Marx.ba

Teško je zamisliti veći kontrast od klasičnih Land Rover Series I, II i III modela u usporedbi s modernim električnim vozilima. No, upravo taj spoj nespojivog ostvaruje britanska kompanija Inverted Automotive, specijalizirana za pretvaranje ovih legendarnih terenaca u električna vozila, čuvajući pritom njihov prepoznatljiv dizajn.
Naime, originalni Series I, II i III modeli proizvodili su se između 1948. i 1985. godine, a pokretali su ih 4-, 6- i 8-cilindrični benzinski i dizelski motori. Britanski stručnjaci za elektrifikaciju uklanjaju te motore i umjesto njih ugrađuju baterijski paket kapaciteta 62 kWh. Baterija je pametno podijeljena između prednjeg i stražnjeg dijela vozila kako bi se postigla optimalna raspodjela mase, ključna za vozne karakteristike, posebno na terenu.
– Ovi Land Roveri su predivni, ikonični strojevi. Ali budimo iskreni, ne želi se svako boriti s čokom hladnog jutra ili udisati ispušne plinove koji ulaze u kabinu. Naše elektrificirane verzije čuvaju sve ono što ljudi vole kod ovih klasika, čineći ih zabavnijima, pouzdanijima i beskrajno upotrebljivijima, izjavio je osnivač Inverteda, Harry Millington, piše Autonet.
Kako izvještava Carscoops, srce ovog električnog sistema čini jedan elektromotor snage 160 KS i impresivnih 900 Nm okretnog momenta. To je dovoljno da ovi, sada već prilično stari terenci, ubrzaju do „stotke“ za respektabilnih 8 sekundi. Zanimljivo je da je zadržan originalni prijenosnik koji besprijekorno sarađuje s elektromotorom, nudeći i dalje spore i brze hodove prijenosa te mogućnost zaključavanja diferencijala, što osigurava zadržavanje izvornih terenskih sposobnosti.
Iz Inverteda navode da njihovi električni Land Roveri mogu prijeći skoro 200 kilometara s jednim punjenjem. Iako se to čini skromnim u usporedbi s dosegom modernih električnih automobila, valja imati na umu da vlasnici ovakvih klasika rijetko koriste svoje ljubimce za svakodnevnu vožnju.
Baterija inače podržava punjenje izmjeničnom strujom snage 6.6 kW (Type 2 priključak) te brzo punjenje istosmjernom strujom snage 60 kW, što omogućuje punjenje od 20% do 80% kapaciteta za oko 38 minuta. Dodani su i moderni elementi poput Eco, Traffic i Off-Road načina vožnje te novi električni servo upravljač za lakše manevriranje.
Kao i kod mnogih drugih projekata konverzije klasičnih automobila na električni pogon, ni Invertedov paket nije jeftin. Cijene kreću od prilično visokih 175.000 eura, ali dobra je vijest da ta cijena uključuje i nabavku samog donorskog vozila.
VEZANO
Mercedes-Benz od sljedeće godine u vozila ugrađuje revolucionarni sistem upravljanja