Marketing X Business

Booking vs. Airbnb: Okršaj turističkih divova po brojkama i rezultatima

Marx.ba

(Izvor: Društvene mreže)

Godina 2023. bila je prva godina u kojoj se sektor turizma ponovno približio razultatima iz 2019. godine, prije izbijanja pandemije koronavirusa koja je sve zaustavila globalni turistički promet na dvije godine. Prve procjene Svjetske turističke organizacije (UNWTO) ukazuju na to kako je prošle godine 1,3 milijarde turista putovalo u druge zemlje, što predstavlja povećanje od 88 posto u odnosu na nivo prije krize. Osim toga, očekuje se kako će ove godine brojka od 1,4 milijarde biti premašena. Jedino je Bliski istok premašio brojke iz 2019. godine, dok ostale regije još uvijek zaostaju, piše El Pais.

Povratak globalnog turizma i očekivani rast iskorišteni su od strane Bookinga i Airbnba, dvije vodeće američke online platforme koje upravljaju smještajem za turiste. U posljednja dvije sedmice obje kompanije su predstavile svoje finansijske rezultate za 2023. godinu, otkrivajući nezapamćenu stabilnost, iako s značajnim razlikama između dvije kompanije.

Pozicije u ovom rangiranju invertirane su u smislu stvarne zarade. Airbnbova neto dobit dosegla je vrhunac 2023. godine s 4,792 milijarde dolara, 2,5 puta više nego 2022. godine, dok je Booking ostvario 4,29 milijardi dolara, što je povećanje od 40 posto u odnosu na prethodnu godinu.

Kako to da Booking ima promet od 11,448 milijardi dolara više od Airbnba, ali zarađuje 502 miliona dolara manje? Izvori Airbnba konsultirani od strane El Paisa naglašavaju kako je ta razlika rezultat nižih troškova poslovanja.

– Mi smo kompanija s visokim maržama, budući imamo samo jednu liniju poslovanja i trenutno ne pružamo druge usluge, trekli su.

Nasuprot tome, Booking Holdings, matična kompanija platforme, zapošljava gotovo 22.000 ljudi na svojim različitim brendovima (Booking.com, Agoda, Priceline, Kayak, Rentalcars.com i OpenTable), u usporedbi s 6.000 zaposlenika Airbnba.

Booking troši gotovo dvostruko više od Airbnba. Razlog ove razlike leži u velikim troškovima marketinga, uglavnom na pozicioniranju svojih objekata na vodećim internetskim tražilicama. Samo u 2023. godini, troškovi marketinga su iznosili 6,8 milijardi dolara, gotovo dvostruko više nego prije dvije godine. Osim ovih izdataka, došlo je do značajnog povećanja troškova za zaposlenike, koji su porasli za gotovo 900 miliona dolara. Razlozi su bili značajno zapošljavanje osoblja i isplata kompenzacija u skladu s cijenom dionica kompanije, podijeljenih u tri različite iznose od 530, 404 i 370 dolara po zaposleniku.

Ova razlika između prihoda i dobiti Bookinga i Airbnba djelomično će se smanjiti u 2024. godini kao rezultat poslovnih planova koje je Airbnb objavio.

– Vjerujemo da je sada vrijeme da proširimo svoje poslovanje izvan našeg osnovnog poslovanja i ponovno izmislimo Airbnb. Iako će to biti postupak koji će trajati nekoliko godina, radujemo se dijeljenju više informacija o tome kasnije u 2024. Airbnb je na prekretnici. Proveli smo posljednje tri godine usavršavajući našu osnovnu uslugu, i sada smo spremni krenuti u naše sljedeće poglavlje, firma je enigmatično navela u pismu dioničarima.

Šta će biti sljedeće poglavlje? Kako bi održala ovu stopu rasta, kompanija predviđa da će se morati povećati svoje poslovanje, bilo putem usuga ili ulaskom na nova tržišta. U prvom slučaju, to bi značilo udaljavanje od isključivog fokusa na turističke apartmane, širenje opcija hotela (već imaju web stranicu koja nudi hotelske sobe pod nazivom HotelTonight, koju su preuzeli 2019.) i proširenje dodatnih doživljaja, najma automobila ili prodaje aviokarata. To bi uključivalo povećanje troškova, što bi dovelo do smanjenja profita u kratkom i srednjem roku. Druga alternativa može biti prioritetno širenje smještaja u Latinskoj Americi i Aziji, dvije regije svijeta gdje firma ima manji udio, što bi također smanjilo profit, komentira El Pais.

Još jedan faktor koji bi trebao smanjiti razliku u prihodima između Bookinga i Airbnba bit će kazna koju je Bookingu prošle sedmice izrekla Španska nacionalna komisija za tržište i konkurenciju (CNMC). Riječ je o kazni od čak 530 miliona dolara, najvećoj kazni ikad izrečenoj zbog “zloupotrebe dominantnog položaja u vezi s uslugama posredovanja koje nude hoteli.” Postupak je pokrenut na temelju dvije pritužbe podnesene CNMC-u od strane Španskog udruženja menadžera hotela i Udruženja hotelskog poslovanja Madrida.

Na svojoj najnovijoj prezentaciji rezultata, objavljenoj u ranim jutarnjim satima u petak, Booking Holdings je objavio kako je zabilježio “gubitak od 530 miliona dolara na rezultatima za 2023. godinu u vezi s preliminarnom odlukom španskog tijela za konkurenciju”, kako je predstavljeno američkom nadzorniku finansijskih tržišta, Komisiji za vrijednosne papire i berze (SEC). Platforma je bila vrlo kritična prema predloženom rješenju CNMC-a, snažno se protiveći njegovim zaključcima i izrazila je namjeru žalbe na odluku CNMC-a.