Marketing X Business

Marketinška industrija mora proširiti svoju definiciju integracije

Marx.ba

(Foto: Ilustracija)

Integrirani marketing već dugo obećava jedinstveno iskustvo na svim dodirnim tačkama. U teoriji, to je besprijekorna orkestracija kreativa, poruka i medija koji se susreću s potrošačima gdje god da se nalaze. U praksi – to obećanje se rijetko drži.

Današnji potrošač je digitalno urođen, kulturno slojevit i hronično umoran od sadržaja. Pa ipak, tradicionalni priručnik integriranih marketinških komunikacija (IMC) često se ne uspijeva prilagoditi. Kampanje su integrisane u formatu, a ne u značenju. Vizuelni prikazi se usklađuju, hashtagovi se ponavljaju, platforme se sinhronizuju – ali se poruka dijeli. Rezultat? Ponavljanje bez rezonancije.

Potrošač više ne odgovara na kampanje koje izgledaju dobro. Oni odgovaraju na kampanje koje se osjećaju koherentnim, ljudskim i prirodnim za njihovo okruženje.

Uobičajena greška koju startapi prave je pretpostavka da je vizuelna i verbalna konzistentnost jednaka integraciji. Oni mogu ulagati u jedinstvene smjernice za brendiranje, usklađen ton glasa i sinhronizirano zakazivanje na digitalnim platformama. Ali ako poruka nije logično prilagođena, ako se ne savija prema kulturnoj dinamici i raspoloženju publike, onda je integracija duboka.

Na primjer, tehnološki startup može pokrenuti kampanju dizajniranu za publiku koja govori engleski i jednostavno prevesti sadržaj na drugi jezik za drugo govorno područje. Vizuelno, poruka ostaje netaknuta. Ali emotivno, to je isključeno. Kulturološki idiomi se ne prevode. Humor pada u vodu. Ritam govora, očekivanja od tona, čak i implicirane vrijednosti, ništa od toga nije kalibrirano prema referentnom okviru publike. Ovo je linija greške u kojoj se većina startup marketinga urušava, ne u izvršenju, već u interpretaciji.

Kao odgovor na ove izazove, marketinška industrija mora proširiti svoju definiciju integracije. Više nije dovoljno poravnati vizuale ili slogove. Ono što je potrebno je kulturološka tečnost, sposobnost razumijevanja, prilagođavanja i komunikacije kroz kulturno nijansirana mikro tržišta bez ugrožavanja identiteta brenda.

VEZANO

Brand New Circus: Najveća predstava u industriji brendinga 5. juna u Sarajevu