Marketing X Business

Twitter prolazi turbulencije, može li preživjeti Threads

Bloomberg Adria/Š.M

Izvor: Bloomberg Adria

Dolazak novog konkurenta ozbiljno je zaprijetilo poziciji Twittera koji u posljednje vrijeme prolazi kroz razne turbulencije, a dionice mu gube na vrijednosti. Elon Musk je u manje od godinu dana okrenuo cijeli Twitter naglavačke – promijenio menadžment, otpustio velik broj zaposlenika i “poboljšao” politiku upravljanja sadržajem. Njegovi potezi naišli su na mješovite reakcije, neki upozoravaju na duboko ukorijenjene probleme u kompaniji, a drugi na pomake u vezi sa slobodom govora.

Investicijska kompanija Freedom Finance Europe postavlja pitanje hoće li se situacija mijenjati na bolje ili će se jedna od najvećih svjetskih društvenih mreža urušiti. Trenutno, smatraju, Musk nema puno razloga za optimizam jer je “izgubio 20 milijardi dolara” otkad je kompaniju kupio za 44 milijarde 2022. godine. Njegovi poslovni potezi probudili su zrno sumnje kod investitora i naveli mnoge na razmišljanje o prodaji dionica.

Dolazak nove društvene mreže, Meta Threads, bi moglo stvoriti velik problem Twitteru i zakomplicirati stanje na tržištu, smatraju u Freedom Financeu. Meta osim Threadsa u svom vlasništvu ima i Facebook, Instagram, WhatsApp, što bi im moglo biti od velike koristi. Metina zajednica broji 2,9 milijardi korisnika, dok ih Twitter ima 330 miliona.

To se osjetilo već prvog dana kada je izašao novi proizvod tvornice društvenih mreža Marka Zuckerberga. S 30 miliona skidanja u prva 24 sata i više od 70 miliona korisnika do današnjeg dana, Threads je kao najskidanija aplikacija u historiji postao opasan konkurent svom pandanu Twitteru“, argumentiraju iz Freedom Financea.

Ističu kako je prednost Threadsa i što se korisnički račun može povezati s Instagramom te je dozvoljeno neograničeno pisanje, odnosno broj znakova u objavi nije ograničen. “Upravo bi sloboda mogla biti presudan faktor i selling point za Threads, kojem se predviđa više od 230 miliona korisnika u 2024. godini”, navode iz investicijske kuće.

Različita publika

Twitter svakodnevno napreduje i neće tako lako prepustiti primat svojem najljućem protivniku.

Bilo bi neprimjereno reći kako Threads preuzima scenu jer su njihovi korisnici različiti u mnogočemu. Na primjer, Twitter se orijentira na velik broj visokoobrazovanih muškaraca mlađe dobi, dok je Instagram usmjeren na žene u rasponu od 18 do 49 godina i publiku koja nema završeno srednjoškolsko obrazovanje, a još je teško zaključiti pravu publiku Threadsa. Instagram je zaživio zbog svoje jednostavnosti, ali se nameće pitanje o tome može li Threads napraviti istu stvar s malo drugačijom vrstom sadržaja.”

Iz investicijske kuće, međutim, kažu kako je teško je predvidjeti razvoj situacije. Uvjereni su ipak kako će povezivanje Threads platforme s Instagramom olakšati integraciju u svakodnevni život korisnika.

Threads još uvijek nije dostupan na europskom tržištu i ne zna se kad će tačno postati, tako da postoji retorika o nedovoljnoj pokrivenosti koja bi mogla prouzrokovati manjak interesa korisnika.

“Predviđa se da će ukupni prihod na tržištu društvenih mreža dosegnuti 124,6 milijardi dolara 2023. godine. Također se očekuje godišnja stopa rasta za razdoblje od 2022. do 2027. od 6,86 posto, što će rezultirati projiciranom veličinom tržišta od 183,1 milijardu dolara do 2027. godine. Uzimajući to u obzir, zadržavanje u sferi društvenih mreža izgleda poprilično privlačno, a širenje na europsko i ostala tržišta moraju biti primaran cilj Mete”, zaključuju stručnjaci za investiranje.