Marx.ba
Ideja se čini razumnom i relativno jednostavnom. Ako dovoljno ljudi bude vozilo električne automobile, to bi mogla biti prekretnica u nastojanjima da se zaustavi globalno zagrijavanje. Ali mnogi vozači, čak i kad finansije nisu problem, oklijevaju preći na tu novu tehnologiju s niskim udjelom ugljika. Iako je prilično brz, razvoj električnih vozila upravo je zbog toga ipak sporiji nego što su neki proizvođači automobila predviđali, piše BBC.
Vozači ne prelaze na električna vozila onoliko brzo koliko se očekivalo iz više razloga među kojima su cijena, infrastruktura za punjenje i zabrinutost oko toga koliko se daleko mogu odvesti. Ta bojazan je već dobila i svoje ime: “tjeskoba zbog dometa”.
– Vozači žele moći napuniti auto za isto vrijeme koje je potrebno za punjenje spremnika benzinom ili dizelom i žele moći odvesti istu kilometražu kao da se radi o automobilu koji troši klasično gorivo, kazao je Achyut Jajoo, direktor u kompaniji koja se bavi odnosima s kupcima Salesforce, koja je nedavno anketirala 2.000 vozača o preferencijama potrošača.
Ali s današnjim litij-ionskim baterijama, električna vozila teško mogu prevaliti neku veću udaljenost.
Na sajmu potrošačke elektronike (CES) u Las Vegasu, u SAD, ove sedmice, postalo je vidljivo da neke automobilske kompanije traže inovativne načine za prevladavanje ovih prepreka, posebno na sjevernoameričkom tržištu. Njihovo rješenje? Olakšajte automobile.
– Svaki gram težine manje, povećava domet, kaže Andrew Poliak, glavni tehnološki direktor kompanije Panasonic Automotive.
Kompanije kaže da je razvila komponente – kao što su zvučnici i audio sistemi u automobilima – koje ne samo da imaju između 30-60 posto manju težinu, već i troše 60 posto manje energije iz automobila bez utjecaja na performanse.
– Električna vozila koja koriste našu tehnologiju smanjenja težine i našu tehnologiju u pojačalima i algoritmima koji se koriste za zvuk, imaju doista dobar audio sistem dok istovremeno troše manje energije, kaže Poliak.
Na CES-u 2023. Panasonic je pokazao zvučnike od pet cm koji stanu u kontrolnu ploču automobila i koji mogu proizvesti zvuk koji obično stvaraju veći zvučnici od 15 cm u vratima, kaže Poliak. Tehnologija je značajno olakšala vrata automobila. Panasonic sada poboljšava taj koncept kako bi dodatno olakšao unutrašnjost vozila.
Ove godine je na CES-u Panasonicov “lagani” koncept predstavljen unutar potpuno električnog SUV-a Fisker Ocean One i Infinitija QX80. Kompanija je također pokazala posve prozirno konceptno vozilo kako bi se dobro vidjele sve različite komponente koje koja optimizira za proizvođače automobila.
Drugi veliki proizvođač automobila, Honda, gleda na drugu ključnu komponentu u električnim automobilima u nastojanju da smanji težinu – samu bateriju. Ulažu značajna ulaganja u razvoj solid-state baterija, koje su manje i lakše od konvencionalnih litij-ionskih baterija koje su trenutno standardne u većini električnih vozila. Takva baterija također ima mogućnost bržeg punjenja i manje je osjetljiva na oštećenja uzrokovana toplinom uslijed brzog punjenja.
To donosi dodatne prednosti, kaže glasnogovornik Honde Chris Martin. To što se ne morate brinuti o pregrijavanju baterije znači da automobil možda neće trebati iste sigurnosne karakteristike, što je još jedna prilika da se težina automobila smanji.
– Kada vozilu dodate težinu, to znači da vam je potrebna veća baterija da postignete isti domet, kaže Martin.
– Ako možete ukloniti tu manu, možete smanjiti težinu vozila i staviti baterije na neko drugo mjesto. Ako želite zadržati isti izgled vozila, teoretski biste mogli izvaditi dio sigurnosne konstrukcije koja je samo štitila bateriju – ne ljude – i staviti još baterija, dodao je.
Prošla 2023. godina je za električna vozila svakako bila raznolika. Dok je potražnja privatnih korisnika u Ujedinjenom Kraljevstvu pala, narudžbe kompanija su porasle. I dok su globalna predviđanja upućivala na to da će potražnja za električnim autima nastaviti eksponencijalno rasti, neki su proizvođači upozorili da će se tako brzi rast usporiti. No, komponente manje težine također bi mogle pomoći u smanjenju cijene ovih vozila.
– Kapitalni troškovi za električno vozilo će se neizbježno smanjivati kako tehnologija bude napredovala, kaže Poliak.