Marketing X Business

Balkanska ekspanzija airBaltica: Bacaju li pogled i na BiH

N. D.

(Foto: airBaltic/Facebook)

AirBaltic se ove godine proširio širom Balkana i dodao nove destinacije u bivšoj Jugoslaviji, uključujući Ljubljanu, Skoplje i Prištinu, nadopunjujući Beograd i Tivat, koji su dodani mreži 2023. godine.

Usluge za slovenačku prijestolnicu proširene su na cijelu godinu operacije, sa rutom koja koristi program subvencija zemlje koji ima za cilj poboljšanje povezanosti Ljubljane. S druge strane, njeni sezonski letovi za Prištinu su skraćeni za više od mjesec dana.

– Ovo je bila jedna od najvećih promena naše mreže u Rigi od pandemije. Počeli smo da stvaramo potpuno nove saobraćajne tokove preko Rige povezujući baltičke i nordijske zemlje sa zemljama Balkana i nazad. Kao i kod većine novih ruta, imamo neke koje imaju bolji učinak, a neke slabije u odnosu na naš poslovni slučaj. Na primjer, na nekim rutama smo primijetili vrlo jaku usmjerenost potražnje, koju može biti teško savladati, dok smo na drugim bili iznenađeni kada smo vidjeli jaku dolaznu potražnju prema baltičkim i nordijskim zemljama, rekli su iz airBaltica za EX-YU Aviation News.

Upitani da li planiraju nadograditi neku od svojih sezonskih ruta unutar bivše Jugoslavije na cjelogodišnje operacije izvan Ljubljane, da za to treniutno nemaju planova. Latvijski avioprijevoznik nije želio otkriti da li bi se Zagreb ili Sarajevo mogli pridružiti njegovoj mreži sljedeće godine.

– Imamo listu mnogih potencijalnih novih ruta i ona se ažurira prije svake sezone kako bismo odredili najbolje opcije za proširenje, poručili su.

Inače, airBaltic ove godine ima ukupno 132.260 sjedišta na letovima za i iz bivše Jugoslavije. Od toga, najveći kapacitet, 23,7%, je za Hrvatsku, gdje aviokompanija leti iz Rige i Talina za Dubrovnik i Split, kao i iz Vilniusa za Dubrovnik.

Krajem prošle godine slovenačka vlada je razgovarala s predstavnicima airBaltica i razgovarala o mogućnosti otvaranja nove baze u Ljubljani. Tada su predstavnici airBaltica rekli da ne planiraju otvaranje baze u gradu, napominjući da bi takva akcija zahtijevala značajna finansijska i organizacijska ulaganja, uz potrebu uspostavljanja novog brenda na slovenačkom tržištu.

Na pitanje EX-YU Aviation News-a da li je preispitao svoju poziciju, avio-kompanija je istakla:

– Ne možemo komentarisati ovaj konkretan slučaj, ali s obzirom na rast naše flote u budućnosti, otvoreni smo za istraživanje različitih prilika i nedovoljno pokrivenih tržišta širom Evrope.