Marketinške taktike se danas često i brzo mijenjaju. Ponekad, ideja koja je godinama dobro služila, odjednom postaje zastarjela, ne donosi rezultat, a može u konačnici i naštetiti reputaciji poslovanja.
U nastavku donosimo pet, po našoj ocjeni, “prestanite raditi savjeta” vezanih uz zastarjele marketinške taktike, koje je potrebno napustiti, i to odmah. Bez razmišljanja ih umirovite, ako želite imati uspješno poslovanje.
1. Prestanite raditi bez definiranih marketinških ciljeva
Marketinški cilj odnosno KPI (key performance indicator), kao što mu i samo ime kaže, ključni je pokazatelj odnosno indikator osigurava li pojedina marketinška aktivnost zadane rezultate.
Svaka aktivnost trebala bi imati unaprijed definirane KPI-jeve. Čak ako i niste sigurni u vrijednost odnosno rezultat, na kraju ćete moći pratiti trendove i zaključiti poboljšavaju li se vremenom rezultati ili se pogoršavaju.
KPI mogu biti razni kvantitativni pokazatelji, ali najbolji KPI je onaj koji prikazuje trošak odnosno cijenu po jedinici ostvarenog cilja. Npr. trošak po novom upitu, trošak po konverziji, cijena po kliku ili cijena po web posjeti.
Pritom je potrebno paziti kako se ne bi otišlo u drugu krajnost – postajući ovisnik o ciljevima i ROI-u (return on investment – povratu ulaganja), koji očekuje da će svaka aktivnost pokazati rezultat već u prvih mjesec dana.
2. Prestanite postavljati fiksne marketing proračune na početku godine
U brzini poslovne svakodnevice potrebno je biti fleksibilan i spreman se mijenjati. Tako se i u marketingu stvari brzo mijenjaju, što znači da je potrebna fleksibilnost i u raspodjeli proračuna.
Potrebna je stalnost korištenja analitike koje smo naveli, a koja će poduzetniku pomoći u procjeni situacije. Često nije potrebno ni povećavati ni smanjivati budžet za marketing, već je potrebno pravilno ga preraspodijeliti na aktivnosti koje u tom trenutku donose (naj)bolje rezultate.
Ipak, savjetujemo oprez pri toj i takvoj raspodjeli proračuna, jer konačni rezultat nije stvar samo jedne aktivnosti, već kombinacije niza faktora koje čini marketinški miks.
3. Prestanite stvarati korporativne blogove koji sadrže samo priopćenja za tisak
Brojne kompanije, još uvijek, optimistično krenu u avanturu sadržajnog marketinga (content marketing) i stvaranja blogova i ….. zapnu već na početku.
Blog se vrlo brzo pretvori u niz dosadnih korporativnih priopćenja za tisak i promociju s ciljem prodaje proizvoda ili usluge. Ali blog nije mjesto za to. Te informacije se mogu nalaziti na nekom drugom dijelu web stranice.
A o čemu onda pisati? Odgovor je – o stvarima koje će pomoći ljudima i pokazati stručnost vaše tvrtke. Posebno je to sjajno mjesto za iznošenje razloga zašto vam je stalo do onoga što radite. To je najbolji vid pomoći potencijalnim kupcima i klijentima, koji će uvijek cijeniti vjerodostojnost a ne šablonizirani, već viđeni, pristup.
Kreirajući empatiju i stručnost, prodat ćete više proizvoda nego oglašavajući sami proizvod ili pak uslugu.
4. Prestanite biti stručnjak za sve
Ego je jedan od najvećih neprijatelja poslovanja. Nije ga lako obuzdati, odnosno svakodnevno obuzdavati, pogotovo ako govorimo o osobi koja je istovremeno i vlasnik pojedinog poslovanja.
Pritom, možda mislite ili ste se malo educirali o pisanju za web, dizajnu ili specifičnostima digitalnog marketinga, u praksi i stvarnosti ne znači da je to tako.
Pritom je jasno i nedvosmisleno govoriti o stručnom pogledu na taj segment posla. Svatko se treba držati onoga u čemu je stručan, onoga što radi najbolje i što, u konačnici, zarađuje najviše novca.
Malo je vjerojatno da je vaše vrijeme potrošeno na copywriting ili pak web dizajn dobra upotreba poslovnog i poduzetničkog vremena, a još je manje vjerojatno da ćete dobiti dobar rezultat. Zato je potrebno marketing i tu vrstu poslovanja prepustiti stručnjacima.
5. Prestanite kreirati isti sadržaj za sve
Sadržaj je kralj. Čuli ste to često odnosno uvriježila se tvrdnja. No, personalizacija i kontekst postaju kraljica.
Više nije moguće koristiti istu ili jednu marketinšku poruku za sve ciljne skupine. Naprosto ista komunikacija za potencijalne i postojeće kupce ili i one koji tek prvi put čuju za vas – ne prolazi.
Vrijeme je za prilagodbu svih sadržaja i prodajnih poruka ciljnim skupinama, po fazama u kojima se nalaze u svom korisničkom putovanju.
Zato i prilikom izrade web stranice, ne možete sav sadržaj staviti na jednu stranicu. Ako imate na tisuće proizvoda nije ih potrebno sve pokazivati odjednom te još zajedno sa svim ostalim informacijama o kompaniji, najnovijim blog postovima i recenzijama postojećih klijenata.
Prosječno zainteresirana osoba može obraditi tek nekoliko informacija istovremeno. Zato je jedan od glavnih smjernica smanjiti broj mogućnosti i tako povećavati prodaju.
Zaključak
Da. Poduzetnici su često ‘bombardirani’ savjetima i popisima u kojima se nabrajaju marketinške strategije, aktivnosti i taktike koje su najbolje za poduzetničko korištenje. Pritom je bitan oprez – kao što jedan sadržaj nije namijenjen i po mjeri svih dionika, tako ni marketinške aktivnosti nisu “one-size fits all”.
Svaku marketinšku aktivnost potrebno je testirati i mjeriti te se na kraju odlučiti za one koje najbolje odgovaraju vašim potrebama i ciljevima.