Marx.ba
Evropsko veće i Evropski parlament dogovorili su se o Euro 7 uredbi za homologaciju motornih vozila, objavio je Thierry Breton, evropski povjerenik za unutrašnje tržište.
Iako je istovremeno dogovoreno da se produži norma Euro 6 za automobile i kombije, što se smatra “pobjedom” lobija automobilske industrije, doneseno je i podosta novih zanimljivih pravila, posebno kada je reč o baterijama električnih vozila.
Euro 7 postavlja minimalne granice degradacije, kojih se proizvođači moraju pridržavati, a propisi nalažu da automobilske baterije ispunjavaju ova dva uslova:
- zadržavaju najmanje 80% izvornog kapaciteta nakon pet godina ili 100.000 pređenih kilometara;
- održavaju najmanje 72% svog kapaciteta nakon osam godina ili 160.000 kilometara.
U slučaju kombija, važe različiti parametri: 75% kapaciteta nakon pet godina ili 100.000 kilometara, te najmanje 67% kapaciteta nakon osam godina ili 160.000 kilometara.
Kako se dalje navodi, Euro 7 postavlja uslove za električne automobile – uvođenjem novih ograničenja, a privremeni sporazum će povećati i ograničenja za autobuse i kamione. Osim emisija gasova, uvode se stroža pravila vezana za čestice koje nastaju abrazivnim djelovanjem kočnica, naročito kod e-vozila.
Što se tiče emisija kočionih čestica, poznatih i kao sitne čestice (PM10), uvedena su nova pravila: 3 mg/km za električna vozila i 7 mg/km za hibridna vozila i vozila na gorive ćelije vodonika.
Euro 7 norma predviđa da će svako vozilo imati tzv. ekološki pasoš, koji će sadržavati informacije o njegovoj ekološkoj efikasnosti u trenutku registracije. Sve u svemu, auto-industrija je insistirala na što blažoj Euro 7 normi i uspjela je u tome.