Marx.ba

Google, dio Alphabeta, ponudio je izdavačima i oglašivačima olakšati korištenje svoje tehnologije online oglašavanja, prkoseći pozivu regulatora EU za zaštitu tržišnog zakmičenja da proda dio poslovanja kako bi se riješili sukobi interesa.
Regulatori s obje strane Atlantika ciljaju Googleovo vlasništvo nad alatima koje koriste oglašivači i izdavači, zajedno s njegovom platformom za razmjenu oglasa AdX, koja se nalazi u sredini.
Evropska komisija, koja djeluje kao nadzorno tijelo EU za tržišno takmičenje, u septembru je kaznila Google s 2,95 milijardi eura (3,4 milijarde dolara) zbog favoriziranja vlastitih usluga online tehnologije prikaza kako bi ojačala centralnu ulogu AdX-a.
Rekla je da takvo ponašanje šteti konkurentima, oglašivačima i izdavačima te je kompanija dala rok do novembra da osmisli mjere za okončanje sukoba interesa duž lanca opskrbe adtech-om, sugerirajući prodaju dijela poslovanja.
Google je u petak izjavio da je podnio svoj prijedlog provedbenom tijelu EU, koji je uvelike sličan onome ponuđenom u istrazi američkog Ministarstva pravosuđa o istom pitanju.
„Naš prijedlog u potpunosti se bavi odlukom EK bez remetilačkog razdvajanja koje bi naštetilo hiljadama evropskih izdavača i oglašivača koji koriste Googleove alate za rast svog poslovanja“, rekla je kompanija u objavi na blogu.
„Naš plan uključuje trenutne promjene proizvoda kako bi se okončale specifične prakse koje Komisija osporava. Na primjer, izdavačima dajemo mogućnost postavljanja različitih minimalnih cijena za različite ponuđače prilikom korištenja Google Ad Managera“, rekli su.
Kompanija je također ponudila povećanje interoperabilnosti svojih alata kako bi izdavačima i oglašivačima pružila veći izbor i fleksibilnost.
Izvori su prethodno rekli Reutersu da bi provedbeno tijelo EU moglo izdati nalog o razdvajanju u kasnijoj fazi ako Google nastavi s antikonkurentskim praksama, na temelju presedanskog slučaja koji je uključivao Microsoft prije dva desetljeća.
Slučaj EU sličan je onome SAD. Ministarstvo pravosuđa, koje želi da Google prodaje AdX. Kompanija je izjavila da bi to bilo tehnički neizvedivo i dovelo bi do dugotrajne neizvjesnosti za oglašivače i izdavače. Slučaj je sada pred američkim sudom.
Ako sudija presudi u korist Ministarstva pravosuđa, to bi riješilo problem za Komisiju, rekli su izvori.