Marx.ba

Globalna prodaja električnih vozila na baterije i plug-in hibrida porasla je u aprilu na 1,5 miliona vozila, navodi Rho Motion. Globalna prodaja električnih automobila je u periodu od januara do aprila bila veća za 29 posto u odnosu na isti period lani.
U Kini je prodaja u aprilu poskočila za 32 posto u odnosu na isti prošlogodišnji mjesec, na 900.000 vozila. Potražnju kineskih građana potaknuo je i državni program subvencioniranja zamjene starijih automobila novim električnim modelima, navodi Rho Motion.
Evropa je zabilježila 35 posto više registracija nego u prošlogodišnjem aprilu, a prodano je 300.000 automobila. S druge strane, u Sjevernoj Americi prodaja je pala za 5,6 posto, na 100.000 automobila. U ostatku svijeta prodaja je u aprilu porasla za 50 posto.
– Broj plug-in hibrida gotovo je udvostručen u tekućoj godini u ostatku svijeta, ali glavni je razlog tome izvoz iz Kine, izjavio je upravitelj podacima kompanije Rho Motion Charles Lester.
– Tradicionalne autokompanije koje nastoje povećati prodaju ekološki prihvatljivijih modela kako bi postigle ciljeve EU za smanjenje ugljičnih emisija prodale su u Evropi više električnih automobila od američkog Tesle. Teslin udio na tržištu smanjio se i u aprilu uoči obnove popularnog Modela Y, izjavio je Lester.
– Proizvođači električnih vozila sa sjedištem u Kini nastavili su povećavati domaću prodaju električnih vozila na baterije, a u inozemstvu su odgovorili na sve veću potražnju za plug-in hibridima, dodao je.
Svjetski proizvođači automobila suočavaju se s 25-postotnim carinama na uvoz u Sjedinjene Američke Države, koje zauzimaju drugo mjesto na listi najvećih svjetskih automobilskih tržišta, zbog čega su mnoge automobilske kompanije povukle svoje prognoze za 2025. godinu.
Stav američkog predsjednika Donalda Trumpa prema emisijskim normama i neizvjesnost carinskih politika također su ograničili rast prodaje električnih vozila u SAD.
– Nedavni američki trgovinski dogovori s Velikom Britanijom i Kinom vrlo malo utječu na prodaju električnih vozila, ali pozitivan su znak za automobilski sektor uoči potencijalnih američkih pregovora s Korejom, Japanom i EU, izjavio je Lester.
Vlade širom svijeta donose politike kojima potiču prelazak na električna vozila, dok trgovinske napetosti i usporavanje automobilskog tržišta možda vode prema zatvaranju tvornica i gašenju radnih mjesta.
VEZANO