N. D.
Status fudbala kao najvećeg sporta na globalnom nivou čini ga bitnom destinacijom za investitore i kompanije koji žele da prošire svoje tržište na veliku masu koju bi stekli. To je dovelo do velike konkurencije i uzrokovalo da su sponzorske naknade naglo porasle.
Jedan od razloga za povećanje naknade za sponzorstva za dresove je popularnost klubova. Na primjer, timovi poput Real Madrida, Barcelone ili Manchester Uniteda koštaju više zbog velikog broja pratilaca širom svijeta.
Od brendova pića, avio-kompanija, sportskih kompanija i tržišta novca… Mnogi žele takav vid marketinga, ali prostora na prednjoj strani dresa ima samo za jednog. Donosimo vam pregled najunosnijih ugovora klubova i kompanija.
Real Madrid je jedan od najvećih klubova na svijetu i ima veliku komercijalnu vrijednost i identitet brenda. Jedan su od fudbalskih klubova sa najviše trofeja na svijetu. Nije iznenađujuće što imaju najskuplji sponzorski ugovor za dresove na svijetu. Klub je produžio partnerstvo sa Emirates Airlinesom 2022. godine na još četiri godine, u vrijednosti od 70 miliona eura godišnje.
Osim ugovora sa Real Madridom, Emirates je jedan od globalnih lidera u sportskom sponzorstvu i trenutno je partner sa timovima kao što su Arsenal, HSV, Olympique Lyon…
PSG ima mnogo unosnih sponzorskih ugovora, međutim, sponzorski ugovor za dresove s Qatar Airwaysom je drugi najveći u svijetu. PSG je 29. juna 2022. objavio da je Qatar Airways postao novi zvanični sponzor i da će se reklamirati na prednoj strani dresa uz naknadu od 65 miliona eura godišnje.
Barcelona, koja se bori sa finansijskom krizom, konačno je sklopila unosan sponzorski ugovor za dresove sa gigantom za striming muzike Spotify. Barcelona i Spotify potpisali su mega ugovor. Prema Mundo Deportivo i Sport via Marca, Barcelonin ugovor o sponzorstvu na dresovima vrijedan je 57,5 miliona eura godišnje. Očekuje se i da će ta cifra porasti na 60 miliona eura uz određene bonuse.
Manchester United potpisao je sponzorski ugovor sa njemačkom kompanijom TeamViewer 2021. godine. Ugovor, koji je započeo 2021., traje do 2026. godine. Nakon što im je ugovor sa Chevroletom istekao 2021. godine, Manchester United je najavio novi sponzorski ugovor sa TeamViewerom u iznosu od 55 miliona eura, što je trenutno najskuplji ugovor u Premier ligi Engleske.
Iza njih je Manchester City. U partnerstvu koje je započelo 2015. godine, City zarađuje 55 miliona eura svake sezone od Etihad Airwaysa, a unosan sponzorski ugovor je čak doveo do toga da je avio gigant stekao prava imena za stadion Manchester Cityja. Inače, City i Etihad Airways sklopili su posao vrijedan 400 miliona funti na deset godina, navodi „Forbes“.
Liverpool i Standard Chartered najavili su produženje svog partnerstva do 2027. godine, čime je ukupni ugovor od 2010. godine na sedamnaest sezona. Ugovor Standard Chartered Bank sa Liverpool Clubom jedno je od najvećih sponzorstava dresova u fudbalu. Ovo partnerstvo je procijenjeno na impresivnih 53,5 miliona dolara godišnje. Standard Chartered je britanska multinacionalna banka sa jakim prisustvom širom svijeta, posebno u Aziji, Africi i na Bliskom istoku. Pregovori za obnovu ugovora ili traženje novog velikog sponzora bit će ključni za održavanje finansijske snage Juventusa.
Italijanski klub i proizvođač automobila Jeep odlučili su da obnove sponzorstvo do 2024. godine. U decembru 2020. godine, Juventus je potpisao ugovor sa Jeepom u vrijednosti od 53,1 milion dolara godišnje.
Kompanija za mobilnu telefoniju, T-Mobile, bila je ispisana na prednjoj strani dresa njemačkog bundesligaša Bayern Minhena od 2002. godine. Dvije strane su se dogovorile da produže svoje partnerstvo do 2027. za 50 miliona eura po godini, navodi „Sports Media Pro“.