Marketing X Business

Branimir Muidža, generalni direktor Heidelberg Materialsa za BiH i Hrvatsku: Gradimo snažne temelje za održivu budućnost

Nermin DEMIROVIĆ

(Foto: Heidelberg Materials)

Heidelberg Materials prisutan je u Bosni i Hercegovini od 2000. godine kada je otkupio većinski udio u kompaniji Heidelberg Materials Cement BiH d.d. Kakanj (tadašnja Tvornica cementa Kakanj d.d. Kakanj) i ušao na tržište transportnih betona kupovinom Trasnport Beton Grupe – TBG BH). Heidelberg Materials Cement BiH kasnije je proširio svoje poslovanje i na područje susjedne Hrvatske.

Branimir Muidža je generalni direktor Heidelberg Materials Cement BiH i generalni direktor Heidelberg Materials grupacije u Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj, a na različitim rukovodećim pozicijama u kompaniji je od 2000. godine pa je jasno da se radi o najboljem mogućem sagovorniku.

Muidža je za Marx.ba govorio o uspjesima kompanije, planovima, tržištu, komparativnim prednostima firme na čijem je čelu…

Koji su najveći uspjesi Heidelberg Materials Cement BiH u posljednjih nekoliko godina?

U posljednjih nekoliko godina postigli smo niz rezultata koji jasno pokazuju da se krećemo u pravom smjeru – i poslovno i operativno, ali i u pogledu odnosa prema ljudima, zajednici i okolišu.

Posebno bih istaknuo prošlu godinu, kada smo ostvarili rekordnu proizvodnju i prodaju cementa – više od 800.000 tona, što je najbolji rezultat još od 2008. godine. To je plod dugoročnog i planskog rada, velikih ulaganja i visokog nivoa posvećenosti našeg tima.

Kontinuirano investiramo u modernizaciju proizvodnje, digitalizaciju procesa i uvođenje savremenih tehnologija koje povećavaju efikasnost i smanjuju utjecaj na okoliš. Poseban fokus je na energetskoj tranziciji – povećanju udjela alternativnih goriva i smanjenju emisija CO₂ – u skladu s globalnom strategijom Heidelberg Materialsa.
Ali ono na što sam možda i najviše ponosan je to što već sedam godina nismo imali nijednu povredu na radu naših zaposlenika. To nije slučajnost – to je rezultat ozbiljne kulture sigurnosti i svakodnevne brige za ljude.
Istovremeno, jako mnogo ulažemo u razvoj kompetencija – ne samo tehničkih, nego i upravljačkih, digitalnih i komunikacijskih vještina. Pratimo industrijske i tehnološke trendove, učimo i prilagođavamo se. Vjerujem da nas upravo ta kombinacija znanja, inovacija i odgovornosti izdvaja u industriji i omogućava nam da i dalje budemo korak ispred.

Kako kompanija danas stoji na tržištu?

Možemo s punim pravom reći da danas zauzimamo stabilnu i relevantnu poziciju na tržištu. To se ne temelji samo na količinama koje isporučujemo, nego prije svega na povjerenju koje smo izgradili s kupcima i na našoj sposobnosti da se prilagodimo specifičnim potrebama svakog projekta.

Naš pristup je individualan – ‘tailor made’, kako to volimo reći – jer zaista gradimo rješenja zajedno s partnerima, bilo da se radi o velikim infrastrukturnim radovima ili komercijalnim građevinskim projektima. Kontinuirana i provjerena kvaliteta proizvoda je osnova svega, ali ono što nas dodatno izdvaja jeste spremnost da slušamo i brzo reagujemo.

Pored domaćeg tržišta, značajan dio našeg cementa izvozimo u Europsku uniju, prvenstveno u Hrvatsku, gdje redovno ispunjavamo i najstrože tehničke zahtjeve. Naši proizvodi su prepoznati kao pouzdani čak i za najzahtjevnije konstrukcije, što potvrđuje i činjenica da su korišteni u nekim od najkompleksnijih infrastrukturnih projekata u regiji.

Tu bih izdvojio Koridor 5C, rekonstrukciju i izgradnju tramvajske pruge u Sarajevu, aerodrome u Sarajevu i Dubrovniku, kao i most na Cetini – jedan od najzahtjevnijih u Hrvatskoj – te most Hercegovina u Počitelju, koji mi interno zovemo “kolos od betona”.

Sve to pokazuje da ne gradimo samo objekte – gradimo partnerstva, dugoročne odnose i rješenja koja imaju trajnu vrijednost.

Koje su najveće prednosti kompanije Heidelberg Materials Cement BiH i šta vas izdvaja od konkurencije?

U našoj industriji ne postoje prečice – da biste bili konkurentni, morate nuditi konstantan kvalitet, imati pouzdanu logistiku, vrhunsku tehničku podršku i prije svega – razumjeti šta kupac zaista treba. Mislim da nas upravo ta kombinacija tehničke izvrsnosti, operativne pouzdanosti i individualnog pristupa kupcima najviše izdvaja. Ne radimo po šablonu. Svakom projektu prilazimo sa sviješću da su zahtjevi drugačiji – bilo da se radi o mostu preko Cetine, tramvajskoj pruzi u Sarajevu ili temelju za porodičnu kuću.

Ponosni smo na to što kupci kod nas prepoznaju stabilnog partnera, koji ne nudi samo proizvod, nego i rješenje. Uspostavili smo sistem u kojem kvalitet nije varijabla – on je konstanta, bez obzira na količinu, sezonu ili kompleksnost gradilišta.

Ogromna prednost nam je i to što smo dio Heidelberg Materials grupacije – jednog od globalnih lidera u industriji građevinskih materijala. To znači da imamo pristup vrhunskom znanju, inovacijama i tehnologijama koje možda nisu još ni prisutne na ovom tržištu.

I konačno, ali ništa manje važno – to su naši ljudi. Imamo tim koji je obučen, posvećen i razvija se iz godine u godinu. Ulažemo u kompetencije, sigurnost, inovativnost. A kad imate ljude koji vjeruju u ono što rade i kompaniju koja im pruža podršku – tada imate osnovu za dugoročan uspjeh.

Gdje kompaniju vidite u budućnosti?

– Mi u Heidelberg Materials Cement BiH svoju budućnost jasno sagledavamo u kontekstu globalne vizije koju je grupacija nedavno definisala kroz Strategiju 2030: Making a Material Difference. Riječ je o ambicioznom, ali i vrlo konkretno postavljenom planu koji se temelji na tri ključna stuba: dekarbonizacija, digitalizacija i tehnička izvrsnost.

Na lokalnom nivou, naša uloga je da te principe implementiramo u konkretnim projektima i svakodnevnim operacijama – i to već radimo. Fokus je jasan: daljnje smanjenje CO₂ otiska, širenje ponude održivih proizvoda i primjena digitalnih alata u svim fazama proizvodnje.

Naša grupacija planira do 2030. godine smanjiti specifične neto emisije CO₂ ispod 400 kg po toni cementnog materijala, povećati udio alternativnih goriva iznad 50% i smanjiti udio klinkera na 64%. Mi se već krećemo u tom smjeru – u BiH kontinuirano investiramo u modernizaciju postrojenja, povećanje energetske efikasnosti i primjenu alternativnih goriva, a sve s ciljem dugoročne održivosti.

Pored toga, kroz nova rješenja kao što su evoBuild® – globalni brend za niskougljične i cirkularne proizvode – i evoZero®, prvi cement s neto nultom emisijom CO₂ zahvaljujući tehnologiji hvatanja ugljika, postavljamo nove standarde u industriji.

Naravno, tehnologija sama po sebi nije dovoljna. Ono što nas dodatno pozicionira za budućnost jeste jak lokalni tim koji ima pristup globalnom znanju, ali i duboko razumije lokalno tržište.

U narednim godinama očekujemo da će potražnja za održivim, visokokvalitetnim građevinskim materijalima samo rasti, posebno u kontekstu investicija u infrastrukturu, digitalizaciju i energetsku tranziciju. Mi smo spremni da na te potrebe odgovorimo – ne samo kao proizvođač cementa, nego kao partner u izgradnji budućnosti.

Kako inače gledate na trendove u industriji kojoj pripadate?

Industrija građevinskih materijala nalazi se usred najveće transformacije u svojoj historiji – i to na globalnom nivou. Trendovi su jasni: dekarbonizacija, digitalizacija, energetska efikasnost, cirkularna ekonomija i potreba za održivom infrastrukturom. Heidelberg Materials je vrlo svjestan tih izazova i pravovremeno smo se usmjerili na prilagodbu – ne reaktivno, već proaktivno.

Posebno izdvajam dekarbonizaciju kao ključni pokretač promjena u industriji. Od nas se očekuje da obezbijedimo materijale za gradnju koji ne narušavaju klimatsku ravnotežu. Zbog toga kontinuirano investiramo u tehnologije koje smanjuju emisije CO₂ – kako kroz povećanje udjela alternativnih goriva, tako i kroz optimizaciju procesa i nove vrste cementa s nižim ugljičnim otiskom.

Također, digitalizacija proizvodnih i logističkih procesa sve više dolazi u fokus. Automatizacija, senzori, napredna analitika i AI već danas pomažu da budemo efikasniji, brži i precizniji – i to ne samo u proizvodnji, već i u predviđanju potreba kupaca, optimizaciji isporuka i kontroli kvaliteta.

S druge strane, tržište traži sve više tzv. tailor-made rješenja, posebno u infrastrukturnim projektima. Dakle, ne prodajemo više samo cement i beton, već konkretna rješenja prilagođena specifičnostima svakog projekta – bilo da je riječ o mostu, aerodromu, tramvajskoj pruzi ili energetskom objektu.

Vjerujemo da će se i u narednim godinama ovi trendovi samo dodatno ubrzavati. Naša prednost je što imamo globalno iskustvo, ali i lokalnu fleksibilnost – što nam omogućava da brzo reagujemo i da svojim kupcima uvijek budemo korak ispred.

Koliko kompanija prilagođava svoje proizvode potrebama modernih građevinskih projekata?

– Razvoj naših proizvoda ide u jasnom pravcu – ka održivoj gradnji i tehničkim rješenjima koja odgovaraju stvarnim potrebama savremenih gradilišta. Sve više radimo na optimizaciji postojećih receptura i uvođenju novih materijala koji omogućavaju manji ugljični otisak, veću efikasnost i dugotrajnost.

U bliskom kontaktu s našim klijentima, prepoznajemo izazove s kojima se susreću na projektima – od kompleksnosti izvođenja, vremenskih ograničenja, do zahtjeva za trajnošću i tehničkom preciznošću. Na osnovu tih povratnih informacija stalno usavršavamo ponudu, kako bi naši proizvodi što bolje odgovarali realnim uvjetima na terenu.

Dodatno, uvodimo inovacije koje donose konkretne koristi – kao što je ecoBeton smart, beton s integrisanim digitalnim senzorima koji omogućavaju praćenje razvoja čvrstoće i temperature u stvarnom vremenu. Time našim klijentima olakšavamo donošenje odluka na osnovu preciznih podataka, što direktno doprinosi efikasnosti i kvaliteti gradnje.

Kako rješavate potrebu za stručnim kadrom i koliko ste zadovoljni tim segmentom?

– Kadrovska politika je jedan od stubova našeg uspjeha. Bez naših ljudi ne bi bilo niti jednog uspjeha naše kompanije. U industriji koja se stalno mijenja, potrebno je imati tim koji je sposoban brzo učiti, prilagođavati se i preuzimati odgovornost. Zato već dugi niz godina ulažemo u razvoj zaposlenih kroz intenzivne interne obuke i stručne seminare. Dio smo velike međunarodne grupacije i koristimo sve prednosti tog okruženja: razmjenu znanja, međunarodne projekte i pristup najboljim praksama.

Također, sarađujemo s obrazovnim institucijama i kroz programe prakse otvaramo vrata mladima koji žele karijeru u industriji građevinskih materijala. Mnoge kolege koje su počele kao pripravnici danas su na ključnim pozicijama, što pokazuje da dugoročno ulaganje u ljude daje konkretne rezultate.

Naravno, izazova ima – od migracija do manjka tehničkog kadra na tržištu – ali se trudimo biti konkurentan poslodavac koji nudi više od plate: sigurnost, priliku za rast i radno okruženje u kojem se znanje i trud cijene. Vjerujem da nije slučajno što naši ljudi ostaju s nama dugi niz godina – to je rezultat povjerenja, profesionalnog razvoja i osjećaja pripadnosti koji zajedno gradimo. Danas imamo tim koji čine kompetentni, pouzdani i lojalni ljudi, i na to sam izuzetno ponosan.