Marketing X Business

Želite biti poslovni vođa: Izbjegnite šest obrazaca ponašanja u određenim situacijama

Marx.ba

(Izvor: Kisi)

Kada viši menadžeri u preduzećima razgovaraju o kandidatima za promaknuća i o tome ko bi trebao dobiti priliku da postane vođa, često više razmatraju neformalni nego formalni narativ koji postoji o nekome.

Neslužbeni narativ često daje uvid kakav biste tip vođe vjerovatno bili – koliko ste sposobni utjecati na druge, kako pristupate sukobima i teškim razgovorima, koliko proaktivno gradite odnose u firmu i kako upravljate stresom u domenama koje su izvan vaše zone udobnosti, piše portal Fast Company.

Ono na čemu se temelji neformalni narativ su mikro-ponašanja u situacijama u koje smo svi uključeni – usputne radnje, komunikacijske navike i emocionalni izrazi koje prenosimo drugima, a da toga često nismo ni svjesni.

Ovo je šest obrazaca ponašanja koji koče inače talentirane stručnjake da postanu vođe.

Dopuštate kolegama da vas prekidaju na sastancima

Prekidi na sastancima su ono što su turbulencije za pilote – očekivani su i gotovo ih je nemoguće izbjeći. Nije važno o kakvom se sastanku radi, neko će nekoga prekinuti kako bi opovrgao tvrdnju, usmjerio razgovor u drugom smjeru ili potpuno promijenio temu.

Problem je, ako ste možda po prirodi skloniji konfliktima, što kada vas neko na vašem nivou uspješno prekine, to znači da vas natjerao da prestanete razgovarati o onome o čemu ste vi željeli razgovarati ili da promijenite temu na nešto o čemu ta druga osoba želi razgovarati.

Možda ne razmišljate previše o tome, ali istraživanja pokazuju da, iako osoba koja vas prekida može izgubiti bodove za simpatiju u takvim situacijama, ona u očima drugih dobiva na statusu kao vođa. Vi, s druge strane, gubite bodove za liderstvo takvim situacijama – ljudi će smatrati da ste manje utjecajni i vjerodostojni u usporedbi s dominantnim kolegama.

To ne znači da biste se trebali pripremiti za tučnjavu na sljedećem timskom sastanku, ali budite spremni braniti svoj stav, upravljati takvim prekidima i nemojte dopustiti da vam neko s jednakim statusom ukrade moć i stekne status u procesu na vaš račun.

Iznošenje negativnih primjedbi o drugima iza njihovih leđa

Ako je povremeni poriv da se izjašnjavate o određenim kolegama u njihovoj odsutnosti emocionalni svrbež kojem se ne možete oduprijeti, znajte da to ima cijenu kada se procjenjuju vaše sposobnosti da budete vođa.

Integritet je na vrhu popisa kada intuitivno procjenjujemo nečiji liderski potencijal, navodi dr. Robertu Hoganu, suosnivač Hogan Assessment Systemsa, iako nam vjerovatno nisu ni potrebna naučna istraživanja da bi nam rekla da lideri s integritetom potiču povjerenje i odanost te pozitivno utječu na timsku dinamiku, saradnju i ukupni organizacijski uspjeh.

Iskrenost je jedan od onih urođenih kognitivnih kriterija na koje se oslanjamo kako bismo odredili može li se nekome vjerovati kao vođi. Bolje je da vas vide kao da se družite s nekim s kim se ne slažete, umjesto da pokazujete nedostatak integriteta subverzivnim gestama i omalovažavajućim komentarima o toj osobi.

Šutnja na sastancima

Niz studija otkriva da govorenje na sastancima pozitivno korelira s pojavom vođe, što znači da se u grupi ljudi u kojoj su svi otprilike jednakog statusa, oni koji aktivno sudjeluju u grupnim raspravama percipiraju kao osobe višeg statusa i snažnijih liderskih kvaliteta u odnosu na one koji ne učestvuju aktivno u raspravama.

Pri tome ne mislimo na onu svim znanu osobu koja obično dominira sastancima i nesrazmjerno zauzima vrijeme svojim pričanjem. Međutim, to je često negativan primjer jer tihi, sramežljivi ili introvertirani kandidati za lidere često te svoje osobine smatraju opravdanjem za neučestvovanje u raspravama.

Oni općenito nisu svjesni dojma koji stvaraju svojom pasivnošću, ali većina njih s vremenom shvati da cijena njihove suzdržanosti s vremenom može dovesti do kritičnog nedostatka njihove organizacijske vidljivosti, utjecaja te izloženosti njihovih ideja širem krugu publike, osobito onome na višem nivou, što ih može spriječiti da dostignu željene liderske pozicije.

(Izvor: How I Got The Job)

Dopuštate emocijama da ovladaju vama

Nismo roboti i svi imamo dobre i loše dane, ali ako ste vođa standardi o tome koliko možemo biti slobodni prilikom izražavanje emocija su drugačiji. To je jedan od razloga zašto je termin psihološka sigurnost ušao u korporativni rječnik.

Možda ste ponosni što ste tip osobe tipa “šta-vidiš-to-dobiješ”, ali ako drugi osjećaju da oko vas moraju hodati kao po jajima, da je vaše raspoloženje nepredvidljivo ili da prebrzo frustrirano reagirate na grešku člana tima, vjerovatno će vas upozoriti da poradite na svojoj emocionalnoj inteligenciji prije nego što vam ponude da postanete vođa.

Ne prihvatate povratne informacije

Povratna informacija, bila pozitivna ili negativna, predstavlja priliku za učenje i razvoj. Ako niste otvoreni za povratne informacije ili se čak i malo branite kada menadžeri istaknu prilike za rast, u biti signalizirate svoj otpor prema promjenama, nedostatak istinskog interesa za razvojem vaših sposobnosti i ravnodušnost prema kontinuiranom učenju. Ovo nesvjesno ponašanje s vaše strane može vas diskvalificirati iz bilo kakvog ozbiljnog razmatranja za ulogu vođe, gdje je učenje agilnosti temeljni zahtjev.

Čak i ako zatomite svoju averziju prema povratnim informacijama i uvjerljivo odglumite da ju prihvatate, ali zatim tu povratnu informaciju ne uspijete primijeniti na smislen način koji bi pokazao vašu predanost osobnom razvoju, to neće pridonijeti percepciji vašeg potencijala da budete vođa – naprotiv, smatrat će se nedostatkom.

Najbolji način da se zaštitite od takvih percepcija jest proaktivno i često tražiti povratne informacije i zatražiti pomoć pouzdanih kolega, savjet o tome kako to primijeniti.

Ignoriranje potreba drugih dok se fokusirate na izgradnju vlastite karijere

Potaknuti ste, predani ste i postižete izvrsne rezultate. Vaše ocjene uspješnosti redovne su pozitivne, a vaši su menadžeri sretni su što ste u njihovu timu. Ali… neformalni narativ o vama potire sva vaša postignuća – priča se da ste skloni djelovati jednostrano, bez uključivanja drugih. Niste skloni zajedničkom donošenju odluka i ne uzimate u obzir nijanse u različitim situacijama, žale se kolege.

U današnjem korporativnom okruženju, koje podrazumijeva da se ponašate prema unaprijed definiranim, nametnutim korporativnim pravilima, ne možete uspjeti bez razumijevanja njihove političke dinamike, bez predviđanja što brine druge i bez iskrenog napora da stvorite odnose koji će vam u konačnici omogućiti da ostvarite željenu razinu vodstva kada dobijete priliku.

Kad jednom postanete vođa, govorio je Jack Welch, više nije riječ o vama, već o tome da druge ljude učinite uspješnima. Vjerovatno je pošteno reći da si ne možete priuštiti čekanje da postanete vođa kako biste pomogli drugima da postignu svoje ciljeve. Jer samo uz široku podršku kolega iz cijele vaše organizacije dobit ćete priliku da ih vodite.