Marketing X Business

Airbnb uvodi veliku promjenu po pitanju prikazivanja cijene noćenja

Marx.ba

(Foto: Ilustracija)

Airbnb je najavio jednu od svojih najvažnijih promjena u posljednjih nekoliko godina – prikaz ukupne cijene smještaja već pri prvom pregledu oglasa.

Od danas, svim korisnicima Airbnba prikazivat će se ukupna cijena boravka – uključujući sve naknade i poreze – odmah pri pretrazi. Time se ukida dosadašnja praksa prikazivanja cijene po noćenju bez dodatnih troškova, što je nerijetko dovodilo do neugodnih iznenađenja pri završetku rezervacije.

Ova promjena dolazi u osjetljivom trenutku za digitalne platforme u SAD, gdje nova savezna regulativa o transparentnosti cijena stupa na snagu 12. maja. Savezna komisija za trgovinu (FTC) uvela je pravila koja izričito zabranjuju skrivene naknade u sektoru hotelskih rezervacija, prodaje ulaznica i kratkoročnog najma, zahtijevajući da konačna cijena bude prikazana jasno i bez prikrivanja.

Iako nova pravila ne reguliraju visinu cijena, već način njihova prikazivanja, poruka je jasna – potrošači moraju znati što točno plaćaju. Airbnb ovom promjenom potvrđuje svoju usmjerenost na “pristupačnost i transparentnost”, kako navode iz same kompanije, a taj bi korak mogao poslužiti kao primjer drugim digitalnim platformama koje se suočavaju s istim izazovima.

Zanimljivo je da je Airbnb transparentno prikazivanje ukupne cijene počeo testirati još 2019. u Australiji, Kanadi i Evropi, a opcija je u Sjevernoj Americi formalno predstavljena 2022. godine. Od tada ju je koristilo gotovo 17 miliona korisnika. No ono što je posebno zanimljivo poslovnoj zajednici jest učinak koji je promjena imala na same domaćine.

Naime, prema podacima iz 2023., gotovo 300.000 oglašivača na platformi uklonilo je ili smanjilo svoje naknade – posebno one za čišćenje – upravo zahvaljujući ovom alatu. Čak 40% aktivnih oglasa u potpunosti je ukinulo naknadu za čišćenje, što sugerira da transparentnost u prikazu cijena može imati direktan utjecaj na konkurentnost i ponašanje pružatelja usluga.

VEZANO

Malaysia Airlines dodala je svoj code-share na letove Qatar Airwaysa za Sarajevo