Marx.ba

Prije 55 godina, Richard Attwood zajedno s Hansom Herrmannom osvojio je prvu od ukupno 19 pobjeda za Porsche na 24 sata Le Mansa. 4. aprila 2025. godine, Britanac rođen u Wolverhamptonu proslavit će svoj 85. rođendan.
Karijera Richarda Attwooda obilježena je brzinom, preciznošću i strašću prema izdržljivostnom sportu. 4. aprila 2025. proslavit će svoj 85. rođendan.
– Želimo Richardu Attwoodu puno sreće i zahvaljujemo mu na njegovom doprinosu marki Porsche. Njegovim pobjedama na Le Mansu 1970. godine osigurao je svoje mjesto u historiji motorsporta. Njegov precizan stil vožnje, strateške sposobnosti i tehničko razumijevanje čine ga jednim od najistaknutijih vozača u našoj istoriji, rekao je Michael Steiner, član Upravnog odbora za istraživanje i razvoj.
Od formule do vrha Porschea
Richard Attwood rođen je 4. aprila 1940. godine u Wolverhamptonu, Velika Britanija. Njegovi roditelji vode auto trgovinu, a on se već od rane dobi zanima za motorsport. Sa 19 godina započinje svoju trkaću karijeru – prvo u trkama s turističkim vozilima, a kasnije s GT vozilima. 1965. godine po prvi put nastupa u Formuli 1 na Velikoj nagradi Monaka. Do 1969. godine Attwood vozi za BRM, Lotus i Williams.
S Porscheom debitira 1967. godine: Zajedno s Williamom Bradleyjem vozi privatni Porsche 906 Carrera 6 na drugom mjestu na trci u Zeltwegu. Od 1969. godine Attwood je pod ugovorom s Porscheom kao vozač. Brzo je stekao reputaciju pouzdane i precizne trkačke zvijezde. Attwood je nastupao na brojnim trkama Svjetskog prvenstva marke s Porscheom 908/02 Spyder i 1969. godine pobijedio na 1000-kilometarskoj trci na stazi Österreichring (Zeltweg) – to je bio važan prekretnica u njegovoj karijeri.
Od generalne probe do ukupne pobjede na Le Mansu
Godina 1970. trebala je biti njegova godina i definirati najveći trenutak njegove karijere. Na 1000-kilometarskoj trci na Nürburgringu nastupio je zajedno s Hansom Herrmannom u Porscheu 908/03 Spyder. Vožnja je bila izuzetna i završili su na drugom mjestu, ali to je bila samo generalna proba za ono što je slijedilo nekoliko tjedana kasnije u Francuskoj: 24 sata Le Mansa.
S Porscheom 917 KH, Attwood i Herrmann suočili su se s Ferrarijem, Matrom i Alfom Romeo. Trka je bila obilježena ne samo snažnom konkurencijom, već i ekstremnim vremenskim uvjetima. Jaki pljuskovi i skliska staza učinili su 13,5 kilometarsku stazu izazovom. S taktičkim umijećem i besprijekornim vožnjama, vozili su trkaći automobil s brojem 23 i doveli Porsche do cilja 14. juna 1970. u 16:00 sati. Nakon 343 kruga i tačno 4.607,811 kilometara, Attwood i Herrmann osigurali su Porscheu prvu ukupnu pobjedu na 24 sata Le Mansa. Ova pobjeda označila je početak neviđenog niza uspjeha: Danas je Porsche s 19 ukupnih pobjeda najuspješniji proizvođač u povijesti Le Mansa.
Već godinu dana nakon najuspješnijih mjeseci svoje karijere, Attwood se povukao iz aktivnog trkačkog života 1971. godine sa samo 31 godinom.
VEZANO
Volkswagenov električni model ID. EVERY1 dolazi s Rivianovom softverskom platformom