Marx.ba
Njemački proizvođači automobila protive se mogućim evropskim kaznenim carinama na uvoz električnih automobila iz Kine.
Njemačko udruženje automobilske industrije (VDA) pozvalo je na spremnost za uključivanje u dijalog obje strane kako bi se izbjegla šteta za razvoj sektora.
– Protusubvencijske mjere, kao što su dodatne carine, ne bi riješile izazove za evropsku i njemačku automobilsku industriju. Naprotiv, svrha kompenzacijskih carina koje predviđa Evropska komisija mogla bi brzo imati negativan učinak u slučaju trgovine sukob, rekla je predsjednica VDA Hildegard Müller za sedmično izdanje novina Die Welt koje je dpa unaprijed vidjela.
Prema Mülleru, trgovinski sukob također bi ugrozio transformaciju prema elektromobilnosti i digitalizaciji.
Od prošle jeseni Evropska komisija istražuje imaju li električni automobili u Kini nezakonite subvencije. Prema Komisiji, kineski električni automobili obično su oko 20% jeftiniji od modela proizvedenih u EU.
Antisubvencijska istraga sada bi mogla dovesti do nametanja kaznenih carina. Preliminarna objava komisije planirana je do 5. juna, izvijestile su novine.
Prema Centru za automobilska istraživanja sa sjedištem u Duisburgu, njemački proizvođači automobila prodaju 30%-40% svoje proizvodnje na kineskom tržištu.
U slučaju evropskih kaznenih carina, ti bi proizvođači stoga mogli biti prva meta mogućih kineskih protivmjera, prenosi Seebiz.