Marx.ba

Američki div za kratkoročni najam smještaja, Airbnb, više ne želi biti samo platforma za pronalazak mjesta za noćenje. S najnovijom nadogradnjom aplikacije, kompanija ulazi u novu fazu razvoja – širenje izvan osnovne usluge smještaja u područje personaliziranih usluga i doživljaja koji se mogu rezervirati neovisno o samim smještajnim uslugama.
Nova funkcionalnost omogućuje korisnicima da rezerviraju niz usluga i aktivnosti, od masaža, frizura i gurmanskih obroka do kulinarskih tura, radionica i sportskih aktivnosti. Štaviše, sve to dostupno je i korisnicima koji ne koriste Airbnb smještaj, čime se platformi otvara potpuno novo tržište lokalnih korisnika i turista koji već borave negdje drugo. Riječ je o transformaciji poslovnog modela koja Airbnb svrstava uz bok globalnim igračima poput Tripadvisora, Viatora i GetYourGuidea.
Airbnb je još 2016. pokrenuo koncept „doživljaja” (Experiences), no pandemija i fokus na temeljnu uslugu smještaja doveli su do povlačenja te opcije 2023. godine. Nova verzija nadograđena je sa znatno širim opsegom – obuhvata 19 kategorija u više od 1.000 gradova svijeta. Ponuda uključuje kulturne ture, umjetničke radionice, kulinarske kurseve, wellness tretmane, pa čak i shopping s lokalnim stilistima. Usto, uvodi se linija Airbnb Originals – ekskluzivne aktivnosti kreirane u saradnji s poznatim osobama.
– Ove su usluge prirodni nastavak našeg poslovnog modela – omogućuju korisnicima da dožive destinaciju kao lokalci. Kao što nudimo jedinstveni smještaj, tako sada nudimo i jedinstvene doživljaje, poručuje Judson Coplan, potpredsjednik marketinga proizvoda u Airbnbu.
Na prvi pogled, riječ je o logičnoj diversifikaciji. No u pozadini stoji ambiciozna monetizacijska strategija. Tokom predstavljanja finansijskih rezultata za prvo tromjesečje 2025., izvršni direktor Brian Chesky otkrio je kako je Airbnb prošle godine zabilježio više od 1,5 milijardi pristupa s različitih uređaja, ali veliki dio korisnika nije izvršio rezervaciju. Upravo taj promet, koji trenutno ne generira prihod, Airbnb sada pokušava konvertirati kroz dodatne usluge.
Kompanija će uzimati 15% provizije na rezervirane usluge i 20% na doživljaje, dok će korisnicima biti prikazana jedinstvena cijena. Kako bi se osigurao kvalitet, svi pružatelji usluga morat će proći strogi proces provjere koji uključuje evaluaciju iskustva, online prisutnosti, obrazovanja i potrebnih licenci.
U prvoj fazi, usluge će biti dostupne u 100 gradova u osam zemalja, a obuhvataju deset kategorija, uključujući osobne kuhare, catering, pripremljene obroke, masaže, fotografiju, spa tretmane, osobne trenere, frizerske, kozmetičke i vizažne usluge.
VEZANO
Nova SEC-ova pravila mogla bi ozbiljno “pogurati” trgovinu kriptovalutama