N. D.
Još u danima malog broja TV mreža, AM radija i novina, oglašavanje je bilo konkurentska industrija koja nam je pružila neke od najzabavnijih marketinških kampanja ikada.
U današnjem svijetu vođenom podacima, medij se promijenio, ali potreba da se privuče pažnja, potakne kupovina i promijeni utisak ljudi o brendu ili kompaniji je živa i zdrava. Kreiranje kultnih marketinških kampanja danas može značiti da postanete viralni, ali osnovni elementi dobrog marketinga nisu se promijenili onoliko koliko mislite.
Šta je marketinška kampanja? U osnovi, to su strateški napori preduzeća ka promociji određenog cilja kompanije. Oni imaju za cilj da dopru do kupaca kroz kombinaciju medijskih platformi i utiču na njihovu percepciju brenda ili ih podstaknu na kupovinu.
U narednim danima u više tekstova predstvaljamo vam 30 najboljih marketinških kampanja (veliki broj stručnjaka se slaže) svih vremena. Ovih 30 kultnih marketinških kampanja oblikovalo je način na koji se danas plasiramo. Od njih se može mnogo naučiti, pa ih svakako proučite i sve nove ideje koje prevladaju svijetom. Oni će vam pomoći da shvatite najbolje marketinške prakse, bez obzira na promjenu medija.
Danas objavljujemo četvrti dio.
15. Američko naslijeđe: “Istina”
Ono što je Marlboro Man učinio za cigarete 90-ih godina, kampanja američkog naslijeđa “Istina” poništava 25 godina kasnije. Koncept je da se suprotstavimo lažima velikog duvana, i funkcioniše.
Stope pušenja u SAD su na najnižem nivou u historiji, dijelom zahvaljujući ovoj kampanji!
4. Budweiser: The “Wassup?”
Brendovi piva oduvijek koriste humor. Ali malo je onih koji su postigli ono što je Budweiser uradio jednom jedinom riječju.
Čuvena reklama za kampanju prvi put je emitovana 1999. Trajala je samo dvije kratke godine, ali je postala najčuvenija reklama ranog 21. stoljeća.
13. Chipotle: “Povratak na početak”
Prvobitno zamišljena kao uvodni video za njihov program lojalnosti, kampanja „Povratak na početak“ napravila je ogroman odjek!
Reakcija je bila toliko neodoljiva da je postao prvi nacionalni spot lanca. Cijeli dvominutni video prikazan je tokom dodjele Grammy nagrada 2012. i započeo je eru “brendiranog sadržaja”.
12. Dove: “Kampanja za pravu ljepotu”
U 2004. godini Unileverovo istraživanje pokazalo je da samo četiri posto žena sebe smatra lijepim. Nakon rada sa Ogilvyjem i Matherom, Unilever je pokrenuo kampanju za pravu ljepotu.
Razgovorne emisije, ženski časopisi i TV vijesti počele su raspravljati o modernim standardima ženske ljepote. Kampanja je evoluirala u seriju viralnih videa, reklama i štampanih oglasa koji su promijenili način na koji svi gledamo na ljepotu.
11. Kay Jewelers: “Svaki poljubac počinje s Kay”
Svi znaju da “svaki poljubac počinje sa Kay”, zar ne? Kao, svaki poljubac. Kay Jewelers je definitivno pronašao dobar slogan još 1985. godine.
Linija je nevjerovatno popularna i često se citira kada se spominju dijamanti općenito.