Marx.ba
Kada kupac može da potroši milione na hiperautomobil, nebo je granica kada je u pitanju naplata dodatnih usluga kupcima. Direktor Bugatti Rimca, Mate Rimac ima ludu ideju povezivanja kupovine “benzinske pumpe” s kupovinom automobila. Ovaj 36-godišnji preduzetnik vjeruje da motori s unutrašnjim sagorijevanjem još uvijek imaju dugu budućnost pred sobom, ali ne s fosilnim gorivima.
Govoreći na samitu Future of the Car za Financial Times u Londonu, Rimac je podijelio svoju viziju:
– Mogli bismo čak da izgradimo lijepe Bugatti kućne benzinske stanice za domove vlasnika koji bi koristili sintetička goriva, rekao je.
Kako piše Jutarnji, ne čudi što je Rimac sada pokrenuo pitanje sintetičkih goriva. Porsche, koji ima 45 posto udjela u Bugatti Rimcu, radi na pilot projektu proizvodnje e-goriva u fabrici u Čileu od decembra 2022. godine.
Očekuje se da će fabrika proizvoditi oko 5,5 miliona litara godišnje do sredine decenije i povećati proizvodnju na 55 miliona litara do 2027. godine. To bi ipak bila kap u moru s obzirom na to da je danas na putevima širom svijeta oko 1,4 milijarde automobila i jasno je da bi bilo potrebno izgraditi gomilu takvih fabrika da bi se zadovoljile sve svjetske potrebe.
Rimac nije pominjao povezanost s Porscheom, ali jasno je da bi sintetička goriva već sada imala itekako mnogo smisla u Bugattiju. Uostalom, ovi automobili se proizvode samo u ograničenom broju (450 Veyrona i 500 Chirona), a njihovi vlasnici ih ionako gotovo ne voze, tako da potražnja ne bi trebalo da bude posebno velika.
U tom kontekstu treba pomenuti da će sledeći Bugattijev hiperautomobil biti predstavljen 20. juna. Rimac je rekao da nijedan dio nije prenet s Nevere ili Chirona. Dodao je da će imati evolucijski dizajn eksterijera u kombinaciji s “nekim ludim stvarima” iznutra gde će doći do povećanja kvaliteta.
Kruna će svakako biti novi V16 motor. Riječ je o ogromnom atmosferskom motoru, a Rimac je rekao da je to potpuno novi motor koji Bugatti planira da koristi “neko vrijeme”.
Njegov životni vijek bi mogao da potraje i nakon 2035. godine, kada na snagu stupa zabrana Evropske unije o prodaji novih automobila na fosilna goriva. Međutim, novi automobili na sintetička goriva su izuzeti od te zabrane i tu mnogi proizvođači super- i hiperautomobila vide svoju šansu za nastavak proizvodnje motora na unutrašnje sagorijevanje. Zbog toga elitne marke za superbogate dodatno ulažu u motore s unutrašnjim sagorijevanjem. Sam Mate Rimac rekao je da električna Nevera još uvijek nije rasprodata jer kupci visoke klase uglavnom preferiraju motor s unutrašnjim sagorijevanjem.