Marx.ba
Kineska brodarska kompanija China Ocean Shipping Group (Cosco) u pogon je pustila prvi baterijsko-električni brod, Greenwater 01, izrađen u njihovim pogonima. Plovit će na ruti između Šangaja i Nanjinga, a njegovi tvorci kažu da on simbolizira napredak u brodskom prijevozu. Prva plovidba, obavljena protekle sedmice, bila je prekretnica u ekološki odgovornom načinu transporta, jer tokom nje nije ispušteno niti grama štetnih plinova, a i bila je potpuno tiha.
Brod Greenwater 01 dužine je 119,8 te širine 23,6 metara, a pogoni isključivo struja iz ugrađenih baterija kapaciteta većeg od 50.000 kWh. One su postavljene na palubu pa im je lako pristupiti i zamijeniti ih, jer dolaze u ukupno 36 modula, svaki kapaciteta po 1.600 kWh. Baterije su izrađene na tehnologiji LFP (litij-željezo-fosfat), a moguće ih je na brodu nadopunjavati ili pak brzo zamijeniti punima, dok se na brod ukrcava ostali teret. Za pogon u zadužena četiri elektromotora, svaki snage po 900 kW, koji mu osiguravaju brzinu do oko 19 km/h.
Kad je riječ o prednostima, baterijsko-električni pogon prije svega smanjuje štetne emisije tokom plovidbe. Na svakih prevaljenih 100 nautičkih milja, on uštedi 12,4 tone emisija CO2 time što u njemu ne izgara oko 3.900 kilograma goriva, potrebnoga za pogon usporedivog klasičnog broda. Kapacitet mu je, uz spomenute baterijske, još 700 standardnih teretnih kontejnera od 20 stopa.
Kad je riječ o izazovima, kao najveći korak koji je posada morala načiniti bio je novi vatrogasni trening. Naime, baterije LFP tehnologije ne mogu se gasiti standardnim metodama, ugljikovim dioksidom ili vodom, pa je posada morala naučiti i kako ugasiti eventualni požar u baterijskim modulima korištenjem plina komercijalnog naziva FM-200 (heptafluoropropan, kemijske formule CF3CHFCF3), prenosi Bug.