Marketing X Business

Njemačka najveće avio tržište aerodroma iz regije ovog ljeta: Iz BiH najviše putnika za drugu zemlju

Marx.ba

(Foto: Aerodrom Sarajevo)

Njemačka je najveće međunarodno avio tržište za zemlje bivše Jugoslavije ove ljetne sezone sa ukupno preko 5,85 miliona sjedišta planiranih od 30. marta do 25. oktobra ove godine. To predstavlja povećanje od 7,2% u odnosu na ljeto 2024. Njemačka se svrstava u prva tri međunarodna tržišta za sve države regije bivše Jugoslavije.

Hrvatska prednjači sa 2.842.093 mjesta s Njemačkom ovog ljeta, što je čini najvećim stranim tržištem ispred Ujedinjenog Kraljevstva i Italije. Ukupni kapacitet je porastao za 6,4% u odnosu na prethodnu godinu. Ryanair je najveća aviokompanija koja posluje između dvije zemlje, sa 26,2% udjela u kapacitetu. Slijede ga Eurowings na drugom i Croatia Airlines na trećem mjestu. Ovog ljeta s Hrvatskom je povezano ukupno 16 gradova u Njemačkoj, piše EX YU Aviation.

Srbija ima 1.001.302 mesta sa Njemačkom tokom ljetnje sezone 2025, što je čini najvećim tržištem u zemlji, a slijede je Crna Gora i Turska. Kapacitet između njih je porastao za 6% u odnosu na prošlu godinu. Uprkos održavanju samo dvije rute, Lufthansa je najveći prijevoznik između dvije zemlje ovog ljeta, zbog korištenja aviona Airbus A321. Slijede ga Air Serbia i Wizz Air, a Eurowings kao jedini drugi operater dolazi na četvrto mjesto. Ukupno 14 gradova u Njemačkoj ovog ljeta je povezano sa Srbijom.

Sjeverna Makedonija ima 576.622 mjesta sa Njemačkom ovog ljeta, pozicionirajući se kao drugo najveće tržište u zemlji, samo iza Turske, ali ispred Francuske. Ovog ljeta kapacitet između dva tržišta raste za 2,8% na redovnim uslugama. Samo dvije avio-kompanije posluju između država, a Wizz Air je najveći sa 83,6% udjela u ukupnom kapacitetu. Lufthansa je jedini drugi operater između dvije zemlje. Deset gradova u Njemačkoj ovog ljeta ima stalnu zračnu liniju sa Sjevernom Makedonijom.

Bosna i Hercegovina je odmah iza Sjeverne Makedonije po kapacitetu na njemačkom tržištu. Ovog ljeta između njih je dostupno ukupno 573.696 mjesta, što je 41,1% više u odnosu na prošlu godinu, prvenstveno zbog rasta Ryanaira, kao i povećanja frekvencije Wizz Aira iz Banja Luke i Tuzle. Njemačka je drugo najveće tržište Bosne i Hercegovine iza Turske, ali ispred Švedske. Ryanair je najveći operater između dvije zemlje, a slijede ga Wizz Air i Lufthansa. Devet njemačkih gradova ostvaruje neprekidnu povezanost sa Bosnom i Hercegovinom.

Priština ima 232.529 sjedišta za Njemačku, ali ima brojne letove koji se prodaju isključivo preko turoperatora koji se smatraju čarterima. Stoga, oni nisu uključeni u ukupni broj predviđenih sjedišta. Ako se uzmu u obzir samo sjedišta na redovnim letovima, aerodrom bilježi pad kapaciteta od 10,2% između dva u odnosu na prethodnu godinu, prvenstveno zbog naglog smanjenja letova Condora i easyJeta. Sve u svemu, Njemačka je drugo najveće tržište u Prištini nakon Švicarske.

Slovenija ovog ljeta ima 231.108 sjedišta za i iz Njemačke, a sve letove između dvije zemlje obavlja Lufthansa grupa. Ova brojka predstavlja povećanje od 22,9%. Rast je potaknut ulaskom Eurowingsa na slovenačko tržište i povećanjem kapaciteta Lufthanse. Njemačka je najveće slovenačko avio tržište, ispred Turske i Francuske. Lufthansa drži 88,3% ukupnog kapaciteta između njih, dok Eurowings zadržava ostatak. Samo su Frankfurt, Minhen i Dizeldorf povezani sa Ljubljanom.

Crna Gora ovog ljeta ima na raspolaganju 191.980 mjesta za i sa njemačkog tržišta. Brojka je poboljšanje od 17,1% u odnosu na isti period prošle godine. Njemačka je treće po veličini tržište u Crnoj Gori iza samo Srbije i Turske. Wizz Air je najveći od šest avioprevoznika između dvije zemlje, a slijede ga Eurowings i easyJet. S druge strane, nacionalne aviokompanije Lufthansa i Air Montenegro zauzimaju peto i šesto mjesto po kapacitetu. Crna Gora se može pohvaliti letovima za sedam gradova u Njemačkoj ovog ljeta.

VEZANO

AJet produžuje letove za bh. aerodrom i tokom zime