Marx.ba
Ford Cologne Electric Vehicle Center, Fordova specijalizirana tvornica električnih automobila u Kolnu, započela je ovih dana s finalnim sklapanjem modela Explorer. Kulminacija je to projekta transformacije te tvornice, vrijedne 2 milijarde dolara, u pogon namijenjen za masovno sklapanje isključivo električnih vozila.
Nakon ovog značajnog koraka i početka serijske proizvodnje, uskoro se očekuje još jedan bitan datum. Naime, za mjesec dana, 10. jula, Ford će upriličiti predstavljanje svog novog električnog sportskog crossovera, koji će se sklapati na istom mjestu. Prema prvim informacijama, on bi se trebao nazivati Capri, što je naziv klasičnog modela Forda, koji se proizvodio od 1986. pa do 1986. godine, a bio je prodan u 1,8 miliona primjeraka.
Kao i Explorer, i novi će Capri biti zasnovan na platformi MEB Volkswagen Grupe, pa će ti modeli, tehnički gledano, biti pandan VW-ovim modelima ID.4 SUV i ID.5.
Novi modeli objedinjuju “njemačko inženjerstvo, američki stav i nadmoćne specifikacije”, poruka je iz Forda. Baterijsko-električni pogoni omogućit će vožnju bez lokalnih emisija i doseg do čak 600 kilometara s jednim punjenjem.
Tvornica u Kolnu osnovana je još davne 1930. godine, a danas je jedan od najmodernijih pogona za proizvodnju električnih vozila u svijetu, gdje robotima upravlja umjetna inteligencija, a cijelo postrojenje ima i svog “digitalnog blizanca”, putem kojeg se može pratiti rad i funkcioniranje svih njezinih dijelova.
Više od 600 robota sa sposobnošću učenja tamo vari, reže, farba, čisti, spaja i obavlja složeni “balet” kako bi osiguralo preciznost, efikasnost i kvalitetu proizvodnje. Kapacitet pogona u tri smjene iznosi 250.000 vozila godišnje, a za početak će se raditi u dvije smjene, piše Autonet.