Marketing X Business

Iznenađujući rezultati studije: Automobili određenih boja manje gube na vrijednosti kroz godine

Marx.ba

(Foto: Ilustracija)

Studija portala iSeeCars, provedena na američkom tržištu, otkrila je iznenađujuće rezultate – žuti i narandžasti automobili manje će izgubiti na vrijednosti u prve tri godine od ostalih.

Prosječni novi automobil nakon tri godine izgubi 31% na vrijednosti, pokazala je studija američkog portala iSeeCars, koji je potom analizirao kako na prodajnu vrijednost rabljenih automobila utječe njihova – boja. Rezultati istraživanja pokazali su da boja vozila može imati značajan utjecaj na pad cijene, pa tako “pogrešan” odabir boje prilikom kupnje nakon samo tri godine vlasnika može “koštati” i do 5.000 dolara u gubitku vrijednosti.

Kako bi dobili ove podatke, analizirali su 1,2 miliona vozila na američkom tržištu, stara oko tri godine, pa im pad vrijednosti doveli u korelaciju s bojom. Rezultati će vas vjerovatno iznenaditi – žuta i narandžasta boja pokazale su se kao najbolje kad je riječ o očuvanju vrijednosti rabljenih automobila. Analitičari kažu da one nisu među popularnijim bojama kod kupaca, pa da baš zbog toga na tržištu rabljenih automobila postoji veća potražnja za takvim automobilima od ponude. Samim time – oni se kao rabljeni prodaju po višim cijenama.

Žuti automobili pokazali su se kao oni koji najbolje drže vrijednost, pa su u tri godine prosječno izgubili 24% vrijednosti. Odmah iz njih slijede oni narandžaste boje s 24,4%, pa zeleni (26,3%) i bež (29,5%). Tek na petom mjestu nalazi se nešto uobičajenija boja automobila, crvena, koju slijede srebrna i smeđa. Na samom se kraju ljestvice i ispod prosjeka od 31% nalaze neke od najčešćih boja, crna i bijela, dok su zlatna vozila daleko najgora s 34,4%-tnim padom vrijednosti u prve tri godine, piše Autonet.

(Foto: Autonet)