Marx.ba
Na ovogodišnjem CES-u u Las Vegasu, Goodyear je demonstrirao inovativnu tehnologiju pametnih guma koja bi mogla trebala doprinijeti sigurnosti na cestama. U saradnji s nizozemskom istraživačkom organizacijom TNO, Goodyear je razvio gume s ugrađenim senzorima koji mogu detektirati skliske i opasne uvjete na cestama te sarađivati s naprednim sistemima asistencije u automobilima.
Ova tehnologija, nazvana inače SightLine, osmišljena je kako bi unaprijedila sisteme automatskog kočenja u nuždi (AEB). Detektiranjem prepreka na cesti i opasnih uvjeta, sistem može ranije aktivirati kočenje, čime se smanjuje rizik od sudara. Iz Goodyeara kažu da ova tehnologija omogućuje sigurnije zaustavljanje vozila čak i na skliskim površinama poput kišom natopljenih, snježnih ili zaleđenih cesta te da je sistem učinkovit pri brzinama do 80 kilometara na sat.
Kako prenosi The Verge, ova tehnologija dolazi u pravo vrijeme jer će, prema novim pravilima Nacionalne uprave za sigurnost prometa na cestama (NHTSA), do 2029. godine svi automobili u SAD-u morati imati ugrađene sisteme automatskog kočenja. Međutim, proizvođači automobila zatražili su odgodu implementacije, tvrdeći da trenutna tehnologija nije dovoljno napredna za zahtjeve novih pravila.
U svakom slučaju, Goodyear vjeruje da SightLine može riješiti te izazove. Podsjetimo da su tu tehnologiju predstavili prvi puta 2021. godine, kao skup inovativnih rješenja koja omogućuju gumama da prate pritisak zraka, analiziraju nivo trenja između gume i ceste te otkriju istrošenost gume. Sada, u svjetlu novih sigurnosnih regulativa, Goodyear planira ponuditi gume s integriranim SightLineom proizvođačima automobila, ističući ih kao ključni dio unaprijeđenih sistema AEB-a.
– Tehnologija je dostupna i zapravo je samo nastavak nekih drugih projekata na kojima radimo već nekoliko godina. Uspjeh bi bio kada bi nam se proizvođači automobila obratili i upitali nas da im pomognemo u ispunjavanju regulativa, rekao je Chris Helsel, potpredsjednik za globalne inovacije i glavni tehnološki direktor Goodyeara.
Kada će tehnologija biti dostupna, još uvijek nije poznato. Glasnogovornica Goodyeara, Caitlyn Duran, izjavila je za The Verge da je ovo bila demonstracija tehnologija koja „prikazuje potencijalne prednosti takve integracije, a ne proizvod koji je već dostupan na tržištu“, prenosi Autonet.
VEZANO