Marketing X Business

Koliko će Croatia Airlines plaćati operativni lizing za nove avione

Marx.ba

(Foto: Croatia Airlines)

Prvi novi Airbus A220 Croatie Airlines neće doći u 6. mjesecu kako je bilo planirano, nego se rok još jednom, treći puta prolongiran. Avion će za sada doći u 8. mjesecu. Prvi A220 nosit će ime „Zagreb“. Do kraja godine u flotu bi trebao doći i drugi A220 (plan je bio do 11. mjeseca) koji će nositi ime „Split“. Kompanija je ukupno naručila 15 ovih aviona (A220-300 i A220-100), a isporučivat će se do 2027. godine pieš Zamaaero.

Obznanjeno je i da je operativni lizing za avione potpisan na 12 godina, nakon čega se isti može produžiti ili raskinuti. Lizing A220-300 košta od 278.000 do čak 305.000 dolara mjesečno. Vjerovatno je Croatia ostvarila popust na 15 aviona i 12 godina lizinga, ali ispod 270.000 dolara će teško plaćati, što znači da će kompanija godišnje na lizing trošiti 48-52 miliona dolara, što je neusporedivo više nego Croatia sada plaća za lizing.

Croatia je kupila i 33 motora za A220. Jutarnji list objavljuje da je kompanija potpisala i ugovor o operativnom održavanju aviona sa jednom američkom kompanijom vrijednom 200 miliona dolara. To znači da bez motora Croatia mora izdvojiti preko 800 miliona dolara za ovaj posao u idućih 12 godina. PW1500G koštaju od 10 do 12 miliona dolara, dakle 33 ova motora koštaju oko 360 miliona USD. A to pak znači da će Croatia za ovaj posao morati izdvojiti preko 1,1 milijardu dolara u idućih 12 godina. Odakle novac kompaniji za to, pita se Zamaaero.