Marketing X Business

ESG – imperativ budućnosti poslovanja i komunikacije

Dobar PR uvijek će pronaći način da napravi priču koja će kompaniji i društvu donijeti dodanu vrijednost. Znati prepoznati takve priče iz svakodnevne komunikacije i običnog susreta je vještina koja je ključna za PR ma kakve promjene se dešavaju na tržištu”.

Womancomm.club/Š.M

Izvor: womancomm.club

Aida Salkić je osnivačica i direktorica PR agencije Beyond Consulting sa blizu 15 godina iskustva u upravljanju strateškom komunikacijom, odnosima sa javnošću a kroz svoju agenciju koja djeluje već gotovo dvije godine napravila je dodatni iskorak i sarađuje sa renomiranim klijentima. Diplomirala je a Odnose s javnošću na Internacionalnom Univerzitetu u Maleziji. 

Kroz svoj dugogodišnji rad učestvovala je na niz konferencija i edukacija. Dobitnica je PRO.PR nagrade za doprinos razvoju PR industrije u regiji. U razgovoru sa Womancomm.club govorila je o ESG – EU regulativama o praksama održivog poslovanja, PR-u i poslovnom komuniciranju.

Salkić smatra da je PR je  doživio transformaciju kao i sve druge industrije.  Sadržaj danas mora biti drugačiji, sve je više fokusa na stvarnim primjerima, a digitalno doba donijelo je posebne promjene. Danas je uposlenik kompanije njen najveći ambasador i uloga PR-a je da upravlja komunikacijom sa obje strane, kontroliše eventualnu štetu koja nastane ili promovira vrijednosti kompanije kako i njene poslovne prakse.

Vjerujem u personalizirani pristup svakoj strategiji te ljudski faktor i razumijevanje tržište na kojem radimo. Uz osnovne vještine, koje možemo prepisati iz svakog opisa poslova, ja bih posebno izdvojila vrijednosti koje treba da njeguju osobe koje se bave komunikacijom. To je prije svega pouzdanost, inovativnost i proaktivnost. Dobar PR uvijek će pronaći način da napravi priču koja će kompaniji i društvu donijeti dodanu vrijednost. Znati prepoznati takve priče iz svakodnevne komunikacije i običnog susreta je vještina koja je ključna za PR ma kakve promjene se dešavaju na tržištu”, navela je Salkić.

Na pitanje kako je privukla prve klijente i kako se odvijao proces izgradnje povjerenja s njima, Aida je rekla da je to prvenstveno iskustvo i pristup koji je pokazala u prvom razgovoru sa klijentom. Kao neko ko je dugo godina radio u korporaciji, tačno zna očekivanja kompanija i jednostavno je vjerovala svom instinktu i prepustila se kreativnosti. Nakon prvog projekta počela je priča o dugoročnijoj saradnji koja čak i danas traje. Tako je sa većinom klijenata sa kojima svaki dan gradi povjerenje i nastoji biti proaktivna dajući prijedloge i ideje za unapređenje komunikacije i saradnje. 

Kada je riječ o WomenComm Clubu i izgrade zajedničkog povjerenja, Aida navodi da “je Woman.comm primjer sinergije pameti i iskustva i ono što bih posebno izdvojila kao prednost za mene i moju agencija je mogućnosti umrežavanja i sticanja novih znanja te dijeljenje iskustva. Sve mi u ovoj industriji susrećemo se sa uglavnom sličnim izazovima i mnogo je lakše kada to međusobno podijelimo i ohrabrimo jedna drugu da vrijedi ulagati u sebe ali i u svoj network. U konačnici, drago mi je da napokon imamo udružene kroz koje možemo graditi mlade komunikatorice i komunikatore te razvijati i dodatno zagovarati komunikacijsku industriju”.

Kada je riječ o ESG-u, Salkić navodi da je to jedan novi koncept koji podrazumijeva EU regulative o praksama održivog poslovanja. Tvrdi da malim koracima, kompanije u BiH kreću sa komunikacijom svojih održivih praksi i vjeruje da je upravo tu budućnost PR-a. Sa svojim klijentima aktivno radi na uspostavljanju ESG praksi koje će biti zasnovane na stvarnim primjerima.

ESG strategija se u početku primjenjivala u velikom kompanijama, bankama I investitorima, a onda su nove standard počeli primjenjivati I u manjim kompanijama u privatnom vlasništvu.

Brojni su primjeri komunikacije o ESG standardima u regiji. Konsultantske i revizorske kuće sve češće savjetuju i uvode ove standarde u finansijskim korporacijama. Proizvodne kompanije koje su izvozno orijentirane ovu praksu uvode kao odgovor na sve rigoroznije zahtjeve kupaca u EU. Prvenstveno se to odnosi na E segment, odnosno smanjenje otpada, vrstu materijala koji koriste, korištenje energije i smanjenje CO2 otiska. Bitan segment je i sigurnost i zaštita na radu te inkluzija i ravnopravnost spolova unutar kompanija. Ukratko, sve ono o čemu smo do neki dan čitali da čini poželjnog poslodavca i uspješnog poduzetnika dolazi nam kao regulative koje će biti nemoguće izbjeći. U BiH su ove prakse još uvijek u povoju, ali je evidentno da kompanije sa matičnim uredima u EU, kao i izvozno orijentirane kompaniju već počinju sa određenim aktivnostima. Dobar primjer su i pojačane aktivnosti investicijskih kompaniju u BiH koje se odlučuju za ulaganje u zelenu ekonomiju te mjerenje vlastitog CO2 otiska u cilju smanjenja istog ili neke vrste kompenzacije kroz vraćanja zajednici.”

Izvor: womancomm.club

Krenuti u izradu primjenjive i relevantne ESG strategije nije mali poduhvat. Za to je potrebno dosta znanja i upornosti te značajna  ulaganja novca i resursa. Ono što je motivirajuće a to potvrđuje i statistika, je dugoročna isplativost prelaska na održivo poslovanje“, kazala je Salkić u intervjuu.

Kada je u pitanju budućnost komunikacija, Salkić smatra da će PR imati  važnu ulogu u edukaciji i povezivanju ljudi izgradnji boljeg društva. 

Komunikacija o održivom poslovanju najbolje će rezultate donijeti ako je ispričate koz primjere ili ju iznese neka treća strana. Vrijeme direktne promocije donacija ili populizma na bazi poklona uposlenicima je prošlost. Javnost sve više traži stvarnu vrijednost, priču iznutra i doživljaj,  a to je moguće samo uz ispravnu strategiju i stvarne primjere. ESG osim što donosi regulative komunikacije daje kredibilitet jer dobrim pričama daju konkretne mjerljive rezultate, a kompanijama mogućnost da shvate da ulaganje u društvo i okoliš donosi mnogo više od samog profita”, navela je Salkić.

Izvor: Womancomm.club