Marketing X Business

3 ključa za izgradnju efikasne višekanalne marketinške strategije

Marx.ba

(Foto: Ilustracija)

Svaka marketinška strategija izgrađena je na temelju stvaranja relevantnih utjecaja među korisnicima kako bi se pretvorili u potencijalne kupce. Poznavanje načina odabira i kombiniranja kanala na temelju ponašanja korisnika čini marketinški plan uspješnim, jer će utjecaj na korisnika biti učinkovitiji i bit će spremniji kupiti naš proizvod ili uslugu.

Da bismo postigli uspjeh, moramo uzeti u obzir tri osnovna ključa koja će nam pomoći u izgradnji efikasne višekanalne marketinške strategije.

Temeljito razumijevanje našeg kupca

Temeljito razumijevanje naše ciljne publike je ključno. To uključuje poznavanje koje kanale preferiraju koristiti u svakoj fazi procesa kupovine (početno razmatranje, evaluacija i odluka o kupovini) i razumijevanje kako komuniciraju s tim kanalima u svakoj točki putovanja.

Jedan od izvora koji nam može pomoći u ovom procesu je aktivno slušanje na društvenim mrežama, praćenje komentara i spominjanja brenda. Ova analiza nam pomaže da saznamo što misle o našem proizvodu i razumijemo kako koriste ovaj kanal.

Također je bitno analizirati ponašanje korisnika na našoj web stranici: saznati koje su stranice najposjećenije, koliko dugo korisnici ostaju na stranici i koji proizvodi/usluge se najpregledniji. Analiza ovih podataka pomaže nam da identificiramo obrasce ponašanja i preferencije kupaca, kako bismo postigli prvu prodaju, tako i da bismo tražili zadržavanje i lojalnost.

Integracija i konzistentnost u svim kanalima

Dobra višekanalna strategija ne odnosi se samo na prisutnost na mnogim mjestima, već na to da svi kanali rade u skladu. Iskustvo kupaca mora biti besprijekorno i konzistentno, bez obzira na kanal koji koriste.

Sada postoje alati za višekanalni marketing koji nam omogućavaju da integriramo sve digitalne kanale na jedinstven način kako bismo pružili personalizirana, utjecajna iskustva.

Pomoću ovih alata možemo segmentirati i komunicirati s kupcima u stvarnom vremenu, kreirajući stabla utjecaja na temelju kanala i vremena prema njihovom ponašanju tokom cijelog procesa – od otkrivanja do kupovine. Za konfiguriranje ove strategije utjecaja koristimo atribute, događaje i preferencije. Sve ovo obuhvata višekanalnu strategiju u e-pošti, SMS-u, push obavijestima, WhatsAppu, online oglašavanju itd. iz jednog alata, garantirajući najbolje putovanje kupca do prodaje.

Mjerenje i kontinuirana optimizacija

Da bi se garantovali najbolji rezultati, bitno je identificirati i uspostaviti jasne metrike koje nam omogućavaju da procijenimo performanse svakog kanala i strategije u cjelini.

Integracija mjernih tačaka tokom cijelog procesa kupovine je ključna, kako za mjerenje efikasnosti procesa i različitih kanala, tako i za optimizaciju svakog kanala s ciljem generiranja najvećeg mogućeg broja prodaja. Nakon što se cijeli proces izmjeri na svakom kanalu, možemo analizirati podatke kako bismo identificirali šta funkcioniše, gdje postoje mogućnosti za poboljšanje u kanalima i u samom procesu kupovine, te kako optimizirati kako bi se marketinški ciljevi postigli efikasnije i efektivnije.

Konkretno, online reklamne platforme, bilo da se radi o pretraživačima, društvenim mrežama ili alatima za kupovinu digitalnog prostora (DSP), trebaju da im šaljemo signale kako bi optimizirale konverziju, krajnji cilj kampanje. Bez tog signala ili događaja, algoritam ovih platformi neće moći učiti iz ostvarene prodaje kako bi generirao mnogo više i tako imao zaista efikasnu kampanju.