Marx.ba

U Rafineriji nafte Rijeka po prvi put je proizvedeno održivo zrakoplovno gorivo (SAF – Sustainable Aviation Fuel), izvijestila je Ina danas.
Kao dio napora za smanjenjem ugljičnog otiska i usklađivanjem s evropskim propisima o obnovljivim izvorima energije, Ina je, kako se navodi, uspješno provela pilot-projekt prerade biosirovine u rafinerijskom postrojenju Hidrokreking, a osim SAF-a, uspješno je proizvedena i značajna količina obnovljivog dizel goriva HVO-a (Hydrotreated Vegetable Oil, hidroobrađeno biljno ulje).
Evropska unija kroz Direktivu o promociji upotrebe energije iz obnovljivih izvora postavlja obvezujuće ciljeve za smanjenje emisija stakleničkih plinova i povećanje udjela obnovljivih izvora u prometu. Do 2030. države članice moraju osigurati odgovarajući udio obnovljivih izvora energije u sektoru prometa, uz poseban naglasak na napredna biogoriva i održivo avionsko gorivo (SAF), čija će primjena igrati ključnu ulogu u dekarbonizaciji avioindustrije.
Kao odgovor na te zahtjeve, Ina planira završiti sve pripremne aktivnosti i biti spremna za kontinuiranu opskrbu tržišta održivim avionskim gorivom do 2029. godine.
Projekt je proveden u saradnji s licencorom postrojenja, kompanijom Chevron Lummus Global (CLG), a cilj je bio testirati preradu pet posto biosirovine POME (Palm Oil Mill Effluent – nusprodukt u proizvodnji palminog ulja) u kombinaciji s fosilnim sirovinama.
Pilot-projekt je realiziran u periodu od 5. do 13. maja ove godine, tokom kojeg je prerađeno 1.000 tona biosirovine. Cijeli proces je certificirao neovisni certifikator Bureau Veritas u skladu s ISCC standardom za održiva biogoriva.
– Prerada biosirovina u postojećoj infrastrukturi jedan je od najučinkovitijih načina za dekarbonizaciju rafinerijskog poslovanja i povećanje udjela obnovljivih izvora u sektoru prometa. Zahvaljujući angažmanu našeg internog tima, ali i saradnji s partnerima iz MOL Grupe i CLG-a, ostvarili smo sve preduvjete kako bismo spremno odgovorili na nadolazeće potrebe tržišta i naših kupaca, kazao je direktor razvoja u Ini Ivica Jerbić.
Priprema pilot-projekta trajala je osam mjeseci zbog složenosti obrade nove vrste sirovine i njenih specifičnih fizikalno – hemijskih karakteristika.
Projekt je uključivao niz aktivnosti – od nabavke posebnih filtera i prilagodbe laboratorijskih metoda do podizanja kapaciteta postrojenja Hidrokreking i Vakuumske destilacije te osiguravanja kontroliranog rukovanja biosirovinom u postojećim uvjetima. Tokom testiranja prikupljeno je više od 400 uzoraka za potrebe detaljnih analiza koje su provedene u Ininom Centralnom ispitnom laboratoriju (CIL), dok je analiza udjela biogoriva (C14) provedena u vanjskim akreditiranim laboratorijima – Institutu Ruđer Bošković u Zagrebu i Isotoptech Zrt. u Debrecenu.