Bloomberg Adria
Industrija ljepote pokazuje rast u svim kategorijama, navodi se u McKinseyevom izvještaju o tržištu ljepote u 2023. godini. Pokazala se otpornom usred globalnih ekonomskih kriza i u turbulentnom makroekonomskom okruženju. Nakon stabilnog oporavka od vrhunca pandemije očekuje se da će tržište ljepote dostići oko 580 milijardi dolara do 2027. godine, sa prognoziranim godišnjim rastom od oko šest procenata, navodi ova studija.
Predviđa se da će e-trgovina i dalje biti najbrže rastući kanal prodaje, po stopi od 12 posto godišnje između 2022. i 2027. godine, ali se očekuje uporedo i rast tradicionalnih kanala prodaje, uključujući specijalizovane maloprodaje, drogerije, jer potrošači teže ka “omnichannel” iskustvu, dijelom zbog želje za otkrivanjem i isprobavanjem proizvoda u prodavnici.
Potrošači koji dobijaju personalizovane preporuke su 75 posto skloniji da nešto kupe, navodi CB Insights.
Studija kompanije Accenture jasno pokazuje: tri od četiri kupca kozmetičkih proizvoda dobro reaguju na personalizovane preporuke. Potrošači su spremni da izdvoje više novca da bi dobili dodatnu pažnju, kako pokazuje studija kompanije Forrester. Oni su utvrdili da 78 odsto potrošača rado plaća više za personalizovano iskustvo kupovine.
Upravo zbog naglaska na personalizovanom iskustvu i težnjom ka informisanim izborom zasnovanom na komfornijem isprobavanju noviteta i trendova bez ulaganja, mnoge kompanije su posegnule za upotrebom AI i AR i drugih naprednih tehnologija.
Španska kompanija Puig vlasnik je licence za modne brendove i brendove segmenta ljepote poput Carolina Herrera, Paco Rabanne, Jean Paul Gaultier, Dries Van Noten, Nina Ricci, Byredo, Penhaligon’s, L’Artisan Parfumeur, Comme des Garçons Parfums. Od svih beauty kategorija, prema kompanijskom izvještaju, 74 posto prodaje u 2022. godini činila je prodaja parfema. U namjeri da odgovori na jedan od najvećih izazova parfemske industrije: kako natjerati potrošače da isprobaju nove mirise, Puig je svoju strategiju započeo 2018. godine akvizicijom male tehnološke kompanije pod imenom AirParfum koja je transformisala način na koji potrošači mogu doživeti i isprobati mirise, omogućavajući da se isproba 100 različitih parfema bez zasićenja čula mirisa.
AirParfum je dizajniran da radi u digitalnom okruženju. Koristeći tablet, tastere ili čak senzore, korisnik može da interaguje sa uređajem, da navigira i aktivira instalirane mirise. Kada se odabere parfem, diskretna struja vazduha automatski prolazi kroz difuzor, omogućavajući da se odmah osjete sve note i nijanse tog izabranog mirisa. Na zvaničnoj stranici Airparfum kažu da možete osjetiti mješavinu mirisa sa određenim procentom kako biste istražili neobične kombinacije ili čak stvorili svoj jedinstveni miris.
Tehnologija je, između ostalog, primjenjena 2022. u muzeju Prado kroz oflaktornu izložbu. Zahvaljujući četiri difuzora na ekranima osetljivim na dodir, posjetiocima je omogućeno da osjete miris predmeta iz 17. vijeka prikazanih na slici. Kompanija je u rješavanju nedoumica oko izbora mirisne note pokrenula i Wikiparfum stranicu omogućavajući korisniku da napravi parfemski izbor, na osnovu niza pitanja. Na sajtu je izlistano 24.909 parfema, a koristi se metoda zvana “kvadrifikacija” koja omogućava da “vidite” miris. Ovaj metod vizuelno predstavlja miris parfema tako da možete vidjeti koje sastojke sadrži i to je polazna osnova za dalji izbor “dobitne” parfemske note.
Zahvaljujući složenoj klasifikaciji parfema i korištenju algoritama, razvijen je jedinstveni pretraživač kako bi se ponudila personalizovana preporuka na osnovu preferencija za miris između više od 17.000 parfema.
Kada je u pitanju njega kože lica, japanski Shiseido – matična kompanija brendova kao što su NARS, Drunk Elephant i Tory Burch – predstavlja primjer budućnosti ove kategorije. Na sajtu kompanije, koristeći AI dobija se personalizovana virtuelnu konsultaciju za njegu kože. Vaša koža se upoređuje sa bibliotekom od 30.000 slika stvarnih ljudi (različitih etničkih grupa i uzrasta) za manje od dva minuta. Analizirat će se 100 različitih metrika vašeg lica kako bi se procijenila koža i pružila personalizovana preporuka za njegu lica.
Studija kompanije Google je otkrila da je YouTube bio najznačajniji izvor sadržaja o ljepoti među ženama starosti od 18 do 54 godine. Vrijeme provedeno gledajući videozapise o “transformaciji uz pomoć šminke” se duplira svake godine.