Š.Mašinović
Ništa ne dolazi preko noći, međutim bitno je da idete u pravom smjeru i da se znate izboriti sa brojnim izazovima koji se nađu na tom, moram naglasiti trnovitom putu.
Berin Alagić, direktor mlade, ambiciozne investicijske kompanije XYLLION, više od 15 godina plovi menadžerskim vodama u privatnom sektoru. Ova investicijska kompanija nastala je s idejom kontinuiranog podizanja standarda i pokretanja pozitivnih promjena, a nakon svog višegodišnjeg iskustva u različitim sektorima, odlučio je posebnu pažnju posvetiti investicijama i nekretninama.
Gospodine Alagiću, na čelu ste jedne od vjerovatno najambicioznijih investicijskih kompanija u području nekretnina, što nimalo nije lak zadatak. Možete li nam predstaviti Vaše iskustvo i pozadinu u svijetu investicija? Kako je tekao Vaš poslovni put i kako je nastao XYLLION?
Moj karijerni put koji traje više od 15 godina, bio je vrlo dinamičan te sam imao priliku učestvovati ili biti dio značajnih investicijskih projekata kako u BiH tako i na regionalnom tržištu. Radeći u različitim industrijama među kojima posebno izdvajam komercijalno bankarstvo i farmaceutsku industriju dobio sam izuzetno iskustvo i znanje te širinu i networking koji mi danas posebno znače jer tržište nekretnina zahtjeva širinu i poznavanje različitih prilika. Tako sam kroz bankarstvo učestvovao u praćenju velikog broja kompanija, njihovog poslovanja, restrukturiranja i njihovih investicija, a kroz farmaceutsku industriju učestvovao u regionalnom razvoju biznisa najveće bh. farmaceutske kompanije. Uz sve uspone i padove, ovo su neprocjenjiva iskustva. Vrlo važno na ovom putu za mene bilo je imati i dobre mentore, mada i od onih manje dobrih naučite dosta.
Kompanija XYLLION nastala je kao vizija njenog osnivača Harisa Memića, osnivača i grupacije kojoj pripadamo. Zahvaljujući njegovom povjerenju, imao sam privilegiju biti prvi uposlenik XYLLION-a i evo već skoro 3 godine radim na ostvarenju dugoročne misije pozicioniranja XYLLION-a kao lidera u razvoju i realizaciji projekata u nekretninama. Ništa ne dolazi preko noći, međutim bitno je da idete u pravom smjeru i da se znate izboriti sa brojnim izazovima koji se nađu na tom, moram naglasiti trnovitom putu.
Posebna priča nam tek dolazi. Roof Gardens je već pokupio simpatije velikog broja građana, a poznato je da je veliki broj stanova već unaprijed prodan. Kako ste došli na ideju izgradnje ovog premium objekta i zašto baš Trebević?
Koncept Roof Gardens projekta se razvijao skoro 2 godine, do najsitnijih detalja sa jednim od najboljih arhitektonskih studija u BiH, studijom Nonstop. Moram istaći vlasnike Nonstop studija, arhitekte Sanju i Igora Grozdanića kao ključne partnere u razvoju projekta. Jedinstvena lokacija, jedinstvena forma objekta, panoramski pogled na Sarajevo, čaroban i jedinstven pogled na 400 hektara guste crnogorične šume, čistoća zraka što znači da nema poznatog sarajevskog smoga 365 dana u godini, centralni trg sa amfiteatrom u sredini kompleksa, jedinstven koncept življenja su samo neke od karakteristika našeg projekta.
Tačno je da je najveći broj stanova prodat i da će većina kupaca živjeti na Trebeviću, što je za nas posebno značajno, jer nam je cilj da kompleks oživi nakon otvaranja. Tu naravno ima i kupaca koji su u Roof Gardensu prepoznali dobru i sigurnu investiciju. Cijene stanova u Sarajevu i dalje rastu tako da se motiv investiranja i dalje isplati.
Vaš fokus nije bila samo BiH, već i region. Priča se o brojnim projektima van granica i u susjedstvu. Možete li nam reći o čemu je riječ i kakve su Vaše poslovne prilike kada je inostranstvo u pitanju?
Zajedno sa tri partnera, među kojima je i već spomenuti arhitektonski studio Nonstop pokrenuli smo kompaniju u Hrvatskoj sa ciljem izgradnje luksuznih vila na širem području Istre. Realizacija prve investicije je u toku i uskoro ćemo javno komunicirati detalje sjajnih vila sa bazenima koje se izgrađuju.
Ulaganja u Hrvatskoj kao dio Evropske unije su značajan potencijal, ali i važna referenca za nas i naše partnere gdje planiramo nastaviti investirati i u budućnosti.
Prije više od mjesec, u GREENPARK SPACE-u na Trebeviću potpisan je veoma važan ugovor između XYLLION-a i Porsche BH na promicanju vrijednosti projekata kada je riječ o elektromobilnosti. Postavljena su i tri električna punjača za punjenje vozila kao i solarni paneli. Šta to predstavlja za Sarajevo, ali i BiH?
Privilegija je biti partner sa svjetski poznatom kompanijom Porsche. Kroz niz razgovora prvo smo se dopali jedni drugima korektnim, otvorenim i profesionalnim pristupom. Uvidjeli smo mnogo potencijalnih sinergijskih efekata kroz koje ćemo Sarajevu i BiH ponuditi mnogo toga drugačijeg i inovativnijeg.
Tu prije svega izdvajam projekte e-mobilnosti, korištenje naših komercijalnih prostora za jedinstvene događaje, posebno prostora koji nas očekuju na Roof Gardens-u, ali i drugih ideja koje imamo sa obje strane. Najbolje nam tek slijedi i radujemo se da sarađujemo sa najboljim iz naše biznis zajednice.
Obzirom da ste dugo godina već u investicijskim vodama, koje su vaše strategije za postizanje pozitivnih investicijskih rezultata i maksimiziranje prinosa za klijente ili partnere?
Situacija na tržištu nikada nije jednostavna, posebno posljednjih godina. Nakon pandemije desila se ekonomska kriza, neočekivano velika inflacija i evo već neko vrijeme skoro pa recesija u najvećim ekonomijama na svijetu. To se naravno sve odražava i na nas, posebno jer smo malo tržište koje nema alate da utiče značajno na spriječavanje posljedica. Na tržištima je uvijek turbulentno i to nas drži budnima.
Prvenstveno radimo na sebi, privlačimo najbolje ljude na tržištu, radimo na internoj organizaciji i procesima. Dalje nastojimo oko sebe okupiti najbolje moguće partnere, kao sto je to primjer sa arhitektonskim studijom Nonstop, iskusnim članovima projekt menadžment tima koji realizuje projekat Roof Gardens, iskusnim izvođacima radova u realizaciji projekata poput kompanija Vektor Integra, Debos, Megakop, provjerenim dobavljačima materijala i opreme, iskusnim PR stručnjacima poput kompanije Beyond i drugima. U fazi smo kada nastojimo napraviti i mrežu konsultanata van BiH, a sve sa ciljem razmjene najboljih mogućih iskustava i praksi kako bismo unaprijedili sebe i sve što svakodnevno radimo.
Vi ste značajno ime u investicijskim vodama. Koji savjet biste dali svima koji se žele okušati u tom, šta je tajna uspjeha i koje područje se pokazalo kao najuspješnije za takav vid poslovanja?
Ne postoji nikakva tajna. Postoji samo veliki rad, spremnost na odricanje, disciplina, strpljenje, korektan odnos na svim nivoima, spremnost da slušate i razumijete druge, prihvatite i priznate svoje greške. Tu je naravno i transparentnost i upornost, i uz sve to opet i usponi i padovi kao ključni elementi za bilo kakav uspjeh. I opet sta znači uspjeh? Kada ste orjentisani na područje razvoja biznisa onda se granice moraju uvijek pomjerati. Naravno morate imati i neke kratkoročne ciljeve i biti zadovoljni i zahvalni kada ih ostvarite, međutim jedan od osnovnih postulata u menadžmentu kaže da vrhunski menadžer nikada ne treba biti u potpunosti zadovoljan. Bitno je biti znatiželjan, ponekad i maštati. Mašta zna otvoriti um, znam da može mnogo pomoći. Naravno niko nije idealan i svi svakodnevno griješimo. Važno je da učimo iz grešaka i da nista ne uzimamo “zdravo za gotovo”.
Riječ premium se vezuje za Vašu kompaniju. Da li takav marketinški alat ima utjecaj na prodaju?
Premium nekretnina u BiH je malo, a potražnja je velika. Samim tim, kada smo krenuli u tom smjeru, bili smo svjesni da trebamo odgovoriti na potrebe naših budućih kupaca. Uslijedila je detaljna analiza i istraživanje tržišta te u koncu nastao i naš prvi premium projekat Roof Gardens. Proizvodi koji su jedinstveni, sa konceptom koji odstupa od svega viđenog na našem tržištu, koji dižu ljestvicu u poslovanju uvijek budu primijećeni. Zahvalni smo na povjerenju naših prvih kupaca koji su vjerovali u Roof Gardens, pomagali nam svojim komentarima i koji danas čekaju da kompleks zablista u svom punom sjaju.
Kada su u pitanju društvene mreže i oglašavanje, koristite li se posebnim strategijama i alatima za reklamiranje kompanije? Smatrate li to važnim u današnjem poslovnom svijetu?
Marketing, posebno u oblasti nekretnina je jako značajan. Naš profil roof.gardens na društvenim mrežama savršen je alat da svakodnevno našim kupcima, potencijalnim kupcima i pratiteljima donosimo tok radova, da “zavire” u najzanimljivije kutke kompleksa Roof Gardens-a. Pogotovo kad ste na početku, važno je da na pravim kanalima komunicirate svoju viziju, misiju, projekte i da vas tržište na taj način što bolje upozna. Također, svi naši zaposleni i partneri su naši ambasadori, pa smo svoj Instagram profil xyllion.eu posvetili našim zaposlenicima i partnerima, njihovim postignućima, svakodnevnim projektima, gdje se trudimo na zanimljiv način predstaviti ko stoji iza XYLLION priče. Trudimo se da naše oglašavanje bude dobar spoj planiranog i spontanog, te reakcije naših partnera nam potvrđuju da dobro ide.