N. DEMIROVIĆ

Kako kažu iz bh. kompanije Luk “grijanje zimi, klimatizacija ljeti u svakoj kući i poslovnom prostoru, uz komfor i toplinu suvremeno dizajniranog doma”, je ono čemu teže.
LUK je izrastao davne 1985. godine iz zanatske radionice za instalacije sistema grijanja i hlađenja, plinskih instalacija i procesne opreme, u zajedničkom vlasništvu, da bi danas bio kompanija koja sarađuje sa svjetski poznatim brendovima na polju klimatizacije.
U razgovoru sa Ismirom Kurtovićem, direktorom prodaje u ovoj uglednoj kompaniji saznali smo šta to Luk može ponuditi danas, s kakvim se problemima susreće ova firma, kako on vidi potencijal bh. tržišta u budućnosti…
Gdje je kompanija Luk danas na tržišu?
– Mogu da kažem da smo mi zadnjih godina ili bolje rečeno posljednje četiri godine, uspjeli doći do liderske pozicije u klimatizaciji. Mi uspješno radimo dva svjetska brenda. To su Midea i Mitsubishi tako da imamo stvarno kvalitetnu robu, kvalitetne brendove i kvalitetna rješenja koja dajemo našim kupcima, tako da se pravom može reći da je Luk na liderskoj poziciji u Bosni i Hercegovini.
Kako gledate na stanje na tržištu u Bosni i Hercegovini?
– U suštini tržište u našoj zemlji je sasvim OK. Ja sam pravio neka itraživanja da vidimo koliko mi to imamo pokriveno u Bosni i Hercegovini sa klima uređajima ili generalno sa klimatizacijom, pa sam došao do podatka da imamo oko 20 posto BiH pokriveno tim uređajima, tako da već govori o ogromnom prostoru. Treba naglasiti da se već pet posto od tih 20 posto koje postoje u našoj zemlji treba zamijeniti. To sve govori da postoji jako veliki potencijal tržišta u Bosni i Hercegovini.
Koliki je potencijal u našoj zemlji i šta očekujete u budućnosti?
– Mi imamo tržište u našoj zemlji, imamo tržište i u regiji, ali imamo i jedan veliki problem u BiH. Evo navest ću jedan banalan primjer. Svaka ozbiljnija kompanija koja radi na klimatizaciji ima svoja predstavništva u Beogradu i Zagrebu. Zbog nedostatka radnih letova ili neodostatka autoputa, ja ne mogu dovesti ovdje nikoga da bude predstavnik u Bosni i Hercegovini. Evo imamo kolege iz Hrvatske, oni u ponudi imaju i deset brendova, zato što svaki taj brend ima svoje ljude. Javiš se i sve se završio. Tako da BiH objektivno ima taj određeni hednikep.
Kako stojite sa pronalaskom stručnog osoblja i radnika?
– Sada su se stvari oko radne snage pomalo smirile. Ljudi su otišli vani, vidjeli kako sve funkcionira i vratili se jer su vidjeli da nije baš sve vani tako sjajno i bajno. Opet ovog našeg bosanskog vajba nema još nigdje još uvijek. Imamo kvalitetnih i dobrih kadrova, fakultet izbacuje dobre ljude, mi im damo dodatne edukacije, a u planu nam je da pravimo i jedan veliki praktkum ovdje kod nas gdje će dobiti mogućnosti i novi kadrovi, tako da mislim da je taj segment u ovom trenutku sasvim u redu.
Kako gledate na trendove u industriji?
– Jako brzo se sve mijenja danas. U toku jedne godine dolazi do velikih promjena. Ono što je jako bitno da mi kao kompanija pratimo trendove i u toku smo svih zbivanja kako bi tržištu ponudili najbolje što možemo u određenom trenutku. I zelena tranzicija se prati koliko je to u ovom trenutku moguće, tako da mislim da je trenutno sve OK.