Marketing X Business

Dobre vijesti za tržište pametnih telefona

Marx.ba

(Foto: Samsung)

Globalno tržište pametnih telefona u prvom tromjesečju ove godine je zabilježilo znatan rast isporuka i prihoda na godišnjoj razini, što je znak da se konačno oporavlja, zajednički je zaključak nekoliko vodećih analitičkih kompanija o stanju tog tržišta.

Analitičke kompanije u svojim novim analizama stanja svjetskog tržišta pametnih telefona za prva tri mjeseca 2024. malo se razlikuju u brojkama oko tržišta, ali su, kako prenose telekom mediji, jedinstvene u zaključku “da se tržište konačno oporavlja nakon perioda kontrakcije i da će se trenutni pozitivni zamah vjerovatno zadržati tokom cijele godine”.

Prema analizama kompanije Counterpoint Research, prihodi globalnog tržišta pametnih telefona porasli su 7 posto na godišnjem nivou, “dosegnuvši najviši nivo do sada u prvom tromjesečju”, pri čemu ne navode konkretnu brojku za taj ukupni prihod, ali procjenjuju da 41 posto udjela ukupne tržišne vrijednosti rži Apple, kojeg s 18 posto slijedi Samsung te Xiaomi i Oppo sa po 6 posto i Vivo s 4 posto udjela.

Globalne isporuke pametnih telefona prema procjenama Counterpoint Researcha povećane su za 6 posto na nivou prvog tromjesečja, na 296,9 miliona jedinica, uglavnom potaknuto rezultatima u ključnim regijama, poput Evrope, Bliskog istoka i Afrike (MEA), te Kariba i Latinske Amerike (CALA).

Procjene analitičke kuće Omdia još su optimističnije sa rastom globalne isporuke pametnih telefona za 11,6 posto, na 300,4 miliona jedinica, potaknuto i stabilizacijom tržišta, snažnom potražnjom i smanjenjem problema u nabavnom lancu nakon problema u pandemijskim godinama.

U prva tri mjeseca 2024. mnogi su dobavljači pametnih telefona zabilježili veliki, dvoznamenkasti rast na godišnjem nivoui, poput Xiaomija, Honora, Motorole i Realme, navodi Omdia, dodajući da je rast kod Transsiona i Huaweija bio i troznamenkasti.

Ponavljajući preliminarne podatke analitičara kompanije IDC, i ostali su označili Samsung najboljim globalnim dobavljačem u isporukama jedinaca u prvom tromjesečju, i sa 20 postotnim tržišnim udjelom.

Apple je pao na drugo mjesto zbog problema na ključnim tržištima poput Kine, koja im je po opsegu isporuka drugo najveće tržište nakon SAD, no u Kini se od druge polovice prošle godine suočava s intenzivnom konkurencijom Huaweija u premium segmentu kineskog lokalnog tržišta, što je pridonijelo “razočaravajućim isporukama” iPhonea u prvom kvartalu.

U svemu će, prem analitičarima, ali i proizvođačima, ključna tehnologija i za to tržište biti umjetna inteligencija (AI), koju već naveliko u svoje uređaje dodatno integriraju i nadograđuju gotovo svi, a analitičari kompanije Canalys ističu i da će se dobavljači ove godine usredotočiti i na istraživanje načina za komercijalizaciju generativnog AI (GenAI) vala.

– Evolucija AI rješenja na uređaju za pametne telefone ovisi o strateškim savezima među brendovima, dobavljačima čipova i softverskim kompanijama. Dobavljači će tražiti otvorenu saradnju s vodećima u industriji kako bi krajnjim korisnicima donijeli jedinstvena i personalizirana AI rješenja. Dugoročno gledano, dobavljači će nastojati dovesti ove mogućnosti umjetne inteligencije u srednje cjenovne razrede kako bi dodali više korisnika svojim izvornim ekosistemima umjetne inteligencije i povećali prihode, komentiraju iz Canalysa, piše Pd.

Povezani članci