Marketing X Business

Žene voze promjene – serijal koji slavi žene u automobilskoj industriji u BiH

Marx.ba

(Foto: Svjetlana Panić)

Svijet automobila se mijenja, a žene su na čelu te revolucije! Pokrenuta krajem 2023. godine, FBL Drivers platforma stvara prostor za žene u automobilskoj industriji, razbija predrasude i daje glas onima koje su inspiracija za buduće generacije.

Među ženama koje testiraju automobile su: stilistica Gordana Gasha Miladinović, profesorica Adila Salibašić, fotografkinja Imrana Kapetanović, kustosica Elma Hodžić, profesorica Iza Razija Mešević i urednica FBL magazina, Besima Svraka – sve ove žene ne samo da testiraju automobile, već i mijenjaju način na koji svijet gleda na žensku ulogu u automobilskoj industriji.

Ubrzo nakon nastanka FBL divers kluba, Besima Svraka, urednica FBL magazina, postala je predstavnica Bosne i Hercegovine u prestižnom žiriju Women’s Worldwide Car of the Year (WWCOTY), jedinom globalnom panelu sastavljenom isključivo od automobilskih novinarki. Time je FBL magazin dobio priliku da bude dio važnih globalnih odluka o najboljim automobilima, predstavljajući Bosnu i Hercegovinu na svjetskoj auto sceni.

Žene u Bosni i Hercegovini: Snaga koja pokreće industriju

S ciljem podrške ženama koje ostavljaju trag u automobilskoj industriji BiH, FBL drivers klub pokreće serijal Žene voze promjene. Ovaj serijal daje im priliku da podijele svoja iskustva i izazove, stvarajući tako još snažniju zajednicu žena koja se ne boji uspjeha u tradicionalno muškom svijetu.

Prvi susret održan u petak, 28. februara u Sarajevu u Kia salonu, pod pokroviteljstvom Damira Uzunovića, direktora Kia/Volvo/Geely centra Sarajevo, donio je nevjerovatno inspirativne priče. Na druženje su pozvane brojne predstavnice medija, novinarke i marketing managerice, te utjecajne žene sa društvenih mreža, ali i 20 uposlenica Kia, Geely i Volvo centara.

Na početku druženja priličen je panel na kojem su učestvovale Slađana Lučić, voditeljica prodajnog tima u Kia grupaciji, Inda Rajkić, supervizorka prodajnog salona Volvo i Alma Žutić, customer care.
Slađana Lučić ispričala je kako je, uprkos početnom skepticizmu, uspjela osvojiti povjerenje kupaca i dokazati da žene mogu biti lideri u industriji.

– Bilo je raznih situacija, na početku se dešavalo da muškarci uopšte nisu htjeli razgovarati sa mnom, jer kao šta ja znam, međutim kad bih počela pričati o motoru, mjenjaču, opremi, ništa im ne bi bilo, jer sam stalno išla na edukacije i usavršavala se. Trebalo mi je vremena da steknem povjerenje kupaca muškog roda, kaže Lučić.

Alma Žutić već devet godina radi u servisu kao jedina žena među 30 kolega. Na početku je bilo teško, ali se brzo snašla i sada je zadovoljna svojom pozicijom. U svom svakodnevnom radu, bavi se komunikacijom s klijentima, planiranjem termina i raspoređivanjem mehaničara. Uprkos stresnim situacijama, volji svoj posao.

Inda Rajkić, kolegica iz drugog tima, supervizorica prodajnog salona Volvo, podijelila je svoja iskustva s kolegama i klijentima.

– Moj radni dan je ispunjen različitim aktivnostima, a neke od njih su: briga o tome da li kolege korektno obavljaju svoje zadatke, da je izgled salona uvijek na visokom nivou, da su klijenti zadovoljni i da se osjećaju ugodno u našem salonu. Uvijek ima i uspona i padova kada je riječ o prodaji i zadovoljavanju potreba kupaca, ali uspijevamo zajedničkim snagama i rezultati svakako ne izostaju, rekla je.

Što se tiče razlika u pristupu kupovini vozila, Slađana i Inda su primijetile da muškarci obično traže specifične tehničke karakteristike vozila, dok žene obraćaju pažnju na sigurnost i komfor.

– Muškarcima je najbitnije koliko vozilo ima konjskih snaga, da li je to pogon 4×4, koliko ima brzina. Žene se više fokusiraju na sigurnost. Ukoliko dođu žene s djecom, prvo gledaju prostor na zadnjoj klupi, bitna im je sigurnost, bitno je da imaju bluetooth povezivost, navigaciju, to im je presudno i naravno, boja, kroz smijeh je dodala Slađana.

Također, žene često razmišljaju o finansijskoj strani kupovine vozila, pa su mjesečne rate često u fokusu. Ekološki aspekt je također važan, jer žene više preferiraju električna vozila i hibride, dok su muške kupce često više zanimali procesori i potrošnja goriva.

Žene i elektromobilnost – Korak u budućnost

Mirella Sidro, stručnjakinja za e-mobilnost, novinarka i strastvena zagovornica održive mobilnosti, pridružila se susretu u Kia salonu kako bi podijelila svoja iskustva i uvjerila žene da je elektromobilnost budućnost. Mirella, koja je 2021. godine napravila putovanje od Njemačke do Bosne i Hercegovine električnim vozilom, ističe da žene sve više prepoznaju važnost održive mobilnosti i da su električna vozila idealan odabir za budućnost.

– Žene sve više razmišljaju o elektromobilnosti. Kroz svoju iskustva, testirala sam električna vozila još od 14. godine i mogu ih s punim povjerenjem preporučiti. Iako sam od mnogih muškaraca čula da električna vozila nisu dobra, to je najčešće zbog činjenice da su tiha – a muškarcima je važno da se njihov dolazak čuje. E-mobilnost nije samo tehnološki napredak; ona je odgovorna mobilnost koja brine o sadašnjosti, ali i o budućim generacijama. Električni automobili pružaju mnogo bolju ekološku ravnotežu u odnosu na vozila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, a sama vožnja njima donosi mir, glatko kretanje i bolju koncentraciju. Takva vozila – elegantna, suzdržana, moćna, ali tihi, privlačna, ali nenametljiva – savršen su pratitelj, osobito za žene koje razumiju koncept održivosti i odgovornosti prema budućnosti. Žene se boje punjenja, a to je tako jednostavno. Ja sam čak i sa svojom mamom došla iz Njemačke u BiH elektroičnim autom, tad mi je ona rekla: To je bila najbolja vožnja s tim čudom električni. Stoga, uzmite vaše mame i provozajte ih u električnim autima, istaknula je u svom izlaganju Mirella Sidro.

Testne vožnje

Nakon inspirativnih panela, žene su imale priliku testirati uzbudljive automobilske modele: Kia Sportage GT-line, Geely Coolray, Geely Starray, Volvo EX30 i Volvo EX90. Geely Coolray i Starray donose dinamičan dizajn, a Volvo EX30 i EX90 spajaju švedsku eleganciju s modernom tehnologijom i ekološkim pristupom.
Kia Sportage GT-line je sportski i elegantni SUV s dinamičnim dizajnom, naprednom tehnologijom i snažnim performansama. Odlikuju ga sportski detalji, luksuzna unutrašnjost i napredni sigurnosni sistemi, čineći ga idealnim izborom za one koji žele stil i udobnost u vožnji.

Geely Coolray nudi dinamičan, sportski dizajn s modernom prednjom maskom, LED svjetlima i atraktivnim linijama. Unutrašnjost je prostrana i udobna, s intuitivnim infotainment sustavom, dok kvaliteta materijala nadmašuje očekivanja za ovu cjenovnu klasu.

Geely Starray donosi futuristički dizajn i naprednu tehnologiju. Svaki detalj vozila pažljivo je osmišljen, a njegov odvažan izgled nudi jedinstveno iskustvo vožnje.

Volvo EX30 je kompaktni električni SUV koji spaja švedsku eleganciju i modernu tehnologiju, s dosegom do 476 km. Minimalistički interijer koristi reciklirane materijale, dok napredni zaslon kontrolira gotovo sve funkcije.

Volvo EX90 je luksuzni električni SUV s dosegom do 600 km, sedam sjedala i naprednim sigurnosnim sustavima, uključujući lidar i radare. Svojim sofisticiranim dizajnom i 5G povezivosti, nudi luksuz, sigurnost i održivost na visokom nivou.

Svi ovi modeli omogućili su testiranje najnovijih tehnoloških inovacija, ali su i ženama pružili priliku da se osjećaju kao profesionalni vozači.

Zabava u retrovizoru

Na kraju inspirativnog razgovora i testova dio nas je odlučio začiniti stvar i učestvovati u jedinstvenom, pomalo nesvakidašnjem takmičenju u šminkanju. Priznale smo – ko od nas nije barem jednom nanio ruž na semaforu? U saradnji s Avonom, osmislile smo igru koja je spojila zabavu i izazov: nanijeti ruž u retrovizoru za samo 20 sekundi.

Novi Avon Ultra ruž, s Ultra Color HD tehnologijom i 25% većom koncentracijom pigmenata, obećava bogatstvo boje i nevjerojatnu postojanost u samo jednom potezu. Nijanse postaju živopisnije, dublje i dugotrajnije, a svaki naneseni sloj ne mijenja samo vaš izgled – on mijenja i vašu energiju.

A pobjednica? Nagradu je pronašla u vožnji Geelyja na testnu vožnju od 2 dana – prava avantura na cesti! A za sve ostale, tu su bili Avon beauty setovi, kao utješne nagrade, koji su donijeli dašak luksuza svakom trenutku.

VEZANO

Električna vozila nemaju emisije, ali Stellantis želi postaviti auspuh: Imaju veliki razlog