N. D.
Pedeset godina oznake Turbo – oznake modela koji je proizveo neke od najsposobnijih i najikoničnijih sportskih automobila u historiji i 50 godina od otvaranja autoputa Transfăgărășan, koji se često naziva „najboljom cestom za vožnju na svijetu“.
Porsche održava poseban događaj. Širom svijeta, čak i u nekim od najudaljenijih regija, možete naići na izvanredne puteve za vožnju. Ova utočišta automobilske strasti služe kao stavke na listi za fanatike na putovanjima, koji ih označavaju jednog po jednog dok zadovoljavaju svoju potrebu za uzbuđenjima u vožnji i spektakularnim pejzažima, “skupljajući” ove trake asfalta poput izviđača koji prolazi kroz njihove značke. Odličnih puteva za vožnju ne nedostaje. Idite autoputem Angeles Crest odmah izvan LA-a, Schwarzwaldhochstraße u Njemačkoj, N9 od centralnog do južnog Maroka, ili bilo kojim brojem ruta kroz North York Moors u Velikoj Britaniji – sve bi to moglo biti u toj cijenjenoj kategoriji odličnih ruta za vožnju.
Ali elita leži izvan velikih. Putevi koji se bore za superlativnu titulu “najboljih na svijetu”. Za neke je autoput Transfăgărăşan neosporni šampion, ultimativni put za vožnju. Slučajno bi se moglo reći da se 2024. navršava 50 godina od kada je ovaj kultni planinski prijevoj prvi put otvoren. Kakvo je onda bolje mjesto za proslavu 50 godina Porsche Turbo – uz medijski pogon koji sadrži neke od najranijih i najnovijih modela koji nose kultnu Turbo značku.
Dugačak 91 kilometar, autoput Transfăgărăşan, nazvan “Veliki zmaj”, prolazi kroz južne Karpatske planine u Rumuniji, prvobitno izgrađen kako bi obezbijedio stratešku rutu između Transilvanije i Muntenije. Za njegovu izgradnju, između 1970. i 1974. godine, korišteno je više od 6.000 tona dinamita i na neslavan način, odnijelo je živote najmanje 40 ljudi. Stvaranje optimalnog nagiba, promjena nadmorske visine i radijusa zavoja za živahne vožnje u vrhunskim sportskim automobilima svakako nije bilo visoko na dnevnom redu jer se ruta probijala kroz planine, ali konačni oblik autoputa koji je diktirao brutalni prirodni krajolik, toliko je izuzetan da bi jedva bilo moguće izgraditi bolji put za vožnju da ste pokušali.
Tokom zimskih mjeseci (a ponekad i kasnije), put može biti opasno mjesto, pod utjecajem snijega i sa stalno prisutnim rizikom od lavine. Ali, kada se snježna kapija otvori i počne toplije vreme, to je zeleni svijet čuda vožnje. Dakle, odajući počast 50. godišnjici autoputa Transfăgărăşan, od 4. do 11. septembra Porsche Central Eastern Europe je poželio dobrodošlicu 60 novinara iz 16 zemalja da učestvuju u vožnji dugoj preko 300 km kojom se slavi 50 godina oznake Turbo.
Gosti iz medija imali su priliku da voze aktuelne i moderne Turbo modele, kao što su Panamera Turbo E-Hybrid, Cayenne Turbo E-Hybrid sa GT- paketom i 992-generacija 911 Turbo S. Porsche muzej također je privremeno pustio neke od svojih klasičnih Turbo ikona, uključujući 930-generaciju 911 Turbo 3.3, 964-generaciju 911 Turbo 3.6 i posljednju eru zračno hlađene 993-generacije 911 Turbo S.
Središte događaja bio je Hotel Castelnor, koji je za 10 dana postao „Kuća Turbo“. Poseban statički prikaz koji prikazuje zadivljujuću seriju 991 Turbo S Exclusive i široku lepezu eksponata Porsche muzeja transformirao je ovu šarmantnu transilvansku nekretninu u ekskluzivno i impresivno Porsche Turbo iskustvo. Kroz javne površine i medijske prostore, eksponati su omogućili gostima da sami krenu u obilazak slavne Turbo historije sa komadima kao što je urezani model prvog Porsche motora s dva punjenja (iz 997 generacije 911), razne komponente specifične za model koje ilustruju status “tehnološkog pionira” Turbo modela i drugih Turbo suvenira. Pažljivo izrađena umjetnička djela, dekor i digitalni mediji u potpunosti su integrirani u stil prostora, stvarajući neprekidnu atmosferu koja prenosi punu priču i etos Turbo modela u Porscheu.
– Bili smo zadivljeni toplim gostoprimstvom ljudi i bogatom istorijom zemlje, kaže Venceslas Monzini, šef Odjeljenja za odnose s javnošću Porschea za centralnu i istočnu Evropu.
Uz priliku da se provozaju niz tako specijalnih i kultnih automobila na vjerovatno najboljoj ruti na svijetu, putovanje je bilo prava avantura koja se dogodila jednom u životu za novinare i osoblje Porschea koji su prisustvovali.
– Bilo je nevjerovatno okupiti neke od vrhunskih novinara iz centralne i istočne Evrope – i šire – i ponuditi im ovu jedinstvenu priliku za vožnju. Vidjeti ove automobile, od kojih se neki inače mogu naći samo u Porsche muzeju, na svijetu na tako kultnom mjestu bilo je tako posebno iskustvo, kaže Monzini.
Tim Porsche instruktora bio je na licu mjesta kako bi vodio medije kroz njihovo putovanje i pomogao u izvlačenju najboljeg iz automobila. Više od 300 kilometara rute, uključujući preko 160 krivina, preko 833 mala mosta, kroz pet tunela, i prošlih 15 smeđih medvjeda, dalo je novinarima priliku da iskuse karakteristične karakteristike i karakteristike po kojima se Turbo modeli ističu i predstavljaju vrhunac njihovih linija modela – od izvanredne dinamike šasije, koja daje još veće performanse, dok istovremeno pruža privlačno iskustvo vožnje uz suštinski Porscheov “osjećaj” i povratnu informaciju, do zadivljujuće (i donekle zarazne) snage i obrtnog momenta iz agregata s turbopunjačem.
Bilo bi teško osporiti tvrdnje da je autoput Transfăgărăşan najveća svjetska saobraćajnica. Naravno, kada se vozite sa Zuffenhausenovom ponudom Turbo modela, teško je ne složiti se. Samo pazite na medvjede…