiti.