Marketing X Business

Autoceste FBiH implementiraju novi informacioni sistem: Raspisan tender od 600.000 KM

Marx.ba

(Foto: Autoceste FBiH)

JP Autoceste FBiH raspisale su tender za nabavku i implementaciju sistema za upravljanje cestovnom infrastrukturom – Road Asset Management System (RAMS). Procijenjena vrijednost nabavke iznosi 600.000 KM bez PDV-a, a rok za dostavljanje ponuda je 2. decembar 2025. godine do 10:00 sati.

Nabavka RAMS rješenja dio je šireg procesa digitalizacije i modernizacije upravljanja imovinom i infrastrukturom na autocestama u Federaciji BiH. Prema dokumentaciji, sistem će omogućiti efikasnije planiranje i realizaciju poslova održavanja, vizualizaciju i analizu stanja postojeće opreme i objekata na autocestama kojima upravlja preduzeće.

RAMS bi trebao biti integrisan sa postojećom bazom podataka WebGIS, čime se osigurava bolja koordinacija i preciznija procjena stanja cestovne infrastrukture. Time će se, kako se navodi u tenderskoj dokumentaciji, unaprijediti proces planiranja i optimizacije troškova održavanja.

Pored toga, RAMS rješenje će omogućiti analizu performansi izgrađene cestovne mreže, praćenje aktivnosti održavanja i budućih ulaganja. Projekat je usklađen sa zahtjevima Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i preporukama konsultanata koji insistiraju na savremenim digitalnim sistemima za upravljanje javnom infrastrukturom, piše e-kapija.

U dokumentaciji je istaknuto da postojeći zakonski i podzakonski akti nalažu svim javnim preduzećima uspostavu digitalne baze podataka, a RAMS predstavlja korak ka transparentnijem i efikasnijem upravljanju.

RAMS sistem će biti baziran na GIS platformi i uključivaće napredne funkcionalnosti poput slojevitih mapa, dostupnosti podataka svim relevantnim odjeljenjima, i mogućnosti dijeljenja dokumenata putem centralne baze. Takođe, predviđeno je da sistem uključuje analitiku saobraćajnih tokova, kao i finansijsku komponentu, koja će omogućiti precizno praćenje troškova i planiranje ulaganja.

Posebna pažnja u okviru projekta posvećena je modulu za finansijsko upravljanje, kojim će se, prema tenderskoj dokumentaciji, jasno definisati stvarni troškovi održavanja i ulaganja u infrastrukturu.

Tender predviđa sklapanje okvirnog sporazuma sa jednim ponuđačem, i to na period od tri godine, s kriterijumom izbora najniže cijene među prihvatljivim ponudama.