Prilagodba na nove tehnologije zahtijeva vrijeme, obrazovanje i usvajanje novih vještina.
Prema posljednjim istraživanjima Reutersa, brzo usvajanje i rapidna upotreba umjetne inteligencije (eng. Artificial Intelligence) potaknula je i razbudila tržište, ali nakon početnog oduševljenja, investitori i poslovni sektor se sve više suočavaju sa mogućim rizicima, uključujući potrebu da budu izrazito selektivni prilikom odabira dionica i ponude.
Velik dijapazon djelatnosti, od IT industrije i marketing agencija do obrazovnih institucija, trenutno su pod mikroskopom odgovornih menadžera kako bi se procijenio potencijalni utjecaj UI (eng. AI – Artifical Intelligence) na poslovanje.
Mišljenja stručnjaka o trenutno sve većoj automatizaciji tržišta se razlikuju. Dok neki tvrde da će tehnološki napredak donijeti veći prihod i potencijal za nove ideje i inovacije, drugi pak upozoravaju na mogućnost gubitka do tad aktuelnih tradicionalnih poslova zbog zamjene ljudske snage algoritmima. Važno je napomenuti da se promjene na tržištu neće dogoditi odmah. Prilagodba na nove tehnologije zahtijeva vrijeme, obrazovanje i usvajanje novih vještina. Zaposlenici će morati uložiti velike napore u unaprjeđenju vještina koje se ne mogu tako lako zamijeniti strojevima, kao što su kreativnost, inovativnost, ljudska interakcija i emocionalna inteligencija.
Automatizacija procesa i preventivne mjere
Jedna od najvažniji prednosti UI u poslovnom svijetu je automatizacija procesa. Rutinski zadaci koji su ranije zahtijevali ljudsku intervenciju sada se mogu automatizovati pomoći algoritama kako bi se smanjili troškovi i utrošeno vrijeme, a povećala učinkovitost. S tim u vezi, na ovaj način se teži i minimalizaciji ljudskih grešaka i predviđanju kvarova. Umjetna inteligencija omogućava praćenje i analizu velikih količina podataka te na temelju njih može predvidjeti kvarove i probleme prije nego se oni dogode. Time se osigurava kompanijama preventivno poduzimanje mjera i praćenje kontinuiteta poslovanja.
Personalizacija i poboljšano korisničko iskustvo
Umjetna inteligencija omogućava brzu personalizaciju usluga i proizvoda na temelju individualnih potreba i preferencija korisnika. Napredni sistemi prepoznaju obrasce ponašanja korisnika i u vezi s tim pružaju prilagođene preporuke i ponude. To ne samo da poboljšava korisničko iskustvo već i povećava angažman korisnika uz manje troškove nego je to bilo ranije.
“Umjetna inteligencija nije uvijek dobra”
Gilles Guibout, šef europskih dionica u AXA Investment Managers u Parizu, navodi da bi u nekim slučajevima kompanija koje se služe umjetnom inteligencijom, klijenti zahtijevali smanjenje cijena usluga. Kao primjer tome navodi IT usluge : “ako za kodiranje više nije potrebno mnogo ljudi jer je velik dio procesa zamijenila umjetna inteligencija, klijent će tražiti niže cijene za tražene usluge”, rekao je Guibout.
Također, umjetna inteligencija može izazvati ozbiljna etička pitanja. Na primjer, velika količina podataka koju UI koristi može ugroziti privatnost ukoliko se ne primjenjuju adekvatne sigurnosne mjere. Sistemi UI mogu biti podložni hakerskim napadima što može dovesti do velikih zloupotreba, krađe podataka ili prekida usluga. Ovisnost o ovoj vrsti tehnlogije još je jedan znak za uzbunu. Preveliko oslanjanje na UI, može smanjiti sposobnost ljudi da samostalno obavljaju određene zadatke ili donose odluke. Ovisnost o UI može rezultirati gubitkom vještina ili sposobnosti koje su ključne u tradicionalnim poslovima. Umjetna inteligencija će bez sumnje nastaviti svoj put napretka, ali do kojih mjera, ostaje da vidimo.