Marketing X Business

Brige o privatnosti stoje na putu personalizacije AI u iskustvenom marketingu

N. D.

(Foto: IMC Grupo)

Umjetna inteligencija (AI) nudi uzbudljive mogućnosti u polju iskustvenog marketinga, kažu stručnjaci.

Ali brendovi prvo moraju pridobiti povjerenje potrošača. Kako umjetna inteligencija ulazi u normaliziraniju fazu ciklusa tehnološke popularnosti, potrošači počinju uviđati stvarne koristi od njene upotrebe u iskustvima brenda – iako ne bez zabrinutosti oko potencijalnih rizika koje tehnologija predstavlja.

U nedavnoj anketi od 5.000 potrošača širom SAD, Ujedinjenog Kraljevstva, UAE, Saudijske Arabije i Singapura, gotovo polovina ispitanika (48%) izrazila je spremnost da dijele lične podatke radi personaliziranijeg iskustva brenda zasnovanog na umjetnoj inteligenciji. Nasuprot tome, samo 30% je reklo da bi dijelilo iste podatke za gotovinu, robu ili usluge. Ovo naglašava rastuću želju među potrošačima za smislenijim, prilagođenim interakcijama s brendovima, čak i kada postoji zabrinutost oko privatnosti podataka i AI.

Naime, mlađi potrošači i muškarci su otvoreniji za dijeljenje svojih podataka, dok su žene i oni stariji od 50 godina neodlučniji.

Iskustva po mjeri

Motivacija za sprovođenje ove ankete proizilazi iz meteorskog uspona AI platformi, kao što je ChatGPT, i sve većeg usvajanja AI širom marketinškog pejzaža. Iako tehnologija predstavlja izazove u vezi sa privatnošću podataka, intelektualnom svojinom i poštenom upotrebom, ona također ima potencijal da poboljša iskustva potrošača isporukom hiperpersonalizovanih, impresivnih interakcija. To znači da brendovi moraju ispuniti očekivanja potrošača o prilagođenim iskustvima, a istovremeno biti transparentni o tome kako AI pomaže u njihovom postizanju.

Za razliku od društvenih medija i algoritama za ciljanje oglasa koji uglavnom djeluju iza kulisa, AI je u iskustvenom marketingu vrlo vidljiv. Kada AI personalizira događaj ili interakciju brenda na osnovu pojedinačnih podataka, potrošači su obično svjesni. To čini transparentnost još važnijom. Brendovi moraju komunicirati kako se AI koristi i osigurati da vrijednost koja se pruža odgovara ličnim podacima koji se dijele.

Iskustveni rast

Ovo je uzbudljivo vrijeme za iskustveni marketing. Kako brendovi sve više nastoje da se povežu s potrošačima na nivou jedan-na-jedan kroz iskustva uživo, potencijal za inovacije i reinvenciju je veći nego ikad. Međutim, uz ovu priliku dolazi i odgovornost da se ne samo isporuče personalizirana i relevantna iskustva već i da se osigura da su ta iskustva u skladu s potrošačkim vrijednostima, kao što su održivost životne sredine i etička upotreba tehnologije.

Na sreću, potrošači pokazuju sve veću spremnost da podijele svoje podatke za ova poboljšana iskustva, posebno izvan SAD i UK. Dok je samo 23% američkih potrošača i 19% potrošača u Velikoj Britaniji otvoreno za dijeljenje svojih podataka, značajna većina potrošača u Singapuru (56%), UAE (70%) i Saudijskoj Arabiji (71%) željna je sudjelovati u iskustvima brenda vođenim umjetnom inteligencijom.

Zašto su američki i britanski potrošači toliko oprezni? Skepticizam na ovim tržištima može se pripisati mnogim stvarima, uključujući pojačano nepovjerenje podstaknuto dezinformacijama, narativima o sudnjem danu umjetne inteligencije i narušavanju vjere u institucije. Ovo može navesti mnoge da oklijevaju kada je u pitanju dijeljenje svojih podataka s brendovima.

Dodatna vrijednost

U zamjenu za svoje podatke, potrošači očekuju više od samo prilagođenog iskustva. Više od polovice (63%) reklo je da želi zanimljivije interakcije, 59% traži personalizaciju, a 57% želi i relevantnost i ekološku svijest. Što je najvažnije, ljudi žele transparentnost – brendovi moraju eksplicitno navesti šta potrošači dobijaju za svoje podatke. Pejzaž ispred nas obećava. Kako AI nastavi da se razvija, brendovi će moći da isporuče sve sofisticiranija, personalizovana iskustva koja će biti u skladu sa pojedinačnim potrošačima i usklađena sa njihovim širim vrednostima.

Zato agencije u prostoru iskustva brenda moraju naučiti i primijeniti novo razmišljanje na AI. To je i razlog zašto također radimo s vodećim dobavljačima tehnologije kako bismo oživjeli nova rješenja koja će poboljšati iskustva korištenja AI za svrsishodne upotrebe, kao što je učiniti iskustva pristupačnijim ili održivijim. Brendovi moraju učiniti isto. Oni koji savladaju ovu ravnotežu inovacija, transparentnosti i etičke prakse naći će se u uspjehu na tržištu koje se brzo mijenja.

VEZANO

Načini na koje TikTok može revolucionirati marketing za vaše malo preduzeće