Marketing X Business

Digitalizacija plaćanja više nije opcija, već nužnost

Marx.ba

(Foto: Visa)

Digitalizacija plaćanja više nije opcija, već nužnost – glavna je poruka događaja na kojem je danas kompanija Visa predstavila projekat digitalizacije malih, mikro i srednjih biznisa u Sarajevu, koji realizuje u partnerstvu sa Monri Payments, a uz podršku Kantona Sarajevo. Događaj je okupio partnere, predstavnike institucija, medije i brojne preduzetnike, sa ciljem da se prikažu konkretni benefiti projekta sa posebnim fokusom na bezgotovinsko plaćanje kao alat za rast i modernizaciju. Ovom prilikom, ujedno su predstavljeni i rezultati istraživanja provedenog na teritoriji Bosne i Hercegovine, „Vrijednost digitalizacije plaćanja“, o prihvatu digitalnih plaćanja i stavovima preduzetnika o ovom aspektu poslovanja. Istraživanje je pokazalo snažnu korelaciju između uvođenja digitalnih plaćanja i poslovnog rasta.

Iako još uvijek mali broj biznisa koristi bezgotovinska plaćanja, čak 65% njih zabilježilo je rast prodaje, dok je 67% povećalo broj kupaca nakon što su počeli da prihvataju kartice. Osim toga, 87% preduzetnika koji već koriste digitalna plaćanja bi ih preporučilo biznisima koji posluju isključivo gotovinom. Posebno je zanimljiv podatak da je čak 26% preduzeća izgubilo klijente jer nisu nudili digitalna plaćanja.

– Povod našeg okupljanja je važan – želimo da vam predstavimo projekat digitalizacije malih, mikro i srednjih biznisa, koji realizujemo u partnerstvu sa kompanijom Monri Payments. Ali još važnije, želimo da otvorimo dijalog: kako zajedno možemo pomoći lokalnim preduzetnicima da rastu, razvijaju se i ostanu konkurentni u digitalnom dobu. Vjerujemo da kada osnažimo jednog preduzetnika, jačamo temelje cijele ekonomije, izjavila je Ana Drašković, potpredsjednica i generalna direktorica kompanije Visa za jugoistočnu Evropu.

– Zato smo odlučili da inicijativu digitalizacije pokrenemo upravo ovdje – u srcu Sarajeva – sa partnerom koji dijeli našu viziju, kompanijom Monri Payments. Baščaršija i Stari Grad nisu izabrani slučajno. Željeli smo da modernizaciju započnemo tamo gdje se tradicija i savremenost susreću, među ljudima koji svojim radom čuvaju identitet ovog grada, ali žele da posluju po pravilima savremenog tržišta, dodala je Maida Slatina Mehmedagić, menadžerka za poslovni razvoj kompanije Visa za jugoistočnu Evropu.

Članica Uprave i izvršna direktorica kompanije u BiH, Sabina Maglić istakla je da je ovaj projekat dio vizije sveobuhvatnog razvoja tržišta, koju dijele sa partnerima.

– Kao partner kompanije Visa, Monri Payments s ponosom učestvuje u realizaciji projekta koji uvodi savremenu infrastrukturu plaćanja u srce Sarajeva – Baščaršiju i Stari Grad. Ova inicijativa ima za cilj osnažiti lokalne preduzetnike kroz uvođenje kartičnih i digitalnih načina plaćanja, čime se dodatno unapređuje turistička ponuda i iskustvo posjetilaca – kako domaćih, tako i stranih. Fokus je na omogućavanju brzih, jednostavnih i sigurnih transakcija u svakodnevnom poslovanju zanatlija, trgovaca i ugostitelja – od malih suvenirnica i tradicionalnih radnji, do aščinica, slastičarni i smještajnih objekata. Vjerujemo da Baščaršija, kao simbol kulturne baštine, zaslužuje moderna rješenja koja istovremeno čuvaju tradiciju i otvaraju vrata budućem razvoju, rekla je Sabina Maglić.

Modernizacija platne infrastrukture u okviru projekta realizuje se najprije u samom srcu Sarajeva tj. na područjima Baščaršije i Starog Grada, s ciljem da se na samom početku osnaže biznisi koji svojim rukama i znanjem čuvaju tradiciju, ali žele da posluju po pravilima savremenog tržišta.

– Digitalna transformacija ne može biti uspješna bez bliske saradnje javnog i privatnog sektora. Dok javne institucije osiguravaju pravni okvir i infrastrukturu, privatni sektor donosi inovacije, alate i direktnu povezanost s korisnicima. Upravo u toj sinergiji leži ključ za razvoj modernih, pristupačnih i efikasnih digitalnih usluga koje donose koristi i građanima i privredi. Upravo zato snažno podržavamo projekte koji podstiču digitalizaciju malih biznisa i promociju bezgotovinskog plaćanja kao alata za modernizaciju, transparentnost i širenje tržišta. Kroz ovakve inicijative jača se povjerenje u tehnologiju i unapređuje finansijska pismenost, što su ključni temelji za održiv ekonomski razvoj, izjavila je Darja Softić Kadenić, ministarka pravde i uprave Kantona Sarajevo.

Za Bosnu i Hercegovinu, vrijednost digitalizacije plaćanja ogleda se i kroz razvoj turističkih potencijala ove zemlje. Preko 411.000 noćenja je zabilježeno samo tokom juna 2025. Turisti sa sobom donose očekivanja: jednostavnost, bezbjednost i slobodu izbora i kada je plaćanje u pitanju. Zato ne čudi što je 57% biznisa u istraživanju reklo da su digitalna plaćanja posebno važna za rad sa stranim kupcima.

Za sada se u projekat uključilo 10 biznisa, među kojima su: Bashka čokolaterija, Palačinkarnica Puffy Lil’ Pancakes Sarajevo, Nakit Werkstatt Studio, Mustra – Suvenir shop, Buregdžinica Oklagija. Plan je da se kroz saradnju s partnerima ovaj broj značajno povećava. Infrastruktura i podrška su već tu. Potrebno je samo da se svi zainteresovani prijave i to mogu učiniti na sajtu kompanije Monri.