Marketing X Business

Google razvija AI alate kako bi pomogao novinarima da kreiraju vijesti

Aljazeera Balkans/Š.M

Izvor: Aljazeera Balkans

Google je potvrdio da je u ranoj fazi razvoja alata vještačke inteligencije koji će pomoći novinarima da pišu članke i naslove i da o svojim idejama razgovaraju sa liderima novinarstva.

Ta tehnologija koja se brzo razvija, već izaziva zabrinutost u vezi s tim da li joj se može vjerovati da pravi tačne izvještaje i da li bi to na kraju dovelo do toga da ljudi izgube posao novinara pošto mediji već imaju finansijske probleme.

Rukovodstva New York TimesaWashington posta i News korporacije – vlasnici Wall Street Journala, obavješteni su o tome na čemu Google radi, prenijela je Beta.

Google je saopćio da bi alati poboljšani vještačkom inteligencijom mogli pomoći novinarima da imaju opcije za naslove ili različite stilove pisanja kada rade na člancima, ocijenivši to kao način da se poboljšaju rad i produktivnost.

“Ovi alati ne mogu da zamijene suštinsku ulogu novinara u izvještavanju, kreiranju i provjeri činjenica iz svojih članaka i nisu namijenjeni tome”, saopćio je Google.

Associated Press, koji ne želi komentarisati ono što zna o Googlovoj tehnologiji, za neke od svojih poslova već desetak godina koristi jednostavniji oblik vještačke inteligencije. Na primjer, koristi automatizaciju da bi pomogao u pisanju rutinskih izvještaja o sportskim rezultatima i o zaradi preduzeća, prenosi Beta.

Korištenje arhive

Debata o tome kako primijeniti najnovije alate vještačke inteligencije za pisanje, preklapaju se sa zabrinutošću medijskih organizacija i drugih profesija o tome da li im tehnološke kompanije pravično kompenzuju to što koriste njihove objavljene radove za poboljšanje sistema AI nazvanih “veliki jezički modeli”.

Da bi izgradile AI sisteme koji mogu proizvesti tekst nalik onome kojeg je napisao čovjek, tehnološke kompanije su morale unijeti velike količine tekstova, kao što su novinski članci i digitalizovane knjige. Ne otkrivaju sve kompanije izvore tih podataka, od kojih su neki preuzeti s interneta.

Prošle sedmice, agencija AP i proizvođač ChatGPT-a OpenAI objavili su dogovor da kompanija za vještačku inteligenciju licencira AP-ovu arhivu vijesti iz 1985. godine. Finansijski uslovi nisu otkriveni.

Rizik od greške

AI sistemi su skloni kreiranju pogrešnih informacija koje možda ne primjećuju ljudi koji nisu upoznati sa temom o kojoj je tekst, što te sisteme čini rizičnim za korištenje u aplikacijama kao što su prikupljanje vijesti ili davanje medicinskih savjeta.

Google je također pokazao izvjesnu opreznost u primjeni vještačke inteligencije, uključujući i svoj vodeći pretraživač na koji se korisnici oslanjaju da bi našli informacije koje su tačne.

Ali fascinacija javnosti ChatGPT-jem poslije njegovog objavljivanja krajem prošle godine, izvršila je pritisak na tehnološke kompanije da prave nove proizvode i usluge vještačke inteligencije.